  • 11. Data: 2018-03-09 10:50:18
    Temat: Re: Łańcuch rozrządu kiedy się wymienia.
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-03-09 o 07:53, Kamil 'Model' pisze:

    > Późniejsze wersje THP są już lepsze, bo PSA ulepszyło dla siebie
    > silnik i łańcuch jest trwalszy.
    >
    > Ale fakt, że interwał wymiany paska w  HDI'kach jest bardzo długi.
    > W pierwszej 307'ce wymieniałem pasek przy 220kkm i wyglądał jakby miał
    > drugie tyle zrobić...

    A co to konkretnie znaczy, PSA dla swoich HDIków sam robi paski rozrządu
    w jakiejś unikatowej technologii, na dodatek niedostępnej dla innych
    producentów osprzętu, czy to może jakaś nietypowa konstrukcja samego
    silnika?

  • 12. Data: 2018-03-09 11:24:15
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-03-09 o 10:38, sirapacz pisze:

    > z łańcuchem ciężej ale z hałasowaniem to chyba przesadzasz:)

    Jesteś zdania, że łańcuch jest cichszy, niż pasek?
    Moim skromnym zdaniem łańcuch jest głośniejszy.
    Jeżeli mam do wyboru cichszy, albo głośniejszy, to wybieram cichszy.

  • 13. Data: 2018-03-09 11:32:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup
    >Miałem samochód na łańcuchu i już bym nie chciał więcej takiego.
    >Łańcuch robi dużo hałasu, a naprawa jest droga.

    Jak jest niezuzyty, to raczej malo :-)
    A naprawa ... porownaj do 3 wymian paska.

    >Nie wystarczy wymienić samego łańcucha, trzeba jeszcze napinacze i co
    >tam jeszcze. Zeby to wykonać trzeba rozbierać elementy silnika.

    Przy pasku tez trzeba troche rzeczy wymienic, a dostep jest jaki jest.

    J.

  • 14. Data: 2018-03-09 13:32:31
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2018-03-09 o 10:50, Trybun pisze:

> [...]
    > w jakiejś unikatowej technologii, na dodatek niedostępnej dla innych
    > producentów osprzętu, czy to może jakaś nietypowa konstrukcja samego

    Nie wiem co to znaczy. Może mniejsze obciążenie jest na rozrządzie i
    pasek ma ciut łatwiej. Nie mam pojęcia...

  • 15. Data: 2018-03-09 15:52:03
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2018-03-08 15:10, J.F. wrote:

    > Dobry material, dobre smarowanie, i wytrzyma tyle co silnik - tzn
    > gładzie, pierscienie, panewki, oraz blachy karoserii.

    W przypadku Mazdy 6 bylbym ostrozny w temacie wytrzymalosci
    blach karoserii ;). Przynajmniej jesli chodzi o 1 Gen.

    --

    memento lorem ipsum

  • 16. Data: 2018-03-09 16:03:32
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-03-09 o 10:33, Poldek pisze:

    > Miałem samochód na łańcuchu i już bym nie chciał więcej takiego.
    > Łańcuch robi dużo hałasu, a naprawa jest droga. Nie wystarczy wymienić
    > samego łańcucha, trzeba jeszcze napinacze i co tam jeszcze. Zeby to
    > wykonać trzeba rozbierać elementy silnika. Pasek rozrządu jest cichy, a
    > wymiana jest tania (w porównaniu z łańcuchem).

    Ja też miałem. Kupiłem auto ze 180 tys km przebiegu. Sprzedałem gdy
    miało 540 tys. Łańcuch nigdy nie był wymieniany. A głośność? Hmm... ze
    stetoskopem pod maską nie siedziałem, nie porównywałem z niczym. W
    kabinie silnika praktycznie nie było słychać więc po cholerę sobie głowę
    zawracać zastanawianiem się co głośniejsze? Bardzo chętnie kupiłbym auto
    z tak trwałym rozwiązaniem.

    Teraz moje pytanie brzmi: co dla wątkotwórcy wynika z naszych opinii?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 17. Data: 2018-03-09 20:01:53
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-03-09 o 16:03, Marek S pisze:

> [...]
    > z tak trwałym rozwiązaniem.
    >
    > Teraz moje pytanie brzmi: co dla wątkotwórcy wynika z naszych opinii?

    Stare merce i bańke robiły jednym łańcuchem, pokaż ile obecnych
    rozwiązań dojeżdża 200kkm?
    jednorazówki typu 1.2 z VAGa często poniżej 50kkm się rozsypują.

    Lewis

  • 18. Data: 2018-03-09 22:08:22
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-03-09 o 20:01, Lewis pisze:

    > Stare merce i bańke robiły jednym łańcuchem, pokaż ile obecnych
    > rozwiązań dojeżdża 200kkm?
    > jednorazówki typu 1.2 z VAGa często poniżej 50kkm się rozsypują.

    Ech, te legendy o starych Mercach i ich bańkach...

    Powiedzmy sobie szczerze - w czasach tych starych Merców, takie detale,
    jak dzwonienie łańcuchem, zaworami, dziury w karoserii przerdzewiałej na
    wylot, dziury w układzie wydechowym, lanie olejem pod siebie, dymienie,
    wycie, skrzypiące i latające siedzenia, bujające zawieszenie,
    puszczające płyn i nierówno łapiące hamulce, rozjechana zbieżność,
    sianie zakłóceniami elektromagnetycznymi, itd., itp... - takie rzeczy
    nie były uznawane za istotną wadę.

  • 19. Data: 2018-03-09 22:45:07
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    > A wymieniając pasek nie wymieniasz napinacza ew. rolek co jakiś czas
    > pompy wody?
    > :)
    > zgoda jednak co do kosztów - pasek wymienisz bez zbędnego babrania sam,
    > z łańcuchem ciężej ale z hałasowaniem to chyba przesadzasz:)

    Jeszcze nie tak dawno miałem samochód z łańcuchem i ten łańcuch
    hałasował tak, że mi przeszkadzał. Zacząłem się interesować ile by mnie
    kosztowała naprawa. Wyszło, że ze 3 kafle za wymianę łańcucha z
    napinaczem. Odpuściłem sobie, kupiłem samochód bez łańcucha, tylko z
    paskiem. Jest ciuchuteńko. Wymiana paska przy 120 tys. km.

  • 20. Data: 2018-03-10 10:59:53
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-03-09 o 13:32, Kamil 'Model' pisze:

    > Nie wiem co to znaczy. Może mniejsze obciążenie jest na rozrządzie i
    > pasek ma ciut łatwiej. Nie mam pojęcia...

    Ale swoją drogą - ciekawa sprawa..