  • 1. Data: 2013-05-24 13:00:21
    Temat: Ksztalt rowka w kole na lince.
    Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>

    Powitanko,

    Linka o przekroju okraglym, narazie sznurek powlekany, ale bedzie pewnie
    stalowa, po tym ma jezdzic wozek na 2 kolkach. Bardzo wazne jest, aby
    nie podskakiwal, ze o wypadaniu nie wspomne. Pytanko jaki rowek powinny
    miec kolka. Taki U, czy V ksztaltny? Nie moge sie dopatrzec jak to
    wyglada w kolejkach linowych, a to w zasadzie ma byc cos takiego.
    Obciazenie calej konstrukcji ruchomej bedzie pewnie max 5kg, za to
    predkosci chcialbym moc uzyskiwac w miare duze, nawet kilkanascie m/s.
    W obrabiarkach, silnikach sa paski zebate, albo klinowe, ale linka to
    troche co innego.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 2. Data: 2013-05-24 18:14:25
    Temat: Re: Ksztalt rowka w kole na lince.
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 24 maja 2013 13:00:21 UTC+2 użytkownik Pawel O'Pajak napisał:
> [...]
    >
    > ******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
    >
    > moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com

    Nie możesz kupić Małego Poradnika Mechanika? Ze dwie stówy może kosztować. Pięć stów
    też warto dać. Jeden zakup na całe życie i wiesz wszystko. O linach i kołach do lin
    też. Co z tego że napiszę że "U" jak nie będziesz znał wymiarów tego "U".

  • 3. Data: 2013-05-24 20:25:52
    Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>

    Powitanko,

    > Nie możesz kupić Małego Poradnika Mechanika? Ze dwie stówy może
    > kosztować. Pięć stów też warto dać.

    Owszem warto, ale zanim kupie, to sobie zassalem pdfa. Nic tam nie ma na
    temat mojego pytania. Jest o przekladniach pasowych (pasek klinowy),
    jest o lancuchowych, ale o okraglej lince po ktorej jezdzi kolo nic nie
    znalazlem.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 4. Data: 2013-05-25 01:46:23
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 24 maja 2013 20:25:52 UTC+2 użytkownik Pawel O'Pajak napisał:
> [...]
    >
    > ******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
    >
    > moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com

    W tym co mam jest. Budowa, wymiary. Jak widać to nieprawda że jak czegoś nie ma i
    Internecie to tego nie ma.

  • 5. Data: 2013-05-25 12:40:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 24 May 2013 13:00:21 +0200, Pawel O'Pajak napisał(a):
> [...]
    > miec kolka. Taki U, czy V ksztaltny? Nie moge sie dopatrzec jak to
    > wyglada w kolejkach linowych, a to w zasadzie ma byc cos takiego.

    Na ile pamietam kolejki to rowek jest polokragly, a nawet
    cwiercokragly - zadziwiajaco plytki ten rowek, ja sie pomysli o
    zagrozeniach.
    Unikaja tarcia ? (gleboki rowek to rozne predkosci i ocieranie
    nieuniknione).

    V to zwiekszenie naprezen, ale u Ciebie moze bez znaczenia.

    J.

  • 6. Data: 2013-05-26 03:09:33
    Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>

    Powitanko,

    > Na ile pamietam kolejki to rowek jest polokragly,

    Dzieki, tak bede kombinowal.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 7. Data: 2013-05-26 10:37:19
    Od: c...@p...onet.pl

    On Saturday, May 25, 2013 12:40:13 PM UTC+2, J.F. wrote:

> [...]
    >
    > nieuniknione).

    > V to zwiekszenie naprezen, ale u Ciebie moze bez znaczenia.

    Rozne stosowano rowki.
    http://archive.org/stream/aerialorwirerope00wallrich
    #page/36/mode/2up

    http://archive.org/stream/wireropetranspo00cogoog#pa
    ge/n182/mode/2up

    Tu jest troche informacji o historii kolejek linowych.
    Jest tam sztych kolejki linowej z 1644 roku wybudowanej w Gdansku przez Adama Wybe
    (Adama Rybe?)
    www.lowtechmagazine.com/2011/01/aerial-ropeways-auto
    matic-cargo-transport.html

    WM

  • 8. Data: 2013-05-27 23:30:18
    Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>

    Powitanko,

    > Rozne stosowano rowki.(...)

    Dzieki za linki, niezaleznie od mojej bierzacej potrzeby bardzo
    interesujaca lektura.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa