  • 1. Data: 2012-02-13 20:24:27
    Temat: Mały automat
    Od: Marvin <m...@f...com>

    Witam,

    Potrzebuję porady.

    Muszę kupić drugi samochód dla rodziny. Z przyczyn kolanowych musi to
    być automat.

    Główny samochód jaki mam, to też automat, porządny, skrzynia 6-biegowa
    planetarna ze sprzęgłem hydrokinetycznym. Działa super.

    No i czytam, że w tych małych gnojkach typu Yaris, Fiesta, Corsa itp.
    kładą jakąś skrzynię półautomatyczną, czyli klasyczną tyle, że z
    siłownikami przerzucającymi biegi zamiast człowieka.

    Jeździ ktoś takim wynalazkiem? Jak to wygląda w praktyce? Czy po
    wrzuceniu na D lekko ciągnie? A jak szarpanie? Bo skrzynia ze sprzęgłem
    H-K to trzeba przyznać że niezwykle płynnie chodzi, a tu się boję że
    będzie czkawka....

    Czy jest jakieś małe auto z porządnym automatem? Może Honda Jazz? Ona ma
    chyba skrzynię CVC, niemniej nie wiem jakie jest tam sprzęgło.

    Marvin

  • 2. Data: 2012-02-13 20:38:24
    Temat: Re: Mały automat
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 13.02.2012 20:24, Marvin pisze:
    > Czy jest jakieś małe auto z porządnym automatem? Może Honda Jazz? Ona ma
    > chyba skrzynię CVC, niemniej nie wiem jakie jest tam sprzęgło.

    Swift. Calkiem fajnie jezdzi.

  • 3. Data: 2012-02-13 20:51:44
    Od: "glang" <g...@o...pl>

    >No i czytam, że w tych małych gnojkach typu Yaris, Fiesta, Corsa itp. kładą
    >jakąś skrzynię półautomatyczną, czyli klasyczną tyle, że z siłownikami
    >przerzucającymi biegi zamiast człowieka.

    żona jeździ Corollą 1.4D z 2006 roku.
    na starcie trzeba się chwilę przyzwyczaić bo można nosem stuknąć w
    kierownicę przy zmianie biegów :)
    ale to kwestia kilku chwil. poza tym bez problemu
    pzdr
    GL

  • 4. Data: 2012-02-13 20:59:16
    Od: "CM" <C...@w...pl>

    >żona jeździ Corollą 1.4D z 2006 roku.

    z Japończyków to raczej polecam Sportage

    CM

  • 5. Data: 2012-02-13 21:21:56
    Od: Tatanka <t...@w...pl>

    On 13 Lut, 20:59, "CM" <C...@w...pl> wrote:

    > z Japończyków to raczej polecam Sportage
    >
    > CM

    ROTFL.
    A z Wlochow Lade Nive?

  • 6. Data: 2012-02-13 21:24:46
    Od: Tatanka <t...@w...pl>

    On 13 Lut, 20:24, Marvin <m...@f...com> wrote:
> [...]
    >
    > Czy jest jakieś małe auto z porządnym automatem? Może Honda Jazz? Ona ma
    > chyba skrzynię CVC, niemniej nie wiem jakie jest tam sprzęgło.

    Jesli chodzi o pseudo automat czyli klasyczna skrzynia mechaniczna z
    silownikami - nie jezdzilem. Za to kazda opinia z dziesiatek o tym,
    kazdy artykul w prasie moto stwierdza - szajs do kwadratu. To juz
    lepiej CVT - choc tez chwalona nie jest. KLasyczny automat HK jest
    najlepszym rozwiazaniem, chyba ze cie stac na DSG.

  • 7. Data: 2012-02-13 21:29:19
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>

> [...]
    > na D lekko ciągnie? A jak szarpanie? Bo skrzynia ze sprzęgłem H-K to
    > trzeba przyznać że niezwykle płynnie chodzi, a tu się boję że będzie

    jechałem Corsą C z taką skrzynią i Alfą 147 2.0 (selespeed czy jak to tam
    się nazywało), oba auta jeździły płynnie, przyjemnie i bez szarpania, ZTCP
    żadne po zatrzymaniu nie ciągnęło na D - dopiero po naciśnięciu gazu
    ruszały,
    natomiast jeżeli planujesz zakup takiego auta to poczytaj po forach opinie,
    bo zdaje się, że te manualne skrzynie z automatycznym sterowaniem potrafiły
    w eksploatacji sprawiać spore problemy - chodzi o uszkodzenia tego
    mechanizmu zmiany i to zdaje się zarówno w Corsach jak i - a może
    szczególnie - w Alfach,
    być może najlepszym rozwiązaniem będzie poszukanie małego auta ale z
    klasycznym automatem - nie wiem typu Polo, może coś z la france np Clio?

    brat

  • 8. Data: 2012-02-13 21:44:58
    Od: V-Tec <v...@u...gazeta.pl>

    W dniu 2012-02-13 20:24, Marvin pisze:
> [...]
    > wrzuceniu na D lekko ciągnie? A jak szarpanie? Bo skrzynia ze sprzęgłem
    > H-K to trzeba przyznać że niezwykle płynnie chodzi, a tu się boję że

    Jeździłem vectrą c z takim automatem - wyjątkowo irytujące rozwiązanie.
    Raz wrzucał bieg 0.5s, raz 1.5s. Podczas wjeżdżania na rondo
    niepotrzebnie podnosił ciśnienie ;) Już lepiej mi się jeździ a-klasą z
    automatycznym sprzęgłem (biegi nadal zmienia się ręcznie).
    Co do szarpania to niezbyt pamiętam bo vectrą bardzo dawno jeździłem z
    tą skrzynią, a-klasa raczej nie szarpie.

    --
    pozdr,
    W.

  • 9. Data: 2012-02-13 21:52:41
    Od: Mumin <m...@T...onet.pl>

    W dniu 2012-02-13 20:51, glang pisze:

    > żona jeździ Corollą 1.4D z 2006 roku.
    > na starcie trzeba się chwilę przyzwyczaić bo można nosem stuknąć w
    > kierownicę przy zmianie biegów :)

    Ale tam jest właśnie skrzynia zautomatyzowana MMT, a nie tradycyjny
    automat i dlatego tak szarpie.
    Klasyczne automaty mięciutko biegi zmieniają.

    --
    Pozdrawiam,
    Mumin

  • 10. Data: 2012-02-13 22:04:47
    Od: Marvin <m...@f...com>

    > być może najlepszym rozwiązaniem będzie poszukanie małego auta ale z
    > klasycznym automatem - nie wiem typu Polo, może coś z la france np Clio?
    >
    > brat

    No chętnie właśnie tak bym zrobił, tyle że jakoś na horyzoncie nie widzę
    takich modeli.
    Same skrzynie zautomatyzowane są. Obadałem Citroena C2, Yaris, Fiestę,
    Corsę.

    Nie wiem jak jest w Suzuki Swift i jakie sprzęgło jest w hondzie Jazz,
    ale poza tym to już wyboru specjalnie nie ma (w zakresie tańszych marek).

    Marvin