  • 1. Data: 2009-03-20 11:32:03
    Temat: Modul radiowy
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Witam,

    Poszukuje jakiegos sensownego modulu radiowego, cos w rodzaju
    http://www.kamami.pl/?id_prod=3330100 moze byc duzo mniejsza szybkosc
    transmisji, ale istotne sa male wymiary i kompletnosc rowiazania. Zasieg
    jakies 20m w pomieszceniach (max dwie sciany). Czy ktos spotkal sie z czyms
    tanszym niz to co w linku?

    TIA

    Pozdrawiam,
    Ghost

  • 2. Data: 2009-03-20 12:03:35
    Temat: Re: Modul radiowy
    Od: <k...@w...pl>

> [...]
    > transmisji, ale istotne sa male wymiary i kompletnosc rowiazania. Zasieg
    > jakies 20m w pomieszceniach (max dwie sciany). Czy ktos spotkal sie z

    Przejżyj
    http://rab.ict.pwr.wroc.pl/~mw/pdfs/RfModem.pdf

  • 3. Data: 2009-03-20 12:26:17
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Przejżyj
    > http://rab.ict.pwr.wroc.pl/~mw/pdfs/RfModem.pdf

    Cenowo za gotowy modul wychodzi prawie na to samo.

    Mam wrazenie, ze ta okolica 50zlotych to chyba standard i nie zejdzie sie
    nizej z sesownym rozwiazaniem.

  • 4. Data: 2009-03-20 17:11:02
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-03-20 13:26:17 +0100, "Ghost" <g...@e...pl> said:

    > Użytkownik <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Cenowo za gotowy modul wychodzi prawie na to samo.
    >
    > Mam wrazenie, ze ta okolica 50zlotych to chyba standard i nie zejdzie
    > sie nizej z sesownym rozwiazaniem.

    zerknij czy RFM12B będzie Ci odpowiadać... jest w TME... "niżej"

    --
    DJ

  • 5. Data: 2009-03-20 17:54:21
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "DJ" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > zerknij czy RFM12B będzie Ci odpowiadać... jest w TME... "niżej"

    Wyglada ciekawie, robiles cos na nim?

  • 6. Data: 2009-03-20 18:44:59
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    Użytkownik Ghost napisał:

    > Wyglada ciekawie, robiles cos na nim?

    Bardzo sympatyczne moduły robione w wersji na 434 i 868MHz. Dużo
    przyjemniejsze w programowaniu od CC1000 i posiadające bufor danych
    nadawanych i odbieranych (16bitów). Obsługa przez SPI (zarówno
    programowanie jak i dane). Podczas odbioru moduł sam wykrywa preambułę i
    słowo synchronizacji bitowej oraz może zgłaszać przerwanie o gotowości
    do odebrania danych z bufora (oczywiście nie tylko). Potrzebny zasięg
    20m przez dwie ściany uzyskasz bez problemu przy zaprogramowaniu
    najmniejszej mocy wyjściowej nadajnika i najniższej czułości odbiornika
    przy prędkości 19200bps. Przy ustawieniu większej mocy wyciśniesz 115kbps.

    P.S. Kupowałem je ostatnio taniej niż w TME, ale muszę poszukać gdzie.

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 7. Data: 2009-03-20 19:01:11
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Kurczyk" <g...@c...slupsk.pl> napisał w
    wiadomości news:gq0oo7$hlt$1@nemesis.news.neostrada.pl...

> [...]
    > 19200bps. Przy ustawieniu większej mocy wyciśniesz 115kbps.
    >
    > P.S. Kupowałem je ostatnio taniej niż w TME, ale muszę poszukać gdzie.

    Super, dzieki za info. Mysle, ze pierwsze sztuki moge kupic w TME, ale
    chetnie sie dowiem gdzie mozna taniej (gdyby sie nadaly bede pewnie
    potrzebowal wiecej).

  • 8. Data: 2009-03-20 19:03:26
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > 19200bps. Przy ustawieniu większej mocy wyciśniesz 115kbps.
    >
    > P.S. Kupowałem je ostatnio taniej niż w TME, ale muszę poszukać gdzie.

    Acha jeszcze pytanko, jaka antene do tego zastosowales?

  • 9. Data: 2009-03-20 19:08:39
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > Użytkownik Ghost napisał:

    > P.S. Kupowałem je ostatnio taniej niż w TME, ale muszę poszukać gdzie.

    Seguro, cena brutto nizsza niz netto w TME ;-)

  • 10. Data: 2009-03-20 20:44:15
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    Użytkownik Ghost napisał:

    > Seguro, cena brutto nizsza niz netto w TME ;-)

    Bingo ! :-) To było właśnie Seguro :-)
    Antenka to kuncek druta lambda/4

    Pozdrawiam
    Grzegorz