  • 1. Data: 2020-12-18 12:55:55
    Temat: Bulk charging, absorption charging, chemia
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Słuchajcie, o co chodzi z podziałem faz ładowania akumulatora
    kwasowo-ołowiowego na "bulk" i "absorption"? Elektrycznie rozumiem, co się
    dzieje, ale stoi za takim podziałem jakaś chemia (inna w różnych fazach)?
    Skąd wzięła się nazwa fazy "absorption" (bo "bulk" jestem sobie w stanie
    wytłumaczyć tak, że podczas tej fazy wchodzi do akumulatora większość
    ładunku)?

    Szukam w sieci, ale widzę tylko wyjaśnienia od strony elektrycznej (CC,
    CV), a chemia wydaje się identyczna w obu fazach...

    --
    Lekarz rozmawia z pacjentem - nałogowym palaczem.
    - Czy nie może pan obejść się bez papierosów? Czy sprawiają panu aż

  • 2. Data: 2020-12-18 20:23:37
    Temat: Re: Bulk charging, absorption charging, chemia
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-12-18 o 12:55, Arnold Ziffel pisze:
    > Słuchajcie, o co chodzi z podziałem faz ładowania akumulatora
    > kwasowo-ołowiowego na "bulk" i "absorption"? Elektrycznie rozumiem, co się
    IMHO 'bulk' to ładowanie ze stałym prądem aż do napięcia max a potem
    jest absorpcja czyli stałe napięcie i spada prąd. W bulk jest ładowanie
    do 70-80% chyba a potem w absorpcji wysycanie elektrolitu czyli
    dochodzenie do 100% naładowania.

    > dzieje, ale stoi za takim podziałem jakaś chemia (inna w różnych fazach)?
    Chemia ta sama.

    > Skąd wzięła się nazwa fazy "absorption" (bo "bulk" jestem sobie w stanie
    > wytłumaczyć tak, że podczas tej fazy wchodzi do akumulatora większość
    > ładunku)?
    Tak, a absorpcja to inaczej wysycanie.

    > Szukam w sieci, ale widzę tylko wyjaśnienia od strony elektrycznej (CC,
    > CV), a chemia wydaje się identyczna w obu fazach...
    Bo i tak jest, tylko metody kontroli napięcia i prądu się zmieniają.

    --
    Janusz

  • 3. Data: 2020-12-25 17:22:25
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2020-12-18 o 20:23, Janusz pisze:

    > Chemia ta sama.

    Jeśli rekrystalizacja to chemia

    http://elektroonline.pl/a/721,Regeneracja-stacjonarn
    ych-baterii-kwasowoolowiowych,,Energetyka

  • 4. Data: 2020-12-26 05:43:39
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    t-1 <t...@t...pl> wrote:

    > http://elektroonline.pl/a/721,Regeneracja-stacjonarn
    ych-baterii-kwasowoolowiowych,,Energetyka

    Bardzo ciekawy artykuł. Dzięki!

    --
    W przydrożnym rowie siedzi jeż i je śniadanie. Przykicał zajączek.
    - Co jesz?