  • 1. Data: 2010-12-22 14:31:16
    Temat: Kupiony samochód - złożyć doniesienie o oszustwie?
    Od: Areq <a...@g...com>

    Witam,

    Po wielu miesiącach szukania kupiłem samochód z komisu.
    Fakturę za samochód wystawiała firma, która była jego właścicielem..

    Po zakupie wstawiłem samochód do znajomego mechanika na wymianę oleju.
    Okazało się, że robił w nim przednie zawieszenie w lipcu tego roku.

    Ciekawe jest to, że samochód miał wtedy 210k km.
    Z komisu kupiłem go z przebiegiem 162k km.

    Komis twierdzi, że tak samochód dostali od właściciela.
    Właściciel twierdzi, że nic z samochodem nie robił.

    Zastanawiam się, czy dla zasady nie złożyć doniesienia do prokuratury
    o oszustwie.
    Może warto by zacząć piętnować takie sytuacje?

    Co o tym sądzicie?
    Mieliście już kiedyś podobny przypadek?

    Pozdrawiam
    Arek

  • 2. Data: 2010-12-22 14:36:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Areq" <a...@g...com> napisał w
> [...]
    >Właściciel twierdzi, że nic z samochodem nie robił.

    >Zastanawiam się, czy dla zasady nie złożyć doniesienia do

    Dla zasady mozesz zlozyc. Tylko uzgodnij najpierw ze swoim
    mechanikiem, bo to sie na nim skupi - ma jakis dowod ze auto mialo
    210kkm, rachunki prowadzi w porzadku, chce mu sie włoczyc zeznawac
    itp :-)

    J.

  • 3. Data: 2010-12-22 14:37:21
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 22 Dec 2010 05:31:16 -0800 (PST), Areq napisał(a):

> [...]
    > o oszustwie.
    > Może warto by zacząć piętnować takie sytuacje?

    ty się nie zastanawiaj, tylko składaj. Ale najpier weź od mechanika
    oświadczenie na piśmie, jakby mu się przypadkiem odwidziało.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 4. Data: 2010-12-22 14:38:32
    Od: szymo <s...@w...pl>

    Areq pisze:
> [...]
    > Właściciel twierdzi, że nic z samochodem nie robił.
    >
    > Zastanawiam się, czy dla zasady nie złożyć doniesienia do prokuratury

    Nad czym tu się zastanawiać takich skur!@#@#%#ów powinno się wieszać na
    bramach miasta.

    > Może warto by zacząć piętnować takie sytuacje?

    Może jak jeden z drugim dostanie po trąbie to się oduczą.

    > Co o tym sądzicie?
    > Mieliście już kiedyś podobny przypadek?

    Same takie co komis to kombinatorzy. H@#% by ich jasny strzelił!

    a potem taki jeden z drugim kaziem idą na giełdę samochodową i jak
    człowiek napisze przebieg oryginalny to się dziwią jak to możliwe że
    samochód 10 letni ma 215k przebiegu przecież wszystkie na giełdzie to
    130 nooooo gooooooora 160 mają. a potem się zabijają na jednym albo
    drugim drzewie a samochód się rozpada na cztery części. Wszystko dlatego
    że jeden H z drugim H musiał zarobić 1000zł więcej niech ich H strzeli.

  • 5. Data: 2010-12-22 14:41:41
    Od: amos <g...@g...com>

    On 22 Gru, 14:31, Areq <a...@g...com> wrote:
> [...]
    > Właściciel twierdzi, że nic z samochodem nie robił.
    >
    > Zastanawiam się, czy dla zasady nie złożyć doniesienia do prokuratury

    Oczywiscie. ze zglaszac. Uprzedz jednak mechanika, bo prawdopodobnie
    bedzie troche ciagany w sparwie zeznan. Niewykluczone, ze wrecz nie
    bedzie chcial sie ciagac i nie potwierdzi tego.

    > Może warto by zacząć piętnować takie sytuacje?
    > Co o tym sądzicie?
    > Mieliście już kiedyś podobny przypadek?

    Na szczęście nie. Ale sprzedawałem uczciwie auto z przebiegiem niemal
    300 kkm i latwo nie bylo mimo stanu rzeczywistego opisanego w kazdym
    szczegole. Nic dziwnego, bo wokol same auta z 2x mniejszym przebiegiem
    pomimo starszego wieku.

    --
    amos

  • 6. Data: 2010-12-22 14:59:52
    Od: "zinek" <u...@o...pl>

    Użytkownik "Areq" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    e.googlegroups.com...
[...]

    z wlasnego doswiadczenia moge powiedziec, ze 90% aut sprzedawanych w PL ma
    cofane liczniki a sredni przebieg zlomu sciaganego na handel z de ma kolo
    350 tys przebiegu.

    cofanie jest nagminne. I niestety - auto sprawdza sie przed zakupem a nie
    po.

    bo nie wiadoomo jeszcze jakie kwiatki wyjda - ofkors nie zycze, ale trzeba
    byc swiadomym co sie kupuje.

    lakier sprawdziles ? i czy nie cwiartkowoz ?

    skladaj zawiadomienie wszedzie gdzie sie da.
    moze paru cwaniaczkow sie przestraszy. pozdro i powodzenia.

  • 7. Data: 2010-12-22 15:22:14
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Areq

> [...]
    > Okazało się, że robił w nim przednie zawieszenie w lipcu tego roku.
    >
    > Ciekawe jest to, że samochód miał wtedy 210k km. Z komisu kupiłem go z

    Masz dowód z jakim przebiegiem go kupiłeś? Mechanik wyraził chęć
    zeznawania w tej sprawie i masz gwarancję, ze mu się nie odwidzi?

    --
    ignorance is bliss

  • 8. Data: 2010-12-22 16:14:03
    Od: "DJ" <d...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "Areq" <a...@g...com> napisał w

    A mnie najbardziej wkurza to, ze wszyscy wiedza o tym procederze, a osoby
    decyzyjne mogace to ukrocic nic nie robia.
    A mozna to ukrocic bez zadnych kosztow jednym malym rozporzadzeniem np.
    obowiazkiem wpisywania przy kazdym przegladzie przebiegu do dowodu
    rejestracyjnego czy karty pojazdu. A do tego najlepiej jeszcze prowadzic
    centralna baze danych. Za informacje z takiej bazy mozna by kasowac
    kilkadziesiat zlotych, chetnych by nie brakowalo i jeszcze panstwo by
    zarobilo na tym.
    Oczywiscie zadne rozwiazanie nie jest idealne i nie rozwiazalo by pewnie
    calkowicie problemu, ale znaczaco by go zmniejszylo. Mozliwosci jest tu
    bardzo wiele od bezkosztowych po troche bardziej skomplikowane i bardziej
    kosztowne.

    Pozdrawiam

    Darek

  • 9. Data: 2010-12-22 16:30:08
    Od: mleko <m...@m...ml>

    On 2010-12-22 14:31, Areq wrote:
> [...]

    > Ciekawe jest to, że samochód miał wtedy 210k km.
    > Z komisu kupiłem go z przebiegiem 162k km.

    W lipcu mechanik robil zawieszenie i pamieta przebieg tego samochodu?
    Ile dziennie przez warsztat tego mechanika przewija sie samochodow? Ile
    sie przewinelo od lipca do grudnia? Zna przebieg wszystkich? Notuje? W
    zadnym wypadku nie twierdze, ze mechanik klamie. Moze serwisowal to auto
    od dluzszego czasu, ale ta historia wyglada na naciagna.

  • 10. Data: 2010-12-22 16:36:38
    Od: PJ <p...@g...com>

    //Po wielu miesiącach szukania kupiłem samochód z komisu. Fakturę za
    samochód wystawiała firma, która była jego właścicielem..
    niech mnie ktoś poprawi ale IMHO kupiłeś samochód od firmy, komis nie
    występuje tutaj ani w roli sprzedawcy ani pośrednika

    //Po zakupie wstawiłem samochód do znajomego mechanika na wymianę
    oleju.Okazało się, że robił w nim przednie zawieszenie w lipcu tego
    roku.
    i klientem był komis czy firma ? jest jakieś zlecenie, kwity ?

    //Ciekawe jest to, że samochód miał wtedy 210k km.Z komisu kupiłem go
    z przebiegiem 162k km.
    wrzuć na luz z tym komisem, masz go pisemnie na jakimś kwicie ze się
    tak do niego przypiąłeś ?

    //Komis twierdzi, że tak samochód dostali od właściciela.Właściciel
    twierdzi, że nic z samochodem nie robił.
    beknie ten z kim podpisałeś umowę, potem firma może się kopać z
    komisem

    //Zastanawiam się, czy dla zasady nie złożyć doniesienia do
    prokuratury o oszustwie.
    na kogo ? firma czy komis ?

    //Może warto by zacząć piętnować takie sytuacje?
    jasno ze warto byle z głową .-)

    //Co o tym sądzicie? Mieliście już kiedyś podobny przypadek?
    bagno; nie, ale kupno auta w polskim komisie rozważam tylko w jednej
    opcji tj fura dla teściowej: im gorsza tym lepiej :-)

    P.