  • 11. Data: 2018-03-12 21:02:57
    Temat: Re: Listwa zasilająca ze zdalnym sterowaniem
    Od: jacek <j...@w...pl>

> [...]
    > zapytał chce to zupełnie prywatnie. Chce wypinać zdalnie zasilanie z
    > urzadzeń na noc i na wyjazd, zdalnie właczyć komputer i chce blokowac
    > czasowo dostęp do niektórych z nich dzieciakom. Oczywiście ktoś może
    > przełączyć wtyczkę do gniazda zamiast do listwy, ale nie generuje
    > żadnych poważnych skutków.
    >
    > Ot, taka mała automatyzacja domowa. Jak już bedzie jakieś rozwiązanie to
    > przystapie do ataku ekonomicznego że to nieopłacalne. Na razie pytam bo
    > może ktoś to jednak produkuje w cenie sterowników z Biedronki.
    Chyba prostsze na dzieciaki jest blokowanie dostępu do WiFi oraz LANu.
    Bez tego komputer w obecnych czasach jest prawie bezużyteczny dla
    dzieciaków...

    --
    pzdr, j.r.

  • 12. Data: 2018-03-12 21:03:46
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 3/12/2018 9:02 PM, jacek wrote:
    > Chyba prostsze na dzieciaki jest blokowanie dostępu do WiFi oraz LANu.

    Wiekszość konsol ma tryby offline.

    > Bez tego komputer w obecnych czasach jest prawie bezużyteczny dla
    > dzieciaków...

    Ale konsole działają. Nie wszystko na nich działa, ale działa.

  • 13. Data: 2018-03-12 21:29:05
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 12.03.2018 20:58, Sebastian Biały wrote:

    > Ot, taka mała automatyzacja domowa. Jak już bedzie jakieś rozwiązanie to
    > przystapie do ataku ekonomicznego że to nieopłacalne. Na razie pytam bo
    > może ktoś to jednak produkuje w cenie sterowników z Biedronki.

    No to faktycznie automatyka.
    Gotowego nic nie przychodzi mi do głowy.
    Na sterownikach Zamel-owskich albo F&F zrobisz to bez problemu jak się
    inwestor uprze.

    --
    Mirek.

  • 14. Data: 2018-03-12 21:38:58
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 3/12/2018 9:29 PM, Mirek wrote:
    > No to faktycznie automatyka.
    > Gotowego nic nie przychodzi mi do głowy.
    > Na sterownikach Zamel-owskich albo F&F zrobisz to bez problemu jak się
    > inwestor uprze.

    To nie inwestor. To znajmomy. I cała zabawa polega na tym że *NIE* chcę
    tego robić. Tylko ma sobie kupić.

  • 15. Data: 2018-03-12 21:56:22
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> napisał(a):
    > zdalnie właczyć komputer

    Mam w domu Raspberry Pi, które pełni rolę m.in. serwera VPN. Łącząc się do
    niego z zewnątrz mogę potem włączyć sobie komputer stacjonarny za pomocą
    Wakeup-On-LAN i pracować na nim zdalnie przez VNC.
    Jeśli chodzi o inne urządzenia, to RPi mogłoby sterować przekaźnikami i
    jednocześnie być sterowane fizycznym przyciskiem.
    Nie jest to gotowiec co prawda, ale do realizacji mimo wszystko bardzo
    proste.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 16. Data: 2018-03-13 10:57:47
    Od: Piotr Dmochowski <i...@p...onet.pl>

    > Wiekszość konsol ma tryby offline.

    > Ale konsole działają. Nie wszystko na nich działa, ale działa.
    No to komputer czy konsola?
    Bo na kompie można po prostu zablokować konto, zdalnie też można
    wyłączyć (ewentualnie zaplanowane zdarzenie na kompie do wyłączania
    systemu). Do włączania WOL. Czy jest sens stosować dodatkowe odcięcie
    skoro komp w uśpieniu zużyje mniej więcej tyle co sterownik?

    Z konsolą jest problem bo średnio kumaty dzieciak po prostu przepnie
    kabel zasilający i po blokadzie.
    Żeby to miało ręce i nogi konsolę trzeba zamknąć w pudełku, w środku
    sterownik i dopiero kabel ze sterownika wychodzi na zewnątrz.
    Ewentualnie przerobić na taką z kablem na stałe podpiętym, kabel na
    stałe do sterownika (i wszystko tak opakowane żeby dzieciakowi nie
    przyszło do głowy rozbierać sterownik i robić obejścia).

    Jak ma PSa to w nowym sofcie jest jakiś tryb rodzicielski że można
    ograniczyć liczbę godzin, może to wystarczy?
    Piotrek