  • 1. Data: 2014-05-31 18:50:29
    Temat: Lampa błyskowa w Canon EOS 60D
    Od: Wojtek Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl>

    Witam wszystkich!

    Może było już wcześniej (jeśli tak, to przepraszam), ale jako że sam nie
    znalazłem, to zdecydowałem się zapytać tutaj.

    Od pewnego czasu mam problem z lampą błyskową w aparacie Canon EOS 60D.
    Początkowo problem ten pojawiał się sporadycznie, teraz występuje przy
    niemal każdej próbie wykonania zdjęcia z lampą. Wygląda to tak, że po
    naciśnięciu spustu migawki słychać jakby trzykrotną próbę otwarcia lampy,
    poczym aparat wyświetla błąd "Err 05" ("Nie można podnieść wbudowanej
    lampy błyskowej. Wyłącz aparat i włącz ponownie" i "zamiera". Mniej więcej
    raz na 4-5 prób lampa otwiera się zupełnie normalne (nie wyczuwa się przy
    tym żadnych oporów, spowolnienia jej ruchu itp.) Aparat ma już kilka lat,
    więc naprawa gwarancyjna nie wchodzi w grę a mówiąc szczerze trochę się
    obawiam, że serwis "Canona" zedrze ze mnie skórę nie dając 100% gwarancji
    znalezienia prawdziwej przyczyny awarii. Czy ktoś z Was miał już do
    czynienia z podobnym problemem? Będę wdzięczny za wszelkie sugestie!

    Pozdrawiam,

    W.B.

  • 2. Data: 2014-05-31 19:33:07
    Temat: Re: Lampa błyskowa w Canon EOS 60D
    Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>

    On 2014-05-31 18:50, Wojtek Borczyk wrote:
> [...]
    > dając 100% gwarancji znalezienia prawdziwej przyczyny awarii. Czy ktoś z
    > Was miał już do czynienia z podobnym problemem? Będę wdzięczny za

    Sugestia:
    https://www.google.com/search?q=canon%2060d%20err%20
    05

    3 sekundy

    Jak długo pisałeś wiadomość?

    pozdrawiam,
    Piotr Kosewski

  • 3. Data: 2014-05-31 20:12:39
    Od: Wojtek Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl>

    On Sat, 31 May 2014, Piotr Kosewski wrote:

    > Sugestia:
    > https://www.google.com/search?q=canon%2060d%20err%20
    05

    Zapewniam Cię, że wiem jak się używa googla, bo z internetowych
    wyszukiwarek korzystam już od jakichś 20 lat :) Szczerze mówiąc liczyłem
    bardziej na odpowiedzi od osób, które same przerabiały ten problem, niż na
    wskazówkę "poszukaj sobie sam w necie, bo gdzieś napewno to jest", ale i
    tak dziękuję Ci za Twoją "sugestię" :)

    > 3 sekundy. Jak długo pisałeś wiadomość?

    Pociesz się, że znacznie więcej czasu straciłem na czytanie Twojej
    pseudoodpowiedzi :)

    Pozdrawiam,

    W.

  • 4. Data: 2014-06-01 05:30:00
    Od: b...@g...com

    W dniu niedziela, 1 czerwca 2014 01:12:39 UTC+7 użytkownik Wojtek Borczyk napisał:
> [...]
    > wskazówkę "poszukaj sobie sam w necie, bo gdzieś napewno to jest", ale i

    Twoja odpowiedz sugeruje, że chyba jednak nie zajrzałaś pod tego linka, ponieważ tam
    jest mnóstwo opisów o podobnych awariach, włącznie z sposobami radzenia sobie czy
    naprawy tej przypadłości.

  • 5. Data: 2014-06-01 11:17:00
    Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>

    On 2014-05-31 20:12, Wojtek Borczyk wrote:
> [...]
    > na wskazówkę "poszukaj sobie sam w necie, bo gdzieś napewno to jest",
    > ale i tak dziękuję Ci za Twoją "sugestię" :)

    Ależ pokaz arogancji...

    Twój problem jest dobrze znany i udokumentowany. W pierwszych wynikach
    wyszukiwania znajdziesz wyjaśnienie, metody naprawy, a nawet filmiki
    instruktażowe.

    Naprawdę wzruszyła mnie Twoja historia o 20 latach używania
    wyszukiwarek. Może robisz to za długo i się znudziłeś?
    Czy to nie był Twój pierwszy post na tej grupie? Specjalnie jej
    szukałeś, żeby zadać to pytanie...?

    > Pociesz się, że znacznie więcej czasu straciłem na czytanie Twojej
    > pseudoodpowiedzi :)

    To bardzo wolno czytasz. Może dlatego liczysz, że ktoś wybierze dla
    Ciebie wynik z google.

    pozdrawiam,
    Piotr Kosewski

  • 6. Data: 2014-06-01 12:09:09
    Od: Dawid <x...@n...pl>

    W dniu 2014-06-01 11:17, Piotr Kosewski pisze:

> [...]
    > szukałeś, żeby zadać to pytanie...?

    > To bardzo wolno czytasz. Może dlatego liczysz, że ktoś wybierze dla

    To po kiego uja tu siedzicie?
    Nie chcecie odpowiadać to nie musicie.
    Matka lub żona was bije i tu chcecie pokazać jakie z was chojraki?
    Może dobrze, że grupy zdychają, element przeniesie się pod blok.

  • 7. Data: 2014-06-01 12:41:16
    Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>

    On 2014-06-01 12:09, Dawid wrote:
    > To po kiego uja tu siedzicie?
    > Nie chcecie odpowiadać to nie musicie.

    Ale przecież odpowiedziałem.
    O co Ci chodzi?

    Jak według Ciebie miałaby wyglądać wzorowa odpowiedź na pytanie
    w wątku? I czemu jej jeszcze nie udzieliłeś?

    pozdrawiam,
    Piotr Kosewski

  • 8. Data: 2014-06-01 12:44:41
    Od: Dawid <x...@n...pl>

    W dniu 2014-06-01 12:41, Piotr Kosewski pisze:

    > Jak według Ciebie miałaby wyglądać wzorowa odpowiedź na pytanie
    > w wątku? I czemu jej jeszcze nie udzieliłeś?
    >
    > pozdrawiam,
    > Piotr Kosewski

    bo wzruszyła mnie Twoja historia.

  • 9. Data: 2014-06-01 12:49:07
    Od: Dawid <x...@n...pl>

    W dniu 2014-06-01 12:53, Piotr Kosewski pisze:

    > Przy okazji szybko sprawdziłem, jak wygląda Twój wkład w grupę
    > (znalazłem 36 postów od 2012-08-22 do dziś).
    >
    > Przede wszystkim (w prawie każdej wypowiedzi) starasz się kogoś
    > obrazić. Było też trochę o kryzysie, polityce itp...
    > Nie znalazłem chyba żadnej wypowiedzi stricte o fotografii.
    > Najbliżej była ta poniżej. Polecam drugi wiersz (w konktekście
    > tej dyskusji).
    >
    > "
    > Obiektyw nikona do tysiąca, z dobrym światłem?
    > Chyba drewniany, nie umiesz tego sprawdzić sam, np. ceneo?
    > Następny gość bez kasy udający fachowca, bo ma lustro.
> [...]
    no i, już mam płakać?
    sb czy cuś?

  • 10. Data: 2014-06-01 12:53:51
    Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>