  • 1. Data: 2009-04-13 19:30:52
    Temat: Laptop Acer, obciążenie procesora, hibernacja
    Od: cyrylski <c...@g...com>

    Witam,

    Jestem użytkownikiem laptopa Acer 1640 i od pewnego czasu (2 dni) mam
    narastający problem z użyciem procesora.

    Otóż przez ostatnie 2 dni pisałem pracę. Pracowałem na wielu oknach
    naraz (Firefox, kilka instancji Word, Winamp) i żeby nie odpalać co
    dzień rano komputera i wszystkich dokumentów i zakładek (tabów w FF)
    hibernowałem go na noc. Wszystko działało dobrze, nie pierwszy raz w ten
    sposób pracowałem.

    Niestety, dziś komp zaczął świrować. Ma potworne lagi, co szczególnie
    słychać w Winampie gdzie po prostu nie da się już słuchać muzyki
    używając Winampa w tle, a i nawet gdy chodzi solo są problemy. Problem
    pozostaje po kilkukrotnym zrestartowaniu kompa. Gorzej, pierwsze
    uruchomienie po 2 dobrach hibernowania na noc trwało podejrzanie długo a
    system ładował się wolniej niż zwykle.

    Nie instalowałem żadnego oprogramowania w międzyczasie. Mam aktualnego
    antywirusa (NOD). Nie ściągałem też żadnych treści o podejrzanym
    charakterze. Nie wydaje mi się bym zmieniał cokolwiek w ustawieniach
    systemu.

    Przez cały czas pracuje na zasilaniu (baterii nie trzymam w ogóle w
    komputerze). Nie wydaje sie specjalnie zabrudzony w środku (sprawdzałem
    okiem nieuzbrojonym przez klapki w spodzie) ani nie grzeje sie jakoś
    szczególnie.

    Komputer to Acer Aspire z procesorem Intel Pentium M 740, 1,73 GHz, 512
    MB ramu, 80 GB HDD, Intel GMA 900 i karta WLAN.

    Jeśli ktoś z Was wie coś co może zbliżyć mnie do rozwiązania problemu -
    będę wdzięczny. Jakieś testy zrobić? Jakiegoś softu użyć? Czy to soft,
    hardware, HDD się sypie? Każda wskazówka bedzie mile widziana!

    Kiedyś było tu wielu specjalistów których rady prawie zawsze były pomocne :)

    Z serdecznym pozdrowieniem,
    Cyrylski

  • 2. Data: 2009-04-13 19:43:17
    Temat: Re: Laptop Acer, obciążenie procesora, hibernacja
    Od: cyrylski <c...@g...com>

    cyrylski pisze:
> [...]
    > hardware, HDD się sypie? Każda wskazówka bedzie mile widziana!
    >
    > Kiedyś było tu wielu specjalistów których rady prawie zawsze były

    Dodam jeszcze, że poobserwowałem trochę co się dzieje z komputerem
    używając Process Explorera i zauważam pewną regularność, choć nie wiem
    skąd się bierze. Proces (zjawisko? :D) nazwany Hardware interrupts
    zabiera czas procesora w regularnych interwałach ok 25-30 sekund, screen
    z wykresu:

    http://yfrog.com/eicpuhj

    (jedna kratka na wykresie to 5 sekund)

    Co to oznacza?

  • 3. Data: 2009-04-13 20:17:24
    Temat: Re: [Problem rozwiazany] Laptop Acer, obciążenie procesora, hibernacja
    Od: cyrylski <c...@g...com>

    cyrylski pisze:

> [...]
    > skąd się bierze. Proces (zjawisko? :D) nazwany Hardware interrupts
    > zabiera czas procesora w regularnych interwałach ok 25-30 sekund, screen

    Hmmm, w tym monologu brakowało wyraźnie końca :D

    Problem rozwiązany. Z nieznanej mi przyczyny przełączył się tryb
    transferu z UDMA na PIO. Nie znam się na tym ale pomogło następujące
    rozwiązanie:

    ściągnięcie i odpalenie tego skryptu: http://winhlp.com/tools/resetdma.vbs

    Opis działania krok po kroku tu (ENG):
    http://winhlp.com/node/10

    cytat:
    "The most frequent use why a CD or DVD port falls back to PIO mode is a
    scratched or otherwise unreadable CD or DVD."

    Dokładnie ta operacja spowodowała zmianę ustawień - próbowałem odratować
    stare DVD z kopiami zapasowymi pewnych plików. Płyta była uszkodzona a
    problemy z odczytem doprowadziły do automatycznej zmiany ustawień przez
    Windows (XP).

    Pozdrawiam,
    Cyrylski

  • 4. Data: 2009-04-14 06:29:01
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "cyrylski" <c...@g...com> napisał w wiadomości grup
    > Problem rozwiązany. Z nieznanej mi przyczyny przełączył się tryb transferu z
    > UDMA na PIO.

    Nie ma za co. ;)