  • 1. Data: 2019-10-30 15:17:29
    Temat: Mniejszej niz 10 m od skrzyzowania.
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Jest gdzieś ustawowo czy rozporządzeniowo czy normowo wyjaśnione, jak (skąd) mierzyć
    odległość 10 metrów od skrzyżowania?
    W związku z art. 49 ust. 1 pkt 1 Prawa o ruchu drogowym ("Zabrania się zatrzymywania
    pojazdu ...").
    I jak to wygląda w przypadku ronda?

  • 2. Data: 2019-10-30 15:45:31
    Temat: Re: Mniejszej niz 10 m od skrzyzowania.
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 30 października 2019 09:18:02 UTC-5 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
> [...]
    mierzyć odległość 10 metrów od skrzyżowania?
    > W związku z art. 49 ust. 1 pkt 1 Prawa o ruchu drogowym ("Zabrania się

    Podobaja mi sie Twoje pytania.
    Sam kiedys szukalem prostej definicji i w sumie nie zmalazlem. Tu podejrzewam ze
    watpliwosc sie tyczy czy wjazdy na rondo sie licza jako rondo czy nie.

    Sklaniam sie ku zdaniu ze nie. Bo skrzyzowanie to miejsce gdzie sie kierunki ruchu
    przecinaja. A na wjazdach sie nie przecinaja. Co ciekawe czasem zjazdy sa zrobione
    bezkolizyjnie (rondo rotacyjne na ten przyklad) wiec w praktyce na takim rondzie jest
    3+ miejsc definiowanych jako skrzyzowanie a reszta to po prostu droga wielopasmowa...

    Troche sie przepisy rozmyly od czasow konferencji wiedenskiej...

  • 3. Data: 2019-10-30 16:13:46
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 30 Oct 2019 07:45:31 -0700 (PDT), s...@g...com

    > Podobaja mi sie Twoje pytania.
    > Sam kiedys szukalem prostej definicji i w sumie nie zmalazlem.

    Czyli słabo szukałeś, bo obszar skrzyżowania jest
    rozrysowany w przepisach szczegółowych. :P

    > Tu podejrzewam ze watpliwosc sie tyczy
    > czy wjazdy na rondo sie licza jako rondo czy nie.

    Że jak? :D

    > A na wjazdach sie nie przecinaja.

    Oczywiście że się przecinają. Tylko niektórym ta nieszczęsna wysepka
    bruździ do tego stopnia, że widzą tam osobną DROGĘ. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 4. Data: 2019-10-30 16:49:50
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 30 października 2019 10:14:25 UTC-5 użytkownik Myjk napisał:
    > Wed, 30 Oct 2019 07:45:31 -0700 (PDT), s...@g...com

    > Czyli słabo szukałeś, bo obszar skrzyżowania jest
    > rozrysowany w przepisach szczegółowych. :P

    Cos tam jest, ale skrzyzowan jest tyle wariacji ze czasem trudno okreslic gdzie sie
    zaczyna obszar krzyzujacych sie jezdni a czasem ludzie glupieja i sadza ze
    przejezdzaja przez skrzyzowanie jadac pasem do skretu omijajacym skrzyzowanie.

    > Że jak? :D

    Czego nie rozumiesz?
    Zerknij na obazek zalinkowany nizej i zakoloruj co jest wg ciebie skrzyzowaniem a co
    nie.

    I mozemy zaczac nowego flejma bo sie zaloze ze interpretacje beda nieco sie od siebie
    roznic.

    I to przy takim prostym rondzie z definicji. Jak zaczniemy kolorowac ronda i "ronda"
    to sie zacznie ciekawie robic.

    > Oczywiście że się przecinają. Tylko niektórym ta nieszczęsna wysepka
    > bruździ do tego stopnia, że widzą tam osobną DROGĘ. :P

    Oczywiscie ze nie.
    Jedziesz obok wyspy rozdzielajacej na rondzie na wlocie/wylocie i nikt ci z boku nie
    wjezdza. Dopiero juz dalej na rondzie masz skrzyzowanie.

    No chyba ze masz na mysli czesc jezdni na rondzie obok wyspy rozdzielajacej na
    wjezdzie?

    https://1.bp.blogspot.com/-03TXGvGxJq8/V7BkHCvJ4CI/A
    AAAAAAADLE/3kcUQfPA-R4FVFSu85S-kydPMOoSju7kgCLcB/s16
    00/Instrukcja%2Bprojekt%2BSZKIC%2Bronda.png

  • 5. Data: 2019-10-30 16:51:09
    Od: "BronkL" <l...@h...pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" <...@...pl> napisał w wiadomości

    > Jest gdzieś ustawowo czy rozporządzeniowo czy normowo wyjaśnione,
    > jak (skąd) mierzyć odległość 10 metrów od skrzyżowania?

    Przeczytaj definicję skrzyżowania w PoRD.

  • 6. Data: 2019-10-31 10:20:39
    Temat: Re: Mniejszej niz 10 m. dedfinicja skrzyżowania.
    Od: "BronkL" <l...@h...pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" <...@...pl> napisał w wiadomości

    > Jest gdzieś ustawowo czy rozporządzeniowo czy normowo wyjaśnione, jak
    > (skąd) mierzyć odległość 10 metrów od skrzyżowania?

    Przeczytaj definicję i powinieneś wiedzieć gdzie zaczyna się
    i gdzie kończy się skrzyżowanie.

    PoRD art. 2
    10) skrzyżowanie - przecięcie się w jednym poziomie dróg mających jezdnię,
    ich połączenie lub rozwidlenie, łącznie z powierzchniami utworzonymi przez
    takie przecięcia, połączenia lub rozwidlenia; określenie to nie dotyczy
    przecięcia, połączenia lub rozwidlenia drogi twardej z drogą gruntową, z
    drogą stanowiącą dojazd do obiektu znajdującego się przy drodze lub z drogą
    wewnętrzną;

  • 7. Data: 2019-10-31 10:29:25
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    W rozporządzeniu w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać drogi
    publiczne i ich usytuowanie jest:

    §3 pkt 9a) obszarze skrzyżowania - rozumie się przez to wspólną część przecinających
    lub łączących się dróg oraz odcinki tych dróg,
    na których występują poszerzenia jezdni spowodowane dodatkowymi pasami ruchu lub
    wyspami kanalizującymi, a w przypadku braku
    poszerzenia odcinki obejmujące minimalne długości akumulacji i zwalniania określone w
    § 66 i § 67.

    Tak czy inaczej od którego punktu (linii) mierzyć owe "mniejszej niż 10 metrów"?

    -----

  • 8. Data: 2019-10-31 10:50:02
    Od: tck <t...@t...Wytnij.net.pl>

    W dniu 30.10.2019 o 16:49, s...@g...com pisze:

> [...]
    AAAAAAADLE/3kcUQfPA-R4FVFSu85S-kydPMOoSju7kgCLcB/s16
    00/Instrukcja%2Bprojekt%2BSZKIC%2Bronda.png

    tutaj prosta sprawa, można się zatrzymać 10m od przejścia;)

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 9. Data: 2019-10-31 12:18:49
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

> [...]
    > wyspami kanalizującymi, a w przypadku braku poszerzenia odcinki
    > obejmujące minimalne długości akumulacji i zwalniania określone w § 66 i

    czytając to wychodzi linia będąca krawędzią jezdni poprzecznej - jak nie
    ma pasów dla pieszych. Jak są to od krawędzi pasów liczysz.

  • 10. Data: 2019-10-31 12:53:34
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-10-31 o 10:29, ąćęłńóśźż pisze:
    > występują poszerzenia

    > Tak czy inaczej od którego punktu (linii) mierzyć owe "mniejszej niż 10
    > metrów"?

    Dla mnie jest to miejsce gdzie łuk przechodzi w prostą (czyli to
    zacytowane "występują poszerzenia").

    Robert