  • 1. Data: 2011-09-13 02:12:24
    Temat: LOL znalazłem auto z pierwszym GPS
    Od: " Michał" <m...@N...gazeta.pl>

    GPS z roku 1995:
    http://forum.renault-safrane.com/viewtopic.php?f=12&
    t=4521

    Dla porównania model z 1996:
    http://photos02-bnd.otomoto.pl/photos/original/C20/4
    7/39/C20473957_9.jpg

    i w mercu S w140 - też 1995 rok (a on nie był kilka mies wcześniej ?):
    http://www.pvv.org/~syljua/merc/W140APS4.jpg

    pozdrawiam.

  • 2. Data: 2011-09-13 02:21:31
    Temat: Re: LOL znalazłem auto z pierwszym GPS
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Michał

    > GPS z roku 1995:
> [...]

    Intrygujące znalezisko. Jakie masz co do niego dalsze plany?

  • 3. Data: 2011-09-13 02:29:24
    Od: " Michał" <m...@g...pl>

    to <t...@x...abc> napisał(a):

    > begin Michał

    > Intrygujące znalezisko. Jakie masz co do niego dalsze plany?

    one były jak Yeti ;)
    -nikt ich nie widział
    a tu trafił się pierwszy nie na fotkach od renault

    gdybym trafił na takie Bi-turbo 4x4 Baccara z GPS bym kupił :)

    płyty do tych z 1995 podchodziły chyba z VelSatisa do modeli z 2006
    roku (potem zmienili na DVD), TCM'a nie miał ten z 1995, z 1996 już tak.

    pozdrawiam.

  • 4. Data: 2011-09-13 11:00:55
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 13 Sep 2011 00:29:24 +0000 (UTC), Michał napisał(a):

    > płyty do tych z 1995 podchodziły chyba z VelSatisa do modeli z 2006
    > roku (potem zmienili na DVD), TCM'a nie miał ten z 1995, z 1996 już tak.

    No.. Turner Classical Movies w samochodzie to jest to...

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 5. Data: 2011-09-13 11:13:58
    Od: "Karthoon " <k...@g...pl>

    =?ISO-8859-2?Q?_Micha=B3?= <m...@N...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    7/39/C20473957_9.jpg

    > i w mercu S w140 - też 1995 rok (a on nie był kilka mies wcześniej ?):

    To nie był pierwszy GPS montowany fabrycznie w samochodach.
    Pierwszy GPS (GPSS) był w 90r. (albo 92r.) w Mazdzie Cosmo - razem z
    kolorowym dotykowym wyświetlaczem (sterowanie m.in. nawigacją), telewizją,
    radio + CD i telefonem.
    http://www.dmrh.com.au/jc061.htm

  • 6. Data: 2011-09-13 11:19:17
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-09-13 02:29, Michał pisze:

    > gdybym trafił na takie Bi-turbo 4x4 Baccara z GPS bym kupił :)

    patrząc na dotychczasowe samochody ktorymi sie tu chwaliles to śmiem
    twierdzic, ze jakbys trafil na w/w baccara bi-turbo to NIE BYLOBY CIE STAĆ

    --
    venioo
    GG:198909

  • 7. Data: 2011-09-13 13:11:52
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 13/09/2011 10:13, Karthoon wrote:

> [...]
    > Pierwszy GPS (GPSS) był w 90r. (albo 92r.) w Mazdzie Cosmo - razem z
    > kolorowym dotykowym wyświetlaczem (sterowanie m.in. nawigacją), telewizją,

    W Japonii wszystko jest wieki przed resztą świata, więc to akurat nie
    dziwi. :)

    W hondzie na rynek japoński miałem m.in. wysuwającą się ze zderzaka
    podświetlaną antenkę pomagającą w manewrach na ciasnym parkingu..

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 8. Data: 2011-09-13 23:06:01
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 13-09-2011 13:11, kamil pisze:

    > W Japonii wszystko jest wieki przed resztą świata, więc to akurat nie
    > dziwi. :)

    Szkoda, że w prototypach ew. w jakichś rzadkich, wydumanych modelach.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 9. Data: 2011-09-14 10:52:50
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 13/09/2011 22:06, DoQ wrote:

    > Szkoda, że w prototypach ew. w jakichś rzadkich, wydumanych modelach.

    Honda prelude z takimi bajerami to wydumany model? Czy może dość
    popularny Nissan Skyline wyświetlający przeciążenia w zakrętach i inne
    cuda na kolorowym LCD we wczesnych latach 90 to prototyp? :)

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 10. Data: 2011-09-14 11:34:01
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 14-09-2011 10:52, kamil pisze:

    > Honda prelude z takimi bajerami to wydumany model? Czy może dość
    > popularny Nissan Skyline wyświetlający przeciążenia w zakrętach i inne
    > cuda na kolorowym LCD we wczesnych latach 90 to prototyp? :)

    Wiesz, jakby się tak podniecać wyświetlaczami, to nawet Fiat Tempra miał
    elektroniczną deskę ;P

    Pozdrawiam
    Paweł