  • 1. Data: 2010-12-06 20:31:29
    Temat: LCD, LED , PLAZMA ???
    Od: Norbert <n...@M...com>

    Właśnie padł moj stary sony kineskopowy.
    Chce kupić telewizor 40-46 cali.
    Problem w tym , że nie mam pojecia jaki.
    Najważniejsze kryterium to zmieścić się w około 2 tysiącach +- 500zł.
    Zalezy mi by obraz był dobrej jakości , by tv niebył bardzo prądożerny,
    możliwość powieszenia na ścianie i by nie byłszkodliwy dla wzoku bo mam
    szkraba w domu który właśnie wkracza w etap bajek.
    Przeważnie tv gra w domu od 9 rano do poznych godzin wieczornych.
    Dzis byłem w neonet i sprzedawca powiedział że prądożerność plazmy to
    między bajki wsadzic itp.
    Proponował mi albo plazme albo LED LG ale z krawedziowym podswietleniem
    ledami.
    Mam tv naziemną z siatki, satelite TNK którą mam zamiarza jakiś czas
    zmienić na tą wersje HD co weszła niedawno, dvd z hdmi.
    Zalezy mi tez na fullHD.
    Doradzcie prosze bo juz sam nie wiem co kupic. To dla mnie spora kwota i
    chce byc po prostu zadowolony z zakupu a nie zawiedziony.
    Liubie obraz dobrej jakosci i żywymi kolorami itp.
    Licze na wskazanie czegoś godnego zakupu.
    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2010-12-06 20:45:15
    Temat: Re: LCD, LED , PLAZMA ???
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2010-12-06 21:31, Norbert pisze:

    > Proponował mi albo plazme albo LED LG ale z krawedziowym podswietleniem
    > ledami.

    Czyli nie LED TV tylko LCD z krawędziwym podświetleniem led

> [...]
    > Liubie obraz dobrej jakosci i żywymi kolorami itp.
    > Licze na wskazanie czegoś godnego zakupu.

    _ plazma panasonic dużo osób zadowolonych
    - LCd Samsung seria 6, odtwarza przy okazji filmy z mkv z usb

  • 3. Data: 2010-12-06 23:24:40
    Od: konieczko <t...@o...pl>

> [...]
    > Liubie obraz dobrej jakosci i żywymi kolorami itp.
    > Licze na wskazanie czegoś godnego zakupu.

    Wez poprawke ze plazma tak naprawde jest pradozerna i rachunki przy
    twoim ogladaniu wzrosna o 30-60zl miesiecznie

  • 4. Data: 2010-12-07 00:38:24
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W wtorek, 7 grudnia 2010 00:24, konieczko wyraził następujacą opinię:

    > Wez poprawke ze plazma tak naprawde jest pradozerna i rachunki przy
    > twoim ogladaniu wzrosna o 30-60zl miesiecznie

    Bzdura, plazma nie jest bardziej prądożerna niż LCD {nie LEDowy} tej samej
    wielkości, niedawno była o tym dyskusja z dowodami w postaci pomiarów
    watomierzem konkretnych modeli.

    30-60zł miesięcznie to jest od 75 do 150kWh, powiedzmy że kineskop zużywał
    100W, plazma 42" niech będzie dla równego rachunku 300W więc aby zapłacić
    miesięcznie 30 do 60zł za prąd więcej, TV musiałby być włączony przez 15 do
    30 dni w miesiącu ... przez 24 godziny na dobę :-)

    Podświetlenie LED ma takie sobie opinie jeśli chodzi o jakość barw, ale może
    w ciągu kilku miesięcy od czasu gdy taką opinię czytałem coś się zmieniło?

    Ja mam plazmę HD-ready i jestem zadowolony zarówno z kolorystyki jak i
    jakości obrazu niezależnie od źródła {N-ka i kablówka osiedlowa}, za parę
    lat gdy programy SD będą już w mniejszości/znikną całkowicie pewnie kupię
    Full-HD plazmę lub {jeśli już będą dostępne i w rozsądnych cenach} LED
    {prawdziwe, nie jakieś podświetlane LCD}.

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

  • 5. Data: 2010-12-07 06:41:54
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    > Bzdura, plazma nie jest bardziej prądożerna niż LCD {nie LEDowy} tej samej
    > wielkości, niedawno była o tym dyskusja z dowodami w postaci pomiarów
    > watomierzem konkretnych modeli.

    rozmowa, rozmową a jednak z mojego doświadczenia jest to 20-25% więcej,
    ale ok pomińmy to.

> [...]
    > miesięcznie 30 do 60zł za prąd więcej, TV musiałby być włączony przez 15 do
    > 30 dni w miesiącu ... przez 24 godziny na dobę :-)

    A wystarczyło przeczytać co autor napisał i by ci wyszło te 75 do 150 kWh

  • 6. Data: 2010-12-07 07:03:59
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    zeta.pl
    *boxfish* napisał(-a):

    > Czyli nie LED TV tylko LCD z krawędziwym podświetleniem led

    Ja cały czas i jak do tej pory bezskutecznie tropię jakiegoś LCD z LED
    RGB

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 7. Data: 2010-12-07 07:20:32
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

> [...]
    > między bajki wsadzic itp.
    > Proponował mi albo plazme albo LED LG ale z krawedziowym podswietleniem

    odpuść sobie lg.
    pooglądaj sony i samsungi, lub jak plazma to panasonic

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Slackware 13 - power of linux

  • 8. Data: 2010-12-07 08:10:56
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2010-12-07 08:03, *Big Jack* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:

    > Ja cały czas i jak do tej pory bezskutecznie tropię jakiegoś LCD z LED RGB

    I jeszcze Sharpów nie wytropiłeś? :)
    http://www.sharp.eu/cps/rde/xchg/pl/hs.xsl/-/html/te
    lewizory_lcd.htm

    pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 9. Data: 2010-12-07 08:16:51
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2010-12-07 08:20, *pawell32* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:
    > odpuść sobie lg.
    > pooglądaj sony i samsungi

    Raczej niech odpuści Szajsungi, a poogląda Sharpy i Toshiby :) LG też
    obleci jak potrzebny jest odtwarzacz filmów przez USB.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 10. Data: 2010-12-07 09:08:09
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 2010-12-07 09:16, Mirek Ptak pisze:
    > Raczej niech odpuści Szajsungi, a poogląda Sharpy i Toshiby :) LG też
    > obleci jak potrzebny jest odtwarzacz filmów przez USB.

    to chce tv czy odtwarzacz?

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Slackware 13 - power of linux