  • 1. Data: 2009-03-09 12:46:39
    Temat: [MinGW-Cygwin]
    Od: "nsu" <n...@v...pl>

    witam. czy istnieje jakas mozliwosc zeby kompilator mingw pobieral sobie
    naglowki i liby cygwinowskie? chodzi o to ze pewien program dobrze kompiluje mi
    sie pod cygwinem ale pod mingw ni hu hu, ale po skompilowaniu pod cygwinem nie
    dziala tak jak powinien. no i mam problem, co tu zrobic. dzieki za jakakolwiek pomoc

  • 2. Data: 2009-03-11 11:38:25
    Temat: Re: [MinGW-Cygwin]
    Od: Zbigniew Zagórski <z...@g...com>

    On 9 Mar, 13:46, "nsu" <n...@v...pl> wrote:
> [...]
    > dziala tak jak powinien. no i mam problem, co tu zrobic. dzieki za jakakolwiek

    Widzę, że nikomy nie chciało się nic naskrobać.

    A więc. Cygwin i mingw to dwie _zupełnie_ inne platformy. Mingw to
    jest
    win32. Cygwin to posix (czyli z grubsza linux/unix, mimo, że
    emulacja).

    Jedyna wspólna rzecz to, że oba korzystają z gcc jako kompilatora
    (btw. mingw samo
    "używa cygwina wewnętznie" ale to nas nie obchodzi).

    Więc. Nawet jeśli użyjesz cygwin-owych nagłówków w kompilacji za
    pomocą mingw
    to prawdopodobnie wszystko Ci się pokrzaczy - jak nie przy kompilacji
    to przy linkowaniu
    a niedajboże przy uruchomieniu (szczerze wątpie by coś się dało
    zkompilować więc tu
    nie dojdziesz).

    A oto jak dodać ścieżkę szukania nagłówków w gcc:

    gcc -Ic:/cygwin/include ...

    czy gdzie tam masz cygwina. Ale to i tak nie zadziała.

    --
    Zbigniew Zagórski / software developer / http://zbigg.blogspot.com