  • 1. Data: 2024-03-21 22:57:13
    Temat: Moduł odbiorczy IR oznaczenie
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    Hej,

    Mam dwa moduły odbiorcze IR takie jak TSOP4833 (pdf
    http://niusy.pl/@pdf1.alldatasheet.com/at7) i podobne. Z jednej strony
    soczewka, z drugiej nadruk 213 a w drugim 251. I jakoś nie mogę
    rozkodować tych numerków. Wiadomo, że moduły na różne częstotliwości są
    itp itd. No ale konkretnie to nie mogę znaleźć co mam za moduły.
    Pomożecie? Czy mam zapytać AI? :-)

  • 2. Data: 2024-03-23 12:44:01
    Temat: Re: Moduł odbiorczy IR oznaczenie
    Od: Zbych <z...@n...org>

    On 21.03.2024 22:57, io wrote:

> [...]
    > rozkodować tych numerków. Wiadomo, że moduły na różne częstotliwości są
    > itp itd. No ale konkretnie to nie mogę znaleźć co mam za moduły.

    A masz pilota? To podłącz go pod oscyloskop i sprawdź jaka jest nośna.

  • 3. Data: 2024-03-23 13:11:38
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 23.03.2024 12:44, Zbych wrote:

    > A masz pilota? To podłącz go pod oscyloskop i sprawdź jaka jest nośna.

    Ale to trzeba by przestrajać nośną i znaleźć maksimum.
    MZ trzeba podłączyć diodkę pod generator, przestrajać i mierzyć na
    wyjściu odbiornika w jakim zakresie jest stan niski. Środek tego zakresu
    będzie tym, czego szukamy. Oscyloskop nie jest konieczny.

    --
    Mirek

  • 4. Data: 2024-03-23 14:12:22
    Od: Zbych <z...@n...org>

    On 23.03.2024 13:11, Mirek wrote:

    > Ale to trzeba by przestrajać nośną i znaleźć maksimum.

    Jak masz pilota, to nic nie trzeba przestrajać.

  • 5. Data: 2024-03-23 17:14:01
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 23.03.2024 14:12, Zbych wrote:

    > Jak masz pilota, to nic nie trzeba przestrajać.

    No ja mam kilka pilotów i co? Mam wziąć dowolnego?

    --
    Mirek

  • 6. Data: 2024-03-23 20:40:06
    Od: Zbych <z...@n...org>

    On 23.03.2024 17:14, Mirek wrote:

    > No ja mam kilka pilotów i co? Mam wziąć dowolnego?

    Weź dokładnie ten, z którym pracuje ten model urządzenia, z którym masz
    problem.

  • 7. Data: 2024-03-23 22:01:27
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 23.03.2024 20:40, Zbych wrote:

    > Weź dokładnie ten, z którym pracuje ten model urządzenia, z którym masz
    > problem.

    Wmawiasz nam coś, co nie istnieje.

    --
    Mirek

  • 8. Data: 2024-03-23 22:41:16
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 23.03.2024 o 22:01, Mirek pisze:

    > Wmawiasz nam coś, co nie istnieje.

    No właśnie ... dwa samotne odbiorniki mam o wyglądzie tych TSOP, które
    podałem. I chciałem dowiedzieć się czegoś o nich z dokumentacji, więc
    odczytałem te numery na ich odwrocie 213 a na drugim 251 w nadziei, że
    po nich coś znajdę, ale nie znajduję. Bez dokumentacji nie jest
    oczywiste jak je podłączyć, na jakie napięcie są. Częstotliwości i ich
    zakresy też mogą mnie zaskoczyć.

  • 9. Data: 2024-03-23 23:03:51
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 23.03.2024 22:41, io wrote:

    > Bez dokumentacji nie jest
    > oczywiste jak je podłączyć, na jakie napięcie są. Częstotliwości i ich
    > zakresy też mogą mnie zaskoczyć.

    Jeśli ma podobną budowę do TSOP... to powinien mieć rezystor koło 30k
    między + a OUT. Pozostała nóżka to masa - można podłączyć 5V do jednej i
    zobaczyć czy te 5mA płynie. Z resztą 5V to można podłączać na pałę - nic
    się nie powinno stać. Ewentualnie przez rezystor ~470.
    Jest jeszcze szansa, że to odbiornik impulsowy - nie odbiera nośnej
    tylko reaguje na krótkie impulsy - nie pamiętam jak on reaguje na nośną
    - możliwe że dawał szpilki na początku każdej paczki.

    --
    Mirek

  • 10. Data: 2024-03-28 16:48:13
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 23.03.2024 o 23:03, Mirek pisze:

> [...]
    > zobaczyć czy te 5mA płynie. Z resztą 5V to można podłączać na pałę - nic
    > się nie powinno stać. Ewentualnie przez rezystor ~470.

    Fizycznie to one wszystkie podobnie wyglądają, ale parametry mają różne
    i wyprowadzenia. Ten rezystor w niektórych, np TSOP17xx, jest 80k.
    Napięcia też chyba napięcie mogą mieć mniejsze niż 5V. Oba które mam
    prawdopodobnie pochodzą z projektów w których odkryłem, że jak nie
    działa to dlatego, że ma być jednak 5V. Przy czym, z tego co pamiętam,
    były wersje tego samego odbiornika ale innych producentów na 3,3.

    Ale kierując się sugestią pomierzyłem i jeden ma rezystor 28k, drugi
    jakieś megaomy, jakby w ogóle uszkodzony był. Po podłączeniu okazuje
    się, że oba pobierają 1mA, i faktycznie tak mówią specki, które teraz
    mam. Pasuje mi 3,3V, więc tak na wstępie podłączyłem, temu z 28k brakuje
    napięcia, niekiedy odbierze śmieci, niekiedy nie odbiera nic, pewnie z
    5V by działał, ten megaomowy działa bezproblemowo.

    Mogę dalej kombinować...