  • 1. Data: 2014-06-02 16:52:26
    Temat: [Sony CyberShot] Błąd karty - "This Memory Stick may not record or play"
    Od: ZakonSpirowany <x...@g...com>

    Kupiłem kartę Micro SDHC class 4, 16 GB (oryginalna Toshiba) z adapterem
    na Memory Stick Pro Duo do aparatu Sony DSC-HX1.
    (Zapłaciłem 48,88 zł, a za odpowiednik w postaci MS Pro Duo musiałbym
    zapłacić cztery razy tyle.)
    Po włożeniu karty i uruchomieniu pojawił się komunikat o błędzie
    systemowym.
    Ale wyłączyłem aparat, wyjąłem kartę, włączyłem i przy włączonym
    włożyłem kartę. Komunikat zmienił się na taki, jak w tytule (a po
    zmianie języka na polski: "Ta karta Memory Stick nie może nagrywać ani
    odtwarzać"). Nie jestem anglistą, ale odnoszę wrażenie, że istnieje
    subtelna różnica pomiędzy "may not" a "nie może".
    Co by potwierdzał fakt, że lekkie wciśnięcie spustu zamyka komunikat, a
    karta działa poprawnie, więc w tym momencie znacznie mi ulżyło, jednak
    wolałbym się go całkowicie pozbyć.
    Sformatowanie karty w aparacie nic nie dało. Program Sony Memory Stick
    Formatter wywala błąd przy próbie formatu z komputera i sugeruje format
    urządzeniem, więc to już sobie odpuściłem.
    Sieć przejrzałem i jest to znany problem, ale jak dotąd nie doszukałem
    się solucji, bo mi się kawa skończyła.
    Czy ktoś z Was spotkał się z tym problemem? Wymianę z oryginalnej karty
    Sony 2 GB i tak uważam za opłacalną, bo teraz na karcie mogę zapisać
    ~3500 zdjęć (aparat widzi niecałe 15 GB - czyli poprawnie).

    --
    ?(??_?)? ? ???

  • 2. Data: 2014-06-02 20:07:04
    Od: ZakonSpirowany <x...@g...com>

    W dniu 02-06-2014 16:52, ZakonSpirowany pisze:
    > Sieć przejrzałem i jest to znany problem, ale jak dotąd nie doszukałem
    > się solucji, bo mi się kawa skończyła.

    Po przebrnięciu przez kilka innych stron stwierdzam, że solucja nie
    istnieje i nie jest to jakiś bug, a tanie zagranie ze strony producenta,
    aby ludzie kupowali ich oryginalne karty (bo podróbki Sony MS Pro Duo
    też powodują wyskakiwanie tego komunikatu, choć karty współpracują z
    aparatem w pełni poprawnie).

    --
    ?(??_?)? ? ???

  • 3. Data: 2014-06-02 22:06:26
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-06-02 20:07, ZakonSpirowany pisze:

> [...]
    > aby ludzie kupowali ich oryginalne karty (bo podróbki Sony MS Pro Duo
    > też powodują wyskakiwanie tego komunikatu, choć karty współpracują z

    W aparacie (zupełnie inna firma) mojego syna też podobny problem miałem
    a i nawet w Sony A77. Ten ostatni przed upgrade'm firmware odmawiał w
    ogóle współpracy z szybkimi kartami (rzędu 95M w obie strony). Nie wiem
    w czym rzecz ale normą jest, że dany aparat nie współpracuje z pewnymi
    kartami. Dlatego warto to przez zakupem zweryfikować.

    Marek

  • 4. Data: 2014-06-02 23:43:57
    Od: ZakonSpirowany <x...@g...com>

    W dniu 02-06-2014 22:06, Marek pisze:
> [...]
    > w czym rzecz ale normą jest, że dany aparat nie współpracuje z pewnymi
    > kartami. Dlatego warto to przez zakupem zweryfikować.

    Popatrzyłem na allegro i oryginalna (rzekomo) karta Sony 16 GB kosztuje
    115 zł. Komunikat nie spowalnia działania aparatu, wyświetla się tylko
    raz po włączeniu aparatu, więc nawet gdybym o tym wcześniej wiedział, to
    i tak bym wziął tę Toshibę.

    --
    ?(??_?)? ? ???

  • 5. Data: 2014-06-03 12:16:14
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-06-02 23:43, ZakonSpirowany pisze:
> [...]
    > 115 zł. Komunikat nie spowalnia działania aparatu, wyświetla się tylko
    > raz po włączeniu aparatu, więc nawet gdybym o tym wcześniej wiedział, to

    Ja nie używam kart Sony do aparatu Sony. Nie to sugerowałem. Chodziło mi
    o to, że nie wszystkie karty są kompatybilne z danym sprzętem. To nie
    tylko aparatów fotograficznych dotyczy.

    Marek

  • 6. Data: 2014-06-03 12:31:37
    Od: ZakonSpirowany <x...@g...com>

    W dniu 03-06-2014 12:16, Marek pisze:
    > Ja nie używam kart Sony do aparatu Sony. Nie to sugerowałem. Chodziło mi
    > o to, że nie wszystkie karty są kompatybilne z danym sprzętem. To nie
    > tylko aparatów fotograficznych dotyczy.

    Ale tu ewidentnie widać, że ten komunikat jest celowym zabiegiem
    producenta, mającym nakłonić użytkownika do kupna oryginalnej karty
    Sony. Zresztą działającym, bo niektórzy pisali, że po wymianie na
    oryginalną kartę Sony komunikat zniknął.
    Natomiast zrobiłem przy jej pomocy już kilkadziesiąt zdjęć. Nakręciłem
    testowy filmik. Wszystko działa. Aparat synchronizuje się z programem
    Sony PlayMemories.
    Pierwszy raz jestem niemile zaskoczony przez firmę Sony, którą lubię
    (audio Sony, aparat Sony, smartfon Sony - jak dotąd wszystko super;
    tylko laptopy Toshiba, bo VAIO ponoć porażka, więc wolałem nie ryzykować).

    --
    ?(??_?)? ? ???

  • 7. Data: 2014-06-03 13:02:29
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-06-03 12:31, ZakonSpirowany pisze:

    > Ale tu ewidentnie widać, że ten komunikat jest celowym zabiegiem
    > producenta, mającym nakłonić użytkownika do kupna oryginalnej karty
    > Sony.

    Powiem tak: nie przeczę ale i nie jestem zwolennikiem teorii spiskowych.
    Tak jak wspominałem: w moim aparacie miałem analogiczną sytuację, która
    "zniknęła" po którejś aktualizacji. Gdyby to celowo wprowadzili, to nie
    zadbaliby o usunięcie problemu po np. 2 miesiącach od wypuszczenia na
    rynek sprzętu.

    Tak więc obstawiam na jakąś niedoróbę programistyczną w postaci
    niewłaściwej procedury detekcji akceptowalnych kart. Procedura pewnie
    wywala "warning" (nie "error") a reszta programu nie odmawia współpracy
    bo to tylko warning. Albo coś w tym stylu. Taki przykładowy schemat
    wydaje mi się bardziej prawdopodobny.

    Marek

  • 8. Data: 2014-06-03 13:50:23
    Od: ZakonSpirowany <x...@g...com>

    W dniu 03-06-2014 13:02, Marek pisze:
> [...]
    > "zniknęła" po którejś aktualizacji. Gdyby to celowo wprowadzili, to nie
    > zadbaliby o usunięcie problemu po np. 2 miesiącach od wypuszczenia na

    Dobrze, ale tu jest mowa o byłym flagowcu (chyba) z rodziny CyberShot,
    który ma już 5 lat.
    A popatrz ile stron wywala gugiel na ten problem:
    https://www.google.pl/#q=%22This+Memory+Stick+may+no
    t+record+or+play%22

    --
    ?(??_?)? ? ???

  • 9. Data: 2014-06-05 23:00:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 3 Jun 2014, ZakonSpirowany wrote:

    > Pierwszy raz jestem niemile zaskoczony przez firmę Sony

    Firma Sony zasłynęła pierwszym "firmowym wirusem".
    Niemal komplet technik włamywania się do komputera (w tym rootkit),
    a wszystko "w celu ochrony własności intelektualnej".

    http://www.cdrinfo.pl/news/legalny-wirus-sony.drm-89
    43/

    Siąść, śmiać się i płakać - po pierwsze okazało się, że ów superwirus
    da się obejść poprzez proste wciśnięcie klawisza (bodaj spacji) podczas
    startu płyty, a po drugie, że co gorsza ma bug.
    I otwiera "ścieżkę" innym wirusom.

    http://media.wp.pl/kat,1022939,title,Uwaga-na-wirus-
    Sony,wid,8094411,wiadomosc.html?ticaid=112dae

    Więc z tymi "pierwszymi razami" to bym nie przesadzał ;)

    pzdr, Gotfryd