  • 41. Data: 2017-10-10 07:01:31
    Temat: Re: LED zasilane z 230V
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2017-10-10 o 01:04, Marek S pisze:

    > Ja to rozumiem i nie o to chodzi. Chodzi o to, że informacja na temat
    > napięcia przebicia dla oporników jest praktycznie niedostępna.

    Bez przesady. Spokojnie idzie znaleźć w porządniejszych firmach całkiem
    konkretne informacje, nawet dokładniejsze niż myślisz. Tylko trzeba
    "dupogodziny" przesiedzieć przy przeglądaniu pdf-ów. No i to nie jest
    tak, że jedne formy podają, a inne nie, tylko to się odnosi wręcz do
    konkretnych typów.

    > Spróbuj spytać w sklepie z częściami elektronicznymi o napięcie
    > przebicia rezystora, który Ci sprzedają. Ochrona wyrzuci Cię ze sklepu a
    > Twój wizerunek zawiśnie na tablicy nieobsługiwanych klientów :-D

    Myślę że przesadzasz, co nie znaczy że nie można trafić na
    "kompetentnego" sprzedawcę. Ja kiedyś trafiłem na takiego od śrubek (nie
    żeby w elektronicznym), co nie tylko nie wierzył, że są wersje z
    pomniejszonymi łbami, ale zaczął wykrzykiwać że może w ogóle bez łbów
    itd... Ale ja to często wpadam na różne takie indywidua.

    Pozdrawiam

    DD

  • 42. Data: 2017-10-10 08:05:22
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 10.10.2017 o 01:04, Marek S pisze:

> [...]
    > przebicia rezystora, który Ci sprzedają. Ochrona wyrzuci Cię ze sklepu a
    > Twój wizerunek zawiśnie na tablicy nieobsługiwanych klientów :-D

    Tylko po kija - w sprawie diodek z 230V- pisać doktorat. te układy
    dobrze zrobione, na małą moc, działają od dziesięcioleci. od czasu
    rozpowszechnienia "żarówke" diodowych, działaja całkiem dobrze z mocami
    rzędu 5wat. Jeśli umierają, to najczęściej przez dupiaty kondensator,
    często dobrany tak, że ma za małe napięcie. A Wy się zastanawiacie jak
    zginie opornik. powiem Wam jak, zgnieciony, lub rozszapany przez maszyny
    pracujące na wysypisku smieci.
    ToMasz

  • 43. Data: 2017-10-10 10:42:18
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Ja to rozumiem i nie o to chodzi. Chodzi o to, że informacja na temat
    > napięcia przebicia dla oporników jest praktycznie niedostępna.

    Zadziwiony tą tezą postanowiłem sprawdzić tę niedostępność.

    W przeglądarce wpisałem www.tme.pl
    Z lewej strony kliknąłem w "Elementy pasywne".
    Dalej w "rezystory metalizowane THT" (bo chyba o takich było wspominane
    w wątku).
    Następnie zaznaczyłem 0,5W (bo chyba o takiej mocy ktoś wspominał w
    dyskusji) i "pokaż produkty".
    Pokazała mi się lista ułożona wg "Symbol produktu".
    Przy pierwszym nie ma linku do pdf, ale już przy drugim (MGR0.5W-1M) jest.
    Otworzyłem tego pdf i rozejrzałem się za literą 'V'.
    Na trzeciej stronie jest masa informacji o napięciach.

    Muszę przyznać - masz rację "napięcia przebicia" nie podają.
    Skupili się na napięciach których nie należy przekraczać, aby opornik
    pracował prawidłowo.
    Przypuszczam, że nawet jakby podali napięcie przebicia to i tak nie
    byłoby ono podane zbyt precyzyjnie - wniosek - nie da się użyć opornika
    jak diody Zenera.
    P.G.

  • 44. Data: 2017-10-10 13:04:50
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-10-10 o 07:01, Dariusz Dorochowicz pisze:

> [...]
    > pomniejszonymi łbami, ale zaczął wykrzykiwać że może w ogóle bez łbów
    > itd... Ale ja to często wpadam na różne takie indywidua.

    Było mu pokazać.
    Przykładowy, pierwszy z brzegu link:

    https://www.kipp.pl/pl/pl/Produkty/Elementy-manipula
    cyjne-Standardowe-elementy-maszyn/Elementy-do-maszyn
    -i-przyrz%C4%85d%C3%B3w/Wkr%C4%99ty-bez-%C5%82ba-z-g
    niazdem-sze%C5%9Bciok%C4%85tnym-DIN-913.html

    lub krócej:

    http://tnij.at/192436

    Żeby było ciekawiej, ja trafiłem na praktykanta (chyba) w serwisie
    samochodowym, próbującego uparcie wkręcić nakrętkę metryczną na śrubę
    calową.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 45. Data: 2017-10-10 14:04:37
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Ja to rozumiem i nie o to chodzi. Chodzi o to, że informacja na temat
    > napięcia przebicia dla oporników jest praktycznie niedostępna.
    Opowiadasz, mozna sobie nawet wyszukać po max napięciu pracy tu masz
    >400V metalizowane
    https://www.tme.eu/pl/katalog/rezystory-metalizowane
    -tht_112313/#id_category=112313&s_field=artykul&s_or
    der=ASC&visible_params=2%2C10%2C34%2C36%2C38%2C39%2C
    42%2C45%2C45%2C111%2C117&used_params=45%3A24547%2C24
    571%2C24728%2C371267%2C24784%2C371268%3B

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 46. Data: 2017-10-10 14:18:35
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

> [...]
    > przebicia rezystora, który Ci sprzedają. Ochrona wyrzuci Cię ze sklepu a
    > Twój wizerunek zawiśnie na tablicy nieobsługiwanych klientów :-D

    Wydaje mi się, że w katalogu Omigu był ten parametr.

  • 47. Data: 2017-10-10 16:06:14
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2017-10-10 o 13:04, Adam pisze:

> [...]
    -i-przyrz%C4%85d%C3%B3w/Wkr%C4%99ty-bez-%C5%82ba-z-g
    niazdem-sze%C5%9Bciok%C4%85tnym-DIN-913.html

    Hehe... parę lat tamu to nie było tak prosto z pokazaniem. Na małym
    ekraniku telefonu mało co było widać. Zresztą bez przesady, żebym
    "sprzedawcę" edukował. Po prostu już tam nie bywam. Jest parę innych
    sklepów w okolicy :)

> [...]
    >
    > Żeby było ciekawiej, ja trafiłem na praktykanta (chyba) w serwisie
    > samochodowym, próbującego uparcie wkręcić nakrętkę metryczną na śrubę

    Jak praktykant to raczej wina jego opiekuna. Ale z punktu widzenia
    klienta - i ta i tak źle. A jeszcze gorzej jakby mu się udało.

    Pozdrawiam

    DD

  • 48. Data: 2017-10-10 16:11:50
    Od: b...@g...com

    > Ja to rozumiem i nie o to chodzi. Chodzi o to, że informacja na temat
    > napięcia przebicia dla oporników jest praktycznie niedostępna.

    1. Nie baw się w Karola
    2. Otworzyłem dwie noty z brzegu dla rez. smd i tht
    i jest podane max. napięcie. Dla 0R jest wyjątek, podają max.

    > Spróbuj spytać w sklepie z częściami elektronicznymi

    To nie samochód za 50 tysi, tylko elektronika gdzie specjalista ledwo
    nadąża za nowościami, sprzedawca ma Ci recytować dane podzespołów z pamięci?

    Po prostu mało kto kupuje z takim podejściem do tematu jak twoje:)
    Tylko robisz sztuczny tłok przy kasie i kolejkę blokujesz.
    Masz projekt, dobierasz elementy na podstawie ceny/noty/dostępności/
    jakości/parametrów i tyle, na drugi dzień mas zamówienie na biurku.

    Nawet z punktu widzenie mikro dłubacza amatora kupuje się zestaw, a nie jeździ
    po byle pierdółkę 10km. Większy dłubacz kompletuje podzespoły pod projekt, firma ma
    od zamówień swój dział.

    Co tam właściwie za temat klepiem? LED bez kondensatora?
    LED 20mA, 300mA czy 3A?
    Na:
    http://www.st.com/content/ccc/resource/technical/doc
    ument/application_note/a2/39/5e/48/b9/8c/42/49/CD000
    12203.pdf/files/CD00012203.pdf/jcr:content/translati
    ons/en.CD00012203.pdf

    non isolated figure 33

  • 49. Data: 2017-10-10 16:13:19
    Od: b...@g...com