  • 11. Data: 2010-03-16 11:32:03
    Temat: Re: Kwestie FF/BF a lustrzanka cyfrowa.
    Od: "Krzysztof Sordyl" <k...@k...com.pl>

    Użytkownik "Piotr F." <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:hnnjqh$m3a$...@n...onet.pl...

    > No to mnie pocieszyles. :-) Pewnie w koncu wejde w jasne stalki, ale to
    > mysle kwestia dluzszego czasu.

    no to ja bym kupił teraz chyba ze stajni N
    bo mam 8 szt szkieł Canona
    i w tym 3 szt. nie ostrzą idealnie ( warte 5-7 tyś/szt :()

    pozdrawiam

    Krzysztof
    www.ksstudio.pl

  • 12. Data: 2010-03-17 08:23:30
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    Czy BF/FF jest wadą autofocusa czy obiektywu?
    czy ustawiając ostorość ręcznie wady te również występują??

  • 13. Data: 2010-03-17 09:08:08
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    TheGuru pisze:
    > Czy BF/FF jest wadą autofocusa czy obiektywu?
    > czy ustawiając ostorość ręcznie wady te również występują??

    Sa znane przypadki, ze ustawiajac na potwierdzenie (na 'kropke' po
    nikonowsku) tez jest blad - swiadczy to o mechanicznym problemie, gdzieś
    jakiś wymiar o ułamki milimetra nie gra. Na matowke wzrokowo może grac
    lub moze nie grac.

    Częściej chyba blad FF/BF ma charakter dynamiczny, związany jest z
    procesem dochodzenia do własciwego punktu (przelatuje lub nie dolatuje).