  • 141. Data: 2016-04-28 10:10:12
    Temat: Re: Kto ma pierwszenstwo ??,.
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 27 Apr 2016 22:20:43 +0200, w <nfr6ul$ib8$1@node1.news.atman.pl>, Shrek
    <...@w...pl> napisał(-a):

    > To się zdecyduj - możesz zająć dowolny pas, czy jednak masz jechać
    > swoim, bo się mieszasz.

    Jeżeli masz wyznaczony pas przez skrzyżowanie -- jedziesz swoim.
    Tak jak tutaj:
    https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/78/
    Kreuzung-alleenring-eschersheimer-ffm001.jpg
    Lewoskręt możesz wykonać tylko na konkretny pas.

    Albo tutaj:
    https://www.google.pl/maps/@51.088261,17.005877,3a,7
    5y,295.45h,78.45t/data=!3m6!1e1!3m4!1sHb4lFuVNrpwDrF
    pret_HEg!2e0!7i13312!8i6656
    Skręcający w Hallera z lewej strony ekranu może zająć tylko lewy pas,
    skręcający z prawej -- tylko prawy.

    Jeżeli nie masz wyznaczonego toru jazdy (albo linia ciągła nie zabrania) --
    możesz zająć dowolny.

  • 142. Data: 2016-04-28 16:10:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 28.04.2016 10:10, r...@k...pl wrote:

    > Jeżeli nie masz wyznaczonego toru jazdy (albo linia ciągła nie zabrania) --
    > możesz zająć dowolny.

    Jeszcze raz - gdzie znalazłeś, że pas wyznaczony różni się od
    niewyznaczonego, bo PoRD mówi wprost coś innego.

    Shrek

  • 143. Data: 2016-04-28 16:28:23
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 28 Apr 2016 16:10:00 +0200, w <nft5jh$ids$1@node1.news.atman.pl>, Shrek
    <...@w...pl> napisał(-a):

    > Jeszcze raz - gdzie znalazłeś, że pas wyznaczony różni się od
    > niewyznaczonego, bo PoRD mówi wprost coś innego.

    Jeżeli są niewyznaczone pasy (czy raczej tory jazdy), to sam sobie wyznaczasz
    -- np. jak masz skrzyżowanie typu z 1 pasa w 2 pasy. Nie wiem czemu takie
    banały trzeba tłumaczyć.

  • 144. Data: 2016-04-28 16:40:57
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 28.04.2016 16:28, r...@k...pl wrote:

    > Jeżeli są niewyznaczone pasy (czy raczej tory jazdy), to sam sobie wyznaczasz
    > -- np. jak masz skrzyżowanie typu z 1 pasa w 2 pasy. Nie wiem czemu takie
    > banały trzeba tłumaczyć.

    Ja też nie wiem, czego nie rozumiesz. Na skrzyżowaniu (a w zasadzie za,
    ale to bez znaczenia) wątkotwórcy były dwa pasy (niewyznaczone) i nikt
    rozsądny do ich przebiebiegu nie ma wątpliwości.

    Więc jeszcze raz - gdzie masz w PoRD napisane, że pas niewyznaczony
    można sobie zlać? Bo już ci podawałem, że PoRD wprost twierdzi, że są
    one równe.

    Shrek

  • 145. Data: 2016-04-29 09:53:53
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 28 Apr 2016 16:40:57 +0200, w <nft7di$li7$2@node2.news.atman.pl>, Shrek
    <...@w...pl> napisał(-a):

> [...]
    >
    > Więc jeszcze raz - gdzie masz w PoRD napisane, że pas niewyznaczony
    > można sobie zlać? Bo już ci podawałem, że PoRD wprost twierdzi, że są

    Bo skręcając możesz sobie wybrać pas, nie ma znaczenia czy _za skrzyżowaniem_
    są pasy wyznaczone czy nie. Jak masz wyznaczony tor jazdy _na skrzyżowaniu_ --
    poruszasz się nim. Jeżeli nie masz -- możesz wybrać tor i dowolny pas który
    chcesz zająć za skrzyżowaniem. EOT, bo w kółko tego samego pisać nie będę,
    zresztą to banały.

  • 146. Data: 2016-04-29 19:01:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 29.04.2016 09:53, r...@k...pl wrote:

> [...]
    > chcesz zająć za skrzyżowaniem. EOT, bo w kółko tego samego pisać nie będę,

    Bo w kółko na prośbę o cytat z PoRD o różnicę między pasem wyznaczonym a
    niewyznaczonym odpowiadasz "bo jak jest niewyznaczony, to mogę sobie
    zająć dowolny" - w zastępstwie za PoRD mówił radek z kąta w polsce:)

  • 147. Data: 2016-05-01 10:14:14
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu piątek, 29 kwietnia 2016 19:01:41 UTC+2 użytkownik Shrek napisał:

    > "bo jak jest niewyznaczony, to mogę sobie
    > zająć dowolny" - w zastępstwie za PoRD mówił radek z kąta w polsce:)

    Niektóre osobniki uważają, że jeśli mogą zmienić pas ruchu na dowolny, to nie muszą
    stosować się do art. 22 ust. 4 PoRD. Ba, potrafią nawet udowadniać, że zmiana pasa
    ruchu przy skręcie w poprzeczną jezdnię - nie jest zmianą pasa ruchu. Cóż, poziom
    inteligencji wśród Polaków jest jaki jest... :/
    --
    Akarm

  • 148. Data: 2016-05-10 17:10:31
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 29 Apr 2016 19:01:48 +0200, w <ng041k$j1c$2@node1.news.atman.pl>, Shrek
    <...@w...pl> napisał(-a):

    > Bo w kółko na prośbę o cytat z PoRD o różnicę między pasem wyznaczonym a
    > niewyznaczonym odpowiadasz "bo jak jest niewyznaczony, to mogę sobie
    > zająć dowolny" - w zastępstwie za PoRD mówił radek z kąta w polsce:)

    Sprecyzuj o co chodzi. Jak widzę pomijasz niewygodne pytania, a zostawiasz
    jakieś ogryzki. Weź może sobie 1h lekcji z jakimś sensownym instruktorem, widzę
    że na pewno nie zaszkodzi, a może ocalić zdrowie i życie :)
    Będziesz miał fachowo i kompleksowo.

  • 149. Data: 2016-05-10 17:16:46
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 1 May 2016 01:14:14 -0700 (PDT), w
    <1...@g...c
    om>, Akarm <a...@w...pl>
    napisał(-a):

> [...]
    ruchu przy skręcie w poprzeczną jezdnię - nie jest zmianą pasa ruchu. Cóż, poziom
    inteligencji wśród Polaków jest jaki jest... :/

    Jeszcze raz: skręt to skręt, zmiana pasa ruchu to zmiana pasa ruchu. Obie
    rzeczy są oddzielnie opisane w PoRD. Są specyficzne przypadku, że mogą
    zachodzić jednocześnie. Jak widać każdy jest prawnikiem, szkoda że większość z
    nich to wtórni analfabeci. Skąd wy się bierzecie i kto wam dał prawo jazdy?

  • 150. Data: 2016-05-10 17:25:31
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    <...@w...pl> napisał(-a):

    > Ja też nie wiem, czego nie rozumiesz. Na skrzyżowaniu (a w zasadzie za,
    > ale to bez znaczenia)

    Bez znaczenia? W sumie w tym momencie powinieneś dobrowolnie zrzec się
    uprawnień do kierowania pojazdem :).

> [...]
    >
    > Więc jeszcze raz - gdzie masz w PoRD napisane, że pas niewyznaczony
    > można sobie zlać? Bo już ci podawałem, że PoRD wprost twierdzi, że są

    Masz poważne luki w pojmowaniu co jest skrzyżowaniem.
    Zamiast stukać w klawiaturę poczytaj.
    http://nadzor-ruchu.waw.pl/wyjazd-z-lacznicy-podporz
    adkowanej-i-zmiana-pasa-ruchu/
    (no tak, ale przecież nie chce ci się czytać...)