  • 11. Data: 2009-12-05 12:42:01
    Temat: Re: Masz serwer poczty, oferujesz VoIP lub dostęp do Intenetu - przeczytaj
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    > myśle, że numer portu jest istotny w przypadku NAT (który ja akurat mam
    > i od razu skojarzyłem). Jak masz każdego klienta na publicznych IP, to
    > faktycznie ma to mniejsze znaczenie. Wystarczy info kto miał IP w danym
    > momencie.

    Niestety nie jest w ogóle zdefiniowane co to jest "numer portu". Poza tym co
    do da przy NAT?

    Ale jeśli W TEJ FORMIE ustawa wejdzie to będe podawać co chcą WEDŁUG ustawy.

    Zresztą aktualną ustawę i kolejną też się omija banalnie, co nie znaczy że
    tak robie.

    "Policjacje" mam średnio 3 razy w roku, i częściej pomagam niż nie. Zresztą
    jak pomagam to zwykle więcej niż mnie ustawa zobowiązuje po prostu dochodzę
    tyle co mogę. Ostatnio była policja u mnie w domu i doszliśmy wspólnie choć
    myśleli już że nic nie dojdą.

    Jeśli jednak (a to się niestety zdarza) dostaje jakieś pismo z mnóstwem formułek
    prawnych, a za to z pytaniem którego chyba sam zadający nie rozumie - to
    wtedy sorry nic nie ma.

    Prawo prawem ale najważniejsza jest normalna ludzka współpraca i ludzkie
    zachowanie. Wtedy nie trzeba żadnych ustaw tak naprawde.

    Te ustawy to raczej są pod taką TP i podobnych, co są tak zakręceni że jak
    im się na piśmie pod groźbą kary nie napisze to nic nie zrobią.

  • 12. Data: 2009-12-05 12:43:01
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    > Czy o port GigabitEthernet1/0/1. ;)

    może? tylko po co im to?

    a jeśli np. ja sobie ponazywam porty w switchu/routerze "jasio", "zbychu" i
    "kaśka" to co wtedy? :)

    Bezsens

  • 13. Data: 2009-12-05 12:45:46
    Od: "unikat74" <m...@o...pl>

    Słowo połączenie może oznaczać wszystko jak masz pppoe to masz połączenie po
    pppoe jak masz lan to klient włączając kompa ma odrazu połączenie
    A porty to w dużych telekomach każdy user ma własny port pppoa czy inny port
    na centrali port na switchu wszystko w celu jednoznacznej identyfikacji.
    W pppoe serwerze też możesz przypisać numer portu dla klienta i zawsze
    będzie miał to samo. Dalej też jest napisane że masz tak wszystko zbierać
    żeby
    bez problemu przyporządkować każde połączenie do klienta.

  • 14. Data: 2009-12-05 12:46:48
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    projekty_rozporzadzen/rozp_telekomunikacja/proj_rozp
    _wykaz_danych

    > Moi użytkownicy dostają publiczny, zmienny IP, łączą się przez PPPoE.

    całkiem jak TP :) po co wprowadzasz utrudnienia zamiast dać stały i prosto
    ethernet. Ale w sumie OT, Twoja firma Twoja sprawa.

    > Czy logi serwera PPP, z informacjami kto posiadał jaki IP o danej
    > godzinie wystarczą?

    Według mnie tak. Ale jak wprowadzą ustawę napisz do ministerstwa prośbę o
    interpretację i wypisz swoje pytania.

    Interpretację zachowaj.

    A może zróbmy jakieś forum i wymieniajmy się interpretacjami. Jeśli będą
    różne - każdy w razie potrzeby wybierze optymalną dla siebie :)

    > W tym rozporządzeniu nie jest zdefiniowane słowo "połączenie". Czy
    > oznacza to połączenie z moim serwerem PPPoE, czy połączenie TCP do
    > zdalnego hosta?

    To kolejna pozycja w tym zarządzeniu która nie jest zdefiniowana.
    I w sumie jak dobrze by przejrzeć to więcej takich będzie.

    Podobnie jak nie mam PPPoE. Klient zawsze ma połączenie - więc połączeniem
    jest moment gdy podłączymy fizycznie klienta do sieci.

  • 15. Data: 2009-12-05 12:47:12
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    > raczej to do zdalnego hosta. co ich obchodzi połączenie wewnątrz twojej
    > sieci ?

    Raczej to nie jest słowo odpowiednie do interpretacji przepisów prawnych.

  • 16. Data: 2009-12-05 12:52:03
    Od: "unikat74" <m...@o...pl>

    trochę kolego uogólniasz z tymi danymi ustawa nie jest pod TP czy NETIE bo
    tam mają wszyscy zew IP i podają bez problemu bardziej pod właśnie takie
    firmy co mają naty
    i tylko odpisują że nie można ustalić sprawcy ponieważ

    a). Mieliśmy awarię sprzętu i niemamy logów
    b). Na punkcie jest nat i zew IP wychodzi cały blok wioska
    c). przykładów jest mnóstwo

    chyba się odpowiednie komórki wkurzyły a pyzatym zapraszam do lektury PT z
    lipca tego roku, to jest tylko uzupełnienie tej ustawy.
    Masz nata niemasz logowania nie możesz dawać neta itd.

  • 17. Data: 2009-12-05 12:52:27
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    Wojciech Puchar pisze:

    > Prawo prawem ale najważniejsza jest normalna ludzka współpraca i ludzkie
    > zachowanie. Wtedy nie trzeba żadnych ustaw tak naprawde.

    Też mam policję parę razy do roku. I też zawsze pomagam, bo loguję
    sporo. Ale ustawa jest potrzebna, bo wiele porad m.in. na tej grupie
    jest takich: "policja przychodzi, to powiedz im, że nie logujesz bo nie
    masz takiego obowiązku".

    Wojtek

    --
    ****** www.sklepzczesciami.pl ******
    amortyzatory, sprzęgło, rozrząd, sprężyny zawieszenia, żarówki H4, H7

  • 18. Data: 2009-12-05 12:53:31
    Od: Pawel Malachowski <p...@n...niewazne>

    Dnia 05.12.2009 Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl> napisał/a:

    > całkiem jak TP :) po co wprowadzasz utrudnienia zamiast dać stały i prosto
    > ethernet. Ale w sumie OT, Twoja firma Twoja sprawa.

    To ułatwia zarządzanie i zabezpieczenie sieci, gdy poseparujesz
    użyszkodników w L2. I jest tanie. Zrobienie sensownej i bezpiecznej
    sieci Ethernetowej jest drogie. :)

    --
    Paweł Małachowski

  • 19. Data: 2009-12-05 12:53:39
    Od: "unikat74" <m...@o...pl>

    od lipca masz obowiązek

  • 20. Data: 2009-12-05 13:28:29
    Od: Łukasz Jagiełło <L...@p...in.heaven>

    > Niestety nie jest w ogóle zdefiniowane co to jest "numer portu". Poza tym co
    > do da przy NAT?

    Klient przechodzący przez NAT, zawsze chodzi określonym portem/grupą
    portów na świat. Mając logi z drugiej strony można określić z jakiego
    portu nastąpiło połączenie np. na port 80, a co za tym idzie określić
    kto się łączył, mimo że był za nat-em.

    > "Policjacje" mam średnio 3 razy w roku, i częściej pomagam niż nie.

    Heh, jak będziesz miał 3 razy w tygodniu to zobaczysz jakie to bywa
    upierdliwe, szczególnie ze zazwyczaj oczekują danych z przed kilku
    miesięcy, bo taką mają szybkość działania :)

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz Jagiełło