  • 141. Data: 2010-12-09 09:16:53
    Temat: Re: LCD, LED , PLAZMA ???
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2010-12-08 18:05, *ToMasz* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:

> [...]
    > informacji doświadczeń. Wiec raczej nie pisz nic, jeśli jedyne co
    > napiszesz to prośba o doksztaucenie. Ja również patrząc na della sips,i
    > dela TV, widze ze na tym lepszym czarny jest prawie czarny, a na tym
    > gorszym czarny to kpina. Co wiecej, mamy widoczny "Rozjazd" cenowy
    > pomiedzy monitorami pva, ips a starymi TN. Gdyby poprzednik pisał
    > bzdury, żaden producent nie oferował by matryc innych niż TN. Eizo by
    > splajtowałow tydzień. Tyle na temat technoligii i ioddania kolorów. jak
    > masz inne informacje techniczne to napisz proszę

    To, że na TN nie można uzyskać "czarnej czerni" :) jest oczywistością,
    pije do z gruntu fałszywej informacji jakoby "W TV LCD masz praktycznie
    tylko matryce TN".
    W TV LCD markowych producentów nie ma chyba ani jednego modelu z matrycą
    TN (wystarczy sobie posortować w jakiejś wyszukiwarce po kątach widzenia).
    Sharp stosuje ASV - ostatnio w lepszych modelach z dodanym żółtym pixelem
    Sony/Samsung - S-PVA (i odmiany)
    LG/Philips - S-IPS (i odmiany)
    Panasonic/Toshiba - IPS-Pro

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 142. Data: 2010-12-09 10:42:54
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2010-12-09 09:52, Robert_J pisze:

    > Powiedziałem mu już to chyba wczoraj ;-))

    1.Każdy z nas wybiera pod własne widzimisię - jeśli wyboru dokonał to
    znaczy że jest przekonany co do wyzszości wybranego nad innymi

    2. Różnice w danej klasie są minimalne, jeśli zaś je widać to znaczy że
    nikt nie staral się odpowiednio wyregulować (samsung którego mam pozwala
    na zabawe przez kilka dni, łącznie z regulacją składowych dla
    poszczególnych kolorów, prawie jak photoshop)

    3. Matryce produkuje kilka firm na świecie i sa podobnej jakości, w
    ciągu ostatnich 2 lat np LCD poszły błyskawicznie do przodu (czerń, kąty
    widzeniaetc) więc jesli jakiś tv (np sony) wyróżnia się cyzmś wyjatkowym
    to jest to najczęsciej soft lub elektronika albo konstrukcja panela
    (sharp) ale wtedy płacisz duuuzo wiecej

    4. Szybko przyzwyczajamy się do cech obrazu i jeśli jest poprawny to
    tylko dobre źródło sygnału i o reszcie modeli zapominamy w kilka minut

    5. Trwałość ? po pierwsze zapomnieć o 25 letnich soniakach czy innych,
    dziś za 2-3 lata przy takim tempie rozwoju technologii przyjdzie ochota
    zmienić (wydawało się że lcd nie jest rozwojowe a jednak cały czas
    zaskakuje)

    Za 2-3 lata 50" będzie kosztował 1800 zł więc 42" podarujesz babci albo
    wstawisz do sypialni albo dasz dizcku pod psp

    DOBRE ŹRÓDŁO SYGNAŁU HD !!!!

    a reszta to tylko pilot i piwko

    to już nie te czasy gdy dokładając 20% do cent tv dało się osiagnąć
    wieczną ekstazę, dzis do 3000 zł kupujesz poprostu tv

  • 143. Data: 2010-12-09 13:52:45
    Od: Norbert <n...@M...com>

    boxfish napisał(a):

    > Zastanawia mnie jedna rzecz, prosisz o poradę i cały czas trzymasz się
    > dwóch modeli LG, bronisz się przed samsungiem, nie ejsteś pewien
    > panasonica. Czy nie lepiej byłoby iść o obejrzeć w akcji oba LG i wybrac
    > jeden z nich i zakończyć męki ?

    To nie tak , że bronie sie przed samsungiem ale martwi mnie ta roznica
    2". Pokoj na tyle duży , że 42 wydaje mi się na styk.
    Jesli ten samsung bedzie lepszym wyborem niz ten niby ledowy LG to nie
    bronie sie. Po prostu nie wiem czy zauwaze roznice wielkosci.
    A na jakosci mi owszem zalezy. Jak chyba kazdemu by miec obraz jak
    najlepszy.
    A co do ogladania w marketach. Niestety do najblizszego mam 40km i
    chwilowo nie bardzo mam jak czasowo sie tam wybrac. Najwiekszy wybor na
    polce widzialem w auchan. Pojechac pojade , tuz przed zakupem by
    porownac powiedzmy 2-3 modele z ktorych bedzie juz wybierany ten jeden.
    Kupie pewnie i tak przez net bo sporo taniej niz w marketach.
    Przykladowo ten samsung kosztuje w eurortvagd 2699 a w sieci 2350.
    Odpuscmy wiec teraz kwestie pradu. Wiadomo ze wybor pozostal w LCD/LED
    krawedziowe. Ktory bedzie mial najlepszy obraz i najwiecej bajerw
    przydatnych?

  • 144. Data: 2010-12-10 15:56:10
    Od: Marek <n...@p...adresu.mail>

    Cześć Norbert
    Mon, 06 Dec 2010 21:31:29 +0100 w <news:idjhhe$okq$1@mx1.internetia.pl>
    napisałeś:

    > Liubie obraz dobrej jakosci i żywymi kolorami itp.

    niecałe trzy lata temu kupowałem odbiornik 42". jednym z istotnych
    punktów był dla mnie matowy ekran. wszystkie plazmy i niektóre lcd (np.
    samsung) w sklepie, perfekcyjnie odbijały wszystkie źródła światła w
    sklepie, mimo, że były włączone i leciał w nich jakiś program.
    jako że pokój mam po zachodniej stronie bardzo mi nie pasowało oglądanie
    odbić, szczególnie słońca. dlatego m.in. wybrałem idealnie matowy i nie
    odbijający ekran LCD (Toshiba).

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 145. Data: 2010-12-10 15:57:13
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2010-12-09 14:52, Norbert pisze:
    > boxfish napisał(a):
    >Wiadomo ze wybor pozostal w LCD/LED
    > krawedziowe. Ktory bedzie mial najlepszy obraz i najwiecej bajerw
    > przydatnych?

    ten, który się tobie bardziej spodoba, powaznie - nie ma obiektywnej
    prawdy mówiącej o tym że podświetlenie krawędziowe led daje lepsza
    jakość obrazu - daje na 100% (to moja subiektywna ocena)

    - bajer marketingowy
    - możliwość zbudowania telewizora o małej ramce i cienkiego

    ja na podświetlenie krawędziowe bym się nie napalał, kupowałem tv kilka
    miesięcy wstecz i nie poruszyło mnie

    Co do bajerów to sam musisz ocenić co jest przydatne, strony producentów
    zarówno lg jak i samsunga sa dosyc dobrze przygotowane.

    dla mnie nie były ważne:

    - 200, 600 czy 55 tys Hz
    - kontrasty hiper wysokie i nieprawdziwe
    - podświetlenie led

    ważne były

    - ilość wejść HDMI
    - porty USB i mozliwośc odtwarzania filmów full HD (bo samsung robi to
    lepiej niż odtwarzacze sieciowe)
    - jakość obrazu i możliwości regulacji

    Zapytasz cyz ten samsung ma obraz lepszy, dobry czy bradzo dobry ?
    odpowiem tak, dla mnie jest bardzo dobry a lg nie widziałem

    ale dla mnie ważne było jak bardzo można regulować i jak wygląda obraz
    przy obniżonych kontrastach, przy barwach łagodnych - tu możemy się
    różnić, wiele osób lubi palące kolory, ryjące po oczach krawędzie a ja
    nie ....

    i dzięki temu mam czerń, mam świetny tv ( w tej grupie cenowej ) do SD,
    do komputera, do filmów

  • 146. Data: 2010-12-10 19:13:46
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "Marek" < napisał w wiadomości

> [...]
    > jako że pokój mam po zachodniej stronie bardzo mi nie pasowało oglądanie
    > odbić, szczególnie słońca. dlatego m.in. wybrałem idealnie matowy i nie

    Obecnie te błyszczące sa jakies antyodblaskowe. Ja mam Samsunga z
    błyszczacym, i nic nie zakluca ogladania. Zero odblaskow.

  • 147. Data: 2010-12-11 00:37:28
    Od: Norbert <n...@M...com>

    Dzieki za pomoc.
    Dzis kupilem LE40C650
    Z zakupu jestem po kilku godzinach ogladania bardzo zadowlony. Ekran
    błyszczący ale nie odbija mi nic a okno mam od slonecznej strony.
    Teraz w nocy tez bajeczka, ciemno w pokoju , zadzialal sensor i obraz
    automatycznie robi sie bardziej ztonowany, nie rażący w ciemnym pokoju.
    Jestem happy.

  • 148. Data: 2010-12-11 11:34:40
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2010-12-11 01:37, Norbert pisze:
> [...]
    > Teraz w nocy tez bajeczka, ciemno w pokoju , zadzialal sensor i obraz
    > automatycznie robi sie bardziej ztonowany, nie rażący w ciemnym pokoju.

    no widzisz, a teraz puśc sobie filmik mkv 1080p, podepnij tv do
    amplitunera kabelkiem optycznym i masz kino jak się patrzy

  • 149. Data: 2010-12-17 21:44:00
    Od: mailkontent <m...@o...pl>

    W dniu 2010-12-07 23:28, Tomek Kańka pisze:
    > Ajgor<n...@...pl> napisał(a)
    >>

    > Jedno sprostowanie. _Nie_ odtwarza dźwięku DTS, i _nie_ wypuszcza
    > takiego sygnału na złącze optyczne.
    >

    > I jedno wyjaśnienie spraw siesiowych. Potrafi podłączyć się do serwera
    > DLNA - to ten program, który uruchamia się na komputerze, ale dużo
    > wygodniej jest podmontować sobie udział sieciowy (NFS/Samba), wymaga to
    > odrobiny wiedzy o LAN/Linuksie itp.

    DLNA - mało znane a godne uwagi.
    Polecam dysk sieciowy z DLNA
    (np.:http://www.lacie.com/uk/products/product.htm?pi
    d=11384), cała
    potrzebna wiedza znajduje się w instrukcji do dysku.