  • 1. Data: 2020-04-21 23:39:48
    Temat: Krzywa moc/zł procesorów - gdzie "złoty punkt"? :)
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Dawno już nie interesuję się sprzętem, więc mam takie pytanie -- który procesor
    jest obecnie najbardziej opłacalny, tzn. dostanę najwięcej mocy za jednostkę
    monetarną? :)

    I jeszcze drugie pytanie -- widział ktoś może porównanie procesorów pod kątem
    kompresji H264/mp4? W zasadzie tylko tutaj czuję niedostatek mocy, ale przyrost
    rzędu 3-4x też niespecjalnie mnie interesuje... (mam jakiś dość stary DualCore
    AMD 3600+).

  • 2. Data: 2020-04-22 08:10:06
    Temat: Re: Krzywa moc/zł procesorów - gdzie "złoty punkt"? :)
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Tue, 21 Apr 2020 23:39:48 +0200, r...@k...pl wrote:

> [...]
    > rzędu 3-4x też niespecjalnie mnie interesuje... (mam jakiś dość stary DualCore

    Oba wymogi najlepiej zaspokoją procki serii Ryzen. Nie podam konkretnych
    modeli, bo nie chce mi się szukać, ale masz punkt wyjścia.

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 3. Data: 2020-04-22 09:39:15
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-04-21, r...@k...pl <r...@k...pl> wrote:
    > Dawno już nie interesuję się sprzętem, więc mam takie pytanie -- który procesor
    > jest obecnie najbardziej opłacalny, tzn. dostanę najwięcej mocy za jednostkę
    > monetarną? :)

    Przykład zdania, gdzie zły szyk wyrazów powoduję, że dostać można taką, jak
    najbardziej poprawną odpowiedź: Intel Xeon X5650 @ 2.67GHz

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2020-04-22 09:39:19
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 21.04.2020 o 23:39, r...@k...pl pisze:
> [...]
    > rzędu 3-4x też niespecjalnie mnie interesuje... (mam jakiś dość stary DualCore

    Piszesz "procesor", ale myślisz komputer - bo do tej płyty którą masz,
    wydajnego procesora nie włożysz. sprawdź sobie allegro pod kątem
    komputerów poleasingowych. np Amso lub setki podobnych firm. następnie
    wpisz w google frazę
    "nazwa cpu, MHz passmark", i sprawdzaj wyniki wydajnościowe
    I tak dla każdego komputera z allegro który Cię zainteresuje. za pół
    godziny będziesz wszystko wiedział. Dla ciekawostki zacznij od tego
    który teraz masz.
    ja polecam
    nieco droższe i7-3930K CPU
    ToMasz

  • 5. Data: 2020-04-22 10:55:14
    Od: miab <m...@w...pl>

> [...]
    > rzędu 3-4x też niespecjalnie mnie interesuje... (mam jakiś dość stary DualCore

    Pewnie raczej chodzi o całość.
    Z wyprzedażowych i5-i7-4xxxx(Windows 10 w pełni już/jeszcze tą generację
    obsługuje).
    Z nowszych i nowych któreś Ryzen-y.

    miab

  • 6. Data: 2020-04-22 11:38:57
    Od: pioruns <c...@b...cy>

    On 22/04/2020 09:55, miab wrote:
> [...]

    Ryzen 5, serie 1600, 2600, 3600, sprawdź sobie i porównaj
    wydajność/ceny, niejednokrotnie będzie biło procesory Intela,
    szczególnie dodając cenę drogich płyt do procesorów intela.

    Zobacz sobie ranking CPU https://www.cpubenchmark.net/cpu_list.php
    skok wydajności będziesz miał praktycznie taki jak tu punkty pokazują,
    bo kompresja video jest wielowątkowa.

    > Pewnie raczej chodzi o całość.
    > Z wyprzedażowych i5-i7-4xxxx(Windows 10 w pełni już/jeszcze tą generację
    > obsługuje).
    > Z nowszych i nowych któreś Ryzen-y.
    >
    > miab

    Od siebie to samo polecam, kolejny już komputer składam rodzinie, będzie
    oparty najprawdopodobniej o Ryzen 5 1600, bo ten ma największy stosunek
    wydajności do ceny z używek. Do tego płyta używka oparta na chipsecie
    B350 i demon do gier gotowy za parę stów.

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 7. Data: 2020-04-22 13:39:06
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 22 Apr 2020 07:39:15 GMT, w <DwSnG.5678$_u3.2921@fx15.ams1>, Marcin
    Debowski <a...@I...zoho.com> napisał(-a):

    > Przykład zdania, gdzie zły szyk wyrazów powoduję, że dostać można taką, jak
    > najbardziej poprawną odpowiedź: Intel Xeon X5650 @ 2.67GHz

    Hmmm, co jest nie tak z szykiem?

  • 8. Data: 2020-04-22 13:39:48
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 22 Apr 2020 09:39:19 +0200, w <r7osb7$gmk$1@dont-email.me>, ToMasz
    <t...@p...fm.com.pl> napisał(-a):

    > Piszesz "procesor", ale myślisz komputer - bo do tej płyty którą masz,
    > wydajnego procesora nie włożysz. sprawdź sobie allegro pod kątem

    To wiem, ale pomysł na platformę chcę zacząć od procesora.

  • 9. Data: 2020-04-22 15:50:54
    Od: miab <m...@w...pl>

    W dniu 22-04-2020 o 13:39, r...@k...pl pisze:

    > To wiem, ale pomysł na platformę chcę zacząć od procesora.

    Pisałeś coś o "opłacalności" a nie wiem czy wiesz że koszt procesora
    może stanowić zależnie od niego i platformy od 2%(dobry XEON) do
    przeszło 50%(wypasiony i9) ceny działającego komputera. To jak tu
    rozważać opłacalność do mocy samego procesora? Chyba że chcesz sobie z
    niego zrobić breloczek do bajeranckiej fury.

    miab

  • 10. Data: 2020-04-22 17:48:43
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik r...@k...pl r...@k...pl ...

    > Hmmm, co jest nie tak z szykiem?

    i jak jego zmiana miałaby zmieniac sens pytania a co za tym idzie równiez
    odpowiedz?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "TPSA - to ludzka rzecz okradać"