  • 11. Data: 2022-03-17 10:40:40
    Temat: Re: Malowanie stali nierdzewnej
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-03-16, Konrad Anikiel <a...@g...com> wrote:
> [...]
    austenitycznej. Nie wchodziłbym w analogie z lodówką Samsunga, bo będzie ich
    niewiele.

> [...]
    > wnętrza wind są wykładane blachami nierdzewnymi w różne wzory, często
    > jest to taki hairline. Nie badałem tego, ale jestem przekonany że nie
    > ma to żadnej powłoki polimerowej, po prostu odpowiednia warstwa
    > tlenków załatwia odporność na odciski palców. Ale to wszystko jest
    > nierdzewka ferrytyczna, zupełnie inna chemia. Może jest na to jakaś
    > literatura, ale rewelacji na temat 316-tki raczej tam nie będzie. Jak
    > masz czas przekopać sci-huba, to pewnie czegoś ciekawego się dowiesz,
    > ale co konkretnego zrobić z tą Twoją 316tką to nie wiem.

    No właśnie przypomniały mi się windy w pracy i one mają coś w rodzaju
    wykończenia typu hairline ale z całą pewnością nie mają powłoki, bo
    widać w paru miejscach zaświnienie czymś najpewniej tłustym. Robi to
    efekt ciemnych plam bo na poziomie tych mikrorysek dochodzi materiał o
    innym wsp. załamania. Jeśli to taki efekt z tymi odciskami, to
    lakierowanie, nawet jakąś małowyszukaną powłoką może pomóc.

    --
    Marcin

  • 12. Data: 2022-03-17 11:12:12
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Thursday, 17 March 2022 at 18:40:42 UTC+9, Marcin Debowski wrote:
> [...]
    > innym wsp. załamania. Jeśli to taki efekt z tymi odciskami, to
    > lakierowanie, nawet jakąś małowyszukaną powłoką może pomóc.

    Kwestia co to ma wytrzymać. Zarzygania nie wytrzyma nawet i przysłowiowa lodówka
    Samsung, ale dotknięcie w miarę czystym palcem to tych paneli w windach nie rusza.
    Nie wiem, może je ktoś myje regularnie (tylko dlaczego podłoga jest zasyfiała
    notorycznie), ale w moim bloku te windy są na ścianach czyste. A od dwóch lat jeżdżą
    nimi głównie rozwoziciele żarcia. Oni nic czystego nie mają. Hint: przyłóż kawałek
    magnesu tam gdzie dana blacha jest zapalcowana. No i porównaj z taką która
    zapalcowana nie jest wcale. Coś mi mówi że te zapalcowane będą niemagnetyczne
    (austenit). W Korei wszystko jest ze stali ferrytycznej.

  • 13. Data: 2022-03-17 13:14:04
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 17 March 2022 at 11:12:13 UTC+1, Konrad Anikiel wrote:
> [...]
    zapalcowana nie jest wcale. Coś mi mówi że te zapalcowane będą niemagnetyczne
    (austenit). W Korei wszystko jest ze stali ferrytycznej.
    a może wylaminować blachę, jak podczas tuningu starych gruchotów , folią luszczaną i
    będzie gites klawo ?

  • 14. Data: 2022-03-17 13:26:33
    Od: a a <m...@g...com>

> [...]
    zapalcowana nie jest wcale. Coś mi mówi że te zapalcowane będą niemagnetyczne
    (austenit). W Korei wszystko jest ze stali ferrytycznej.
    witaj Koreańczyku (telepatia)
    i powiedz co się dzieje w Korei z zarazą, że 621.000 zarażonych dzisiaj

    czy jest totalny lockdown, wojsko na ulicach ?

    12 S. Korea 8,250,592 +621,328 11,481 +429

    Przecież Korea to 51 mln. mieszkanców a nie miliard

    i idąc tak dalej, za kilka dni będzie 1 milion zarażonych i calkowity lockdown kraju,
    blokada lotów, dróg, jak w Chinach , 2 lata temu i zamkną fabryki lodówek, pralek,
    telewizorow

  • 15. Data: 2022-03-30 02:23:18
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-03-17, Konrad Anikiel <a...@g...com> wrote:
> [...]
    > z taką która zapalcowana nie jest wcale. Coś mi mówi że te zapalcowane
    > będą niemagnetyczne (austenit). W Korei wszystko jest ze stali

    Dwie windy sprawdziłem. Jest niemagnetyczna. Ale wszystkie są
    zapalcowane więc nie ma z czym porównać.

    --
    Marcin

  • 16. Data: 2022-03-30 05:21:58
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Wednesday, 30 March 2022 at 09:23:20 UTC+9, Marcin Debowski wrote:
> [...]
    niewiele.

    > Dwie windy sprawdziłem. Jest niemagnetyczna. Ale wszystkie są
    > zapalcowane więc nie ma z czym porównać.

    Bardzo stare windy w najstarszych budynkach w Korei (lata 50te) też są austenityczne,
    bo wtedy jeszcze nie umieli wytapiać nierdzewnej stali bez niklu. Ale teraz już nic
    nie jest z austenitu, nikiel jest za drogi.

  • 17. Data: 2022-04-01 23:00:34
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 30 March 2022 at 05:21:59 UTC+2, Konrad Anikiel wrote:
> [...]
    austenityczne, bo wtedy jeszcze nie umieli wytapiać nierdzewnej stali bez niklu. Ale
    teraz już nic nie jest z austenitu, nikiel jest za drogi.
    a czemu nie zardzwieć stali nierdzewnej soda kaustyczną, aby powierzchnia
    zchropowaciala
    Wtedy lakierowanie pistoletowe będzie możliwe i adhezywne.,