  • 1. Data: 2013-07-18 09:14:43
    Temat: Którą tarcze wybrać
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Hej,
    Kupiłem zestaw kół supermoto do DR-Z i przełożyłem na koła SM tarcze 250mm z
    kół enduro i niestety hamowanie na asfalcie jest kiepskie. Muszę tak czy
    inaczej kupić dodatkową tarczę, bo nie chcę za każdym razem przekładać tej
    jednej, która już mam. I teraz mam dylemat, czy kupić drugą tarcze 250mm i
    pogodzić się z kiepskim hamowaniem czy dołożyć drugie tyle i kupic tarczę
    270mm z adapterem i być może poprawić hamowanie ale dołożyć sobie roboty
    przy przekładaniu kół.

    Myślicie, że tarcza 270mm będzie hamować dużo lepiej niż 250mm?

    Piotr Klimek
    Yamaha DT125R, Suzuki DRZ400S/SM
    http://bikepics.com/members/piko/

  • 2. Data: 2013-07-18 09:56:18
    Temat: Re: Którą tarcze wybrać
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2013-07-18 09:14, Piotr Klimek pisze:

    > Myślicie, że tarcza 270mm będzie hamować dużo lepiej niż 250mm?

    tak, będzie, zwlaszcza z porzadnym 4 tloczkowym zaciskiem.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

  • 3. Data: 2013-07-18 10:10:37
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Thu, 18 Jul 2013 09:56:18 +0200) ktos podajacy sie za Kuczu
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    > tak, będzie, zwlaszcza z porzadnym 4 tloczkowym zaciskiem.

    Zacisk planuje zostawić fabryczny 1 tłoczkowy. Jest jeszcze opcja tarczy
    310mm z adapterem w podobnej cenie.

    Czyli Twoim zdaniem warto poświęcić pieniądze i czas podczas przekładania
    kół i wybrać wiekszą tarcze z adapterem?

  • 4. Data: 2013-07-18 10:59:44
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2013-07-18 10:10, Piotr Klimek pisze:
> [...]
    >
    > Czyli Twoim zdaniem warto poświęcić pieniądze i czas podczas przekładania
    > kół i wybrać wiekszą tarcze z adapterem?

    absolutnie tak

  • 5. Data: 2013-07-18 11:10:54
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Thu, 18 Jul 2013 10:59:44 +0200) ktos podajacy sie za Kuczu
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    > absolutnie tak

    Dzięki, zatem na razie będę przekładał tarczę 250mm pomiędzy kołami i
    zaczynam się rozglądać za adapterem i tarczą 310mm.

    Tutaj ktoś sprzedaje adapter:
    http://www.motard-wheels.110mb.com/drz400-klx400-cal
    iper-adapter-bracket.htm
    A tutaj można nabyć tarcze 310mm za rozsądne pieniadze:
    http://owiewki24.pl/pl/p/SUZUKI-DRZ-400-SM-05-09-PRZ
    OD/743

  • 6. Data: 2013-07-18 11:11:57
    Od: Kuczu <q...@g...com>

> [...]
    >
    > Czyli Twoim zdaniem warto poświęcić pieniądze i czas podczas przekładania
    > kół i wybrać wiekszą tarcze z adapterem?

    pozwolisz ze rozwine:

    wieksza tarcza = wieksza sila hamowania. Ale zeby ja obsluzyc potrzebny
    jest mocniejszy zacisk. A wiekszy zacisk = mocniejsza pompa.

    Gdybym ja to robil to bym wybral opcje taka:

    lepszy zacisk z 2 adapterami (jeden na mniejsza tarcze do "endurzenia" i
    jeden na wieksza do "supermotowania"), do tego wieksza pompa i dwie
    tarcze na dwoch roznych kolach. Zmienianie zacisku za kazdym razem wiaze
    sie z odpowietrzaniem przewodu i straconym czasem.

    Jesli chcesz sie na serio pobawic w supermoto to dobry hamulec przedni
    jest absolutnie konieczny. Jesli jednak chcesz miec po prostu drugi
    zestaw kol do jazdy po miescie to zostaw zacisk i pompe w spokoju i
    dokup tylko druga wieksza tarcze z adapterem.

  • 7. Data: 2013-07-18 11:17:33
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2013-07-18 11:10, Piotr Klimek pisze:

> [...]
    > http://www.motard-wheels.110mb.com/drz400-klx400-cal
    iper-adapter-bracket.htm
    > A tutaj można nabyć tarcze 310mm za rozsądne pieniadze:

    No ja akurat bym sobie adapter zrobil sam ale pewnie ten da rade.

  • 8. Data: 2013-07-18 11:18:48
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    Kuczu pisze:

    > wieksza tarcza = wieksza sila hamowania. Ale zeby ja obsluzyc potrzebny
    > jest mocniejszy zacisk. A wiekszy zacisk = mocniejsza pompa.

    A nie jest tak, że większa tarcza -> większy promień -> mniejsza siła
    wymagana do zatrzymania tarczy? Z drugiej strony, prędkość liniowa
    tarczy jest większa, czyli teoretycznie może wydzielać się więcej
    ciepła, które trzeba odprowadzić.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 9. Data: 2013-07-18 11:33:56
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Thu, 18 Jul 2013 11:11:57 +0200) ktos podajacy sie za Kuczu
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    > pozwolisz ze rozwine:

    Bardzo proszę :)

    > wieksza tarcza = wieksza sila hamowania. Ale zeby ja obsluzyc potrzebny
    > jest mocniejszy zacisk. A wiekszy zacisk = mocniejsza pompa.

    Fabrycznie DR-Z SM wychodziło z taką samą pompą i zaciskiem jak wersje
    enduro. Różnica jest tylko wielkości tarczy enduro - 250mm, SM - 310mm.

> [...]
    > tarcze na dwoch roznych kolach. Zmienianie zacisku za kazdym razem wiaze
    > sie z odpowietrzaniem przewodu i straconym czasem.

    Wymiane zacisku biorę pod uwagę jako etap drugi, jeśli większa tarcza nie
    będzie dla mnie zadowalająca.

> [...]
    > zestaw kol do jazdy po miescie to zostaw zacisk i pompe w spokoju i
    > dokup tylko druga wieksza tarcze z adapterem.

    Docelowo chcę jeżdzić na SM w 90% po torach. Jednak na razie muszę w ogóle
    ogarnąć ten motocykl na afalcie, bo po przesiadce z SV1000S trzeba trochę
    zmienić styl jazdy :) Na pewno na seryjnym zacisku ten motocykl nie będzie
    konkurencyjny na torze, ale żeby się takim stał to najpierw ja muszę się
    nauczyć na nim jeździć a do tego długa droga. Poza tym przekładanie kół
    będę pewnie robił raz w tygodniu, więc zależy mi na tym, żeby to nie była
    skomplikowana operacja.

    Zadałem pytanie o tarcze bo chciałem się dowiedzieć czy w ogóle jest sens
    się bawić w większe tarcze. Teraz już wiem, że jest.

  • 10. Data: 2013-07-18 11:36:14
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2013-07-18 11:18, Piotr Rezmer pisze:

> [...]
    > wymagana do zatrzymania tarczy? Z drugiej strony, prędkość liniowa
    > tarczy jest większa, czyli teoretycznie może wydzielać się więcej

    nie wdaje sie w dyskusje teoretyczne. Z praktyki wiem ze jest jak napisalem.