  • 1. Data: 2020-12-18 13:00:00
    Temat: Ładne nadruki na czarnych, plastikowych obudowach
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Macie jakiś patent na robienie nadruków na frontach obudów z tworzywa?
    Zwykle robię różne urządzenia tylko dla siebie i zamiast nadruków są po
    prostu przyklejone etykietki (albo nawet nie), ale teraz chcę zrobić
    urządzenie, które ma wyglądać (jedną sztukę).

    Widzę, że Maszczyk coś takiego robi metodą UV, tylko oczywiście nie
    opisali samej metody, a jedynie ofertę handlową (zrozumiałe).

    https://www.maszczyk.pl/Nadruki%20metod%C4%85%20UV.h
    tml

    --
    - Witaj bezpłatny lekarzu.
    - Witaj nieuleczalnie chory pacjencie.

  • 2. Data: 2020-12-18 13:44:26
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 18/12/2020 13:00, Arnold Ziffel wrote:
    > Macie jakiś patent na robienie nadruków na frontach obudów z tworzywa?

    Wydruk na papierze samoprzylepnym + dodatkowa folia przezroczysta,
    samoprzylepna na front. Wychodzi bardzo przyzwoicie.

  • 3. Data: 2020-12-18 13:51:44
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    On 18.12.2020 13:00, Arnold Ziffel wrote:
    > Macie jakiś patent na robienie nadruków na frontach obudów z tworzywa?

    Nie testowałem tego jeszcze, ale sprawdź w google tampodruk.
    Firmy reklamowe nanoszą w ten sposób napisy na różne gadżety (długopisy,
    breloczki itp.)

  • 4. Data: 2020-12-18 18:19:24
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 18 grudnia 2020 o 13:00:01 UTC+1 Arnold Ziffel napisał(a):
> [...]
    >
    > Widzę, że Maszczyk coś takiego robi metodą UV, tylko oczywiście nie
    > opisali samej metody, a jedynie ofertę handlową (zrozumiałe).

    Chcą zrobić jedna sztukę to niech robią. Po co ci wiedzieć ze robia to na drukarce co
    drukuje tuszami uv. Obok mnie sa dwa punkty w których reklamy drukują takimi tuszami
    i na reklamie maja ze na przedmiotach tez drukują. W firmach robiących elektronikę
    zawsze jak potrzebny był wydruk, opis itp który miał służyć nie tylko do czytania ale
    i wyglądania używali sitodruku.

  • 5. Data: 2020-12-18 19:18:33
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2020-12-18 o 13:00, Arnold Ziffel pisze:
> [...]
    >
    > Widzę, że Maszczyk coś takiego robi metodą UV, tylko oczywiście nie
    > opisali samej metody, a jedynie ofertę handlową (zrozumiałe).

    Nie na temat.
    Kołacze mi się po głowie, że gdzieś widziałem płytki czołowe robione z
    płytek PCB. Typu czarna soldermaska i napisy w formie otworów w
    soldermasce - czyli napisy złote.
    P.G.

  • 6. Data: 2020-12-19 13:23:20
    Od: "Andrzej W." <awa_wp@na_wp_oczywiscie.pl>

> [...]
    > prostu przyklejone etykietki (albo nawet nie), ale teraz chcę zrobić
    > urządzenie, które ma wyglądać (jedną sztukę).

    Nie jestem w stanie podać konkretnego linku, ale szukaj pod "laminaty
    grawerskie".
    Przy czym to nie są nadruki a całe fronty z tworzywa.
    Laminaty są o różnych grubościach i kolorystyce, wada - tylko dwa
    kolory, front i litery.
    Są to w dużym skrócie dwie tafle plastiku w różnych kolorach zespolone
    ze sobą, frezując w wierzchniej warstwie odsłaniasz kolor warstwy spodniej.
    Są też laminaty samoprzylepne, można więc nakleić to na istniejący panel.

    Jeśli poszukasz naprawdę można znaleźć to w rozsądnych cenach.

    Znalazłem coś przykładowe, nie mam nic wspólnego z tą firma, pierwszy
    przykład z googla gdzie zobaczyłem front urządzenia:
    http://www.multipoint.pl/galeria-obrazow/laminaty-gr
    awerskie/

    --
    AWa.

  • 7. Data: 2020-12-19 22:10:27
    Od: "Jacek R." <j...@w...pl>

    W dniu 19.12.2020 o 13:23, Andrzej W. pisze:

> [...]
    >
    > Znalazłem coś przykładowe, nie mam nic wspólnego z tą firma, pierwszy
    > przykład z googla gdzie zobaczyłem front urządzenia:

    Na większości ze zdjęć widać dibond jest to idealny materiał:
    warstwa aluminum doklejona do plastiku.
    Można to frezować lub grawerować laserem.

    Osobiście stosowałem metalizowane srebrne naklejki z nadrukiem kolorowym
    laserem i na to folia samoprzylepna.
    Jest dużo takich do kupienia folii samoprzylepnych do zadruku laserem.
    Bez laminowania niestety potrafią się ścierać i zmywać np. alkoholem.

    Ale możesz też zlecić wydruk solventowy laminowany na folii samoprzylepnej.
    Mój zasilacz z około 2008r:
    https://obrazki.elektroda.pl/2570671900_1487486904.j
    pg
    zdjęcie po 9 latach z 20017r zasilacz stoi w nasłonecznionym miejscu,
    używany dość systematycznie.
    Wysłałem wtedy do drukarni projekt w pdf-ie i za 3 szt ok 130x130mm
    zapłaciłem 20zł.
    Front był z blachy aluminiowej wykonany wiertarką i pilnikiem z
    okienkami na wyświetlacze od spodu przesłonione dociętymi kawałkami
    opakowania płyty CD.

    Takie same wydruki mogą wykonać firmy reklamowe zajmujące się oklejaniem
    aut itp.

    Po zalaminowaniu są odporne na mycie myjką ciśnieniową itp.

    Bez laminowania wygląda idealnie kolorystycznie i jest wodoodporne ale
    jest podatne na ścieranie gdy często dotykasz obudowy np. palcami.

    --
    pzdr, j.r.

  • 8. Data: 2020-12-26 05:45:46
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Zenek Kapelinder <4...@g...com> wrote:

    > Chcą zrobić jedna sztukę to niech robią. Po co ci wiedzieć ze robia to
    > na drukarce co drukuje tuszami uv.

    Bo chcę zobaczyć, czy da się ogarnąć technologię w domu. Nie upieram się,
    ale jeśli będzie to możliwe i nie zaporowo drogie, to chciałbym się tym
    pobawić.

    Jak się nie da, to uderzę do drukarni.

    --
    Kiedyś pijany zając włóczył się po rżysku,
    A spotkawszy niedźwiedzia, naprał go po pysku.

  • 9. Data: 2020-12-26 05:47:40
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Piotr Gałka <p...@c...pl> wrote:

    > Nie na temat.
    > Kołacze mi się po głowie, że gdzieś widziałem płytki czołowe robione z
    > płytek PCB. Typu czarna soldermaska i napisy w formie otworów w
    > soldermasce - czyli napisy złote.

    Niekoniecznie nie na temat, widziałem coś takiego kiedyś. Ładnie to
    wygląda. Tylko pytanie, czy jeśli mam zamawiać PCB (w domu robię, ale
    nie z soldermaską, choć może technologia też jest do ogarnięcia?), to
    czy taniej nie wyjdzie zamówienie nadruku :)

    --
    Zając dowiedział się że jego synowi ktoś w knajpie wybił wszystkie
    zęby. Wchodzi do knajpy i mówi:

  • 10. Data: 2020-12-26 05:49:53
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Zbych <a...@o...pl> wrote:

    > Nie testowałem tego jeszcze, ale sprawdź w google tampodruk.
    > Firmy reklamowe nanoszą w ten sposób napisy na różne gadżety (długopisy,
    > breloczki itp.)

    Hm, z tego co czytam, to zaletą jest malowanie na nierównych
    powierzchniach. I tak wymaga matrycy, więc może mając matrycę (sito?) da
    się bezpośrednio nanieść farbę przez nią?

    Zastanawiam się, czy nie byłoby najprościej wyciąć otwory np. w laminacie
    na CNC i psiknąć farbą w sprayu przez te otwory... tylko nie mam CNC, ale
    mógłby być pretekst, żeby zrobić / kupić :)

    --
    W kinie:
    - Wolicie popcorn słodki czy słony?