  • 1. Data: 2011-10-06 13:43:49
    Temat: Mixer
    Od: " " <f...@W...gazeta.pl>

  • 2. Data: 2011-10-06 13:46:30
    Temat: Re: Mixer
    Od: " " <f...@N...gazeta.pl>

    <f...@W...gazeta.pl> napisał(a):

    taki mały żarcik,

    czy ktoś programował kiedyś mixer? czy kazda karta audio ma
    sprzetowy mixer? jak to jest pod winapi?
    może ktoś zna jakieś reguły dutyczace bawienia sie tym....
    (jak nie to spoko)

  • 3. Data: 2011-10-06 17:21:35
    Od: RemeK <g...@d...null>

    Dnia Thu, 6 Oct 2011 13:46:30 +0000 (UTC), f...@N...gazeta.pl napisał(a):

    > czy ktoś programował kiedyś mixer? czy kazda karta audio ma
    > sprzetowy mixer? jak to jest pod winapi?
    > może ktoś zna jakieś reguły dutyczace bawienia sie tym....
    > (jak nie to spoko)

    To jest wbudowane w system operacyjny, nazywa sie to Windows Kernel Audio
    Mixer.

    --
    pozdro
    RemeK

  • 4. Data: 2011-10-06 17:39:37
    Od: " " <f...@N...gazeta.pl>

    RemeK <g...@d...null> napisał(a):

    > To jest wbudowane w system operacyjny, nazywa sie to Windows Kernel Audio
    > Mixer.

    troche jest przerazajace ze te technologie od dzwieku nie sa wyglada mi na
    to jakos specjalnie ustandaryzowane, wszystko zmienia sie z wersji windowsa
    na wersje itd, zalezy tez w znacznej czesci od konkretnej karty itp,
    chyba od wisty: "The Windows Kernel Mixer (KMixer) is completely gone."
    Z tego co czytam wydaje sie ze najprofesionalniej chyba dzwiek
    byloby robic przez ASIO albo WASAPI (ale to drugie jest od wisty i nie
    wiem jak z xp), niby mozna by tez uzyc fmoda bassa czu openal, directx
    to raczej nie bede tykac (nigdy nie uzywalem i odstrecza mnie troche
    uzywanie tego z c), a najsympatyczniej to by bylo mi uzyc tego waveOuta
    ale nie moge sie doszukac w dokumentacji ze tak jak robie (czyli otwieranie
    wiele razy) jest ok, a jakis ukrainiec na stack overflow powiedzial mi
    "FYI waveOutOpen API is retired since long ago and currently is wrapper on
    top of newer APIs. waveOutOpen assumes that audio output device is opened for
    exclusive use so there is no guarantee that multiply opened devices
    simultanesouly would produce mixed audio output. To achieve such behavior you
    would be better off with a newer audio API: DirectSound, DirectShow on top of
    DirectSound or WASAPI." W sumie to doczytuje dla rozrywki bo moge olac
    dzwiek i zajac sie nim za rok ;-)