  • 1. Data: 2009-03-19 15:44:32
    Temat: zegar elektroniczny na wskazowki
    Od: a...@p...pl

    Czesc,

    ma ktos pomysl na sterowanie wskazowkami zegara? Generalnie cyfrowy
    zegar DCF ze sterowaniem kilkoma mechanizmami wskazowek (dla roznych
    stref czasowych). A czy sa moze gotowe mechanizmy ze sterowaniem
    elektronicznym.

    Wiem, ze sa zegary do kupienia w sklepie, ale one pod wzgledem zmiany
    stref czasowych sa uposledzone. Po prostu ich nie ma.

    --
    ThinkXtra

  • 2. Data: 2009-03-19 16:08:09
    Temat: Re: zegar elektroniczny na wskazowki
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    a...@p...pl schrieb:
> [...]
    >
    > Wiem, ze sa zegary do kupienia w sklepie, ale one pod wzgledem zmiany
    > stref czasowych sa uposledzone. Po prostu ich nie ma.

    kup u swatcha napędy zegarowe z silnikiem krokowym. Możesz kręcić w obie
    strony. Elektronikę zrobisz na najmniejszym mikroprocu.

    Waldek

  • 3. Data: 2009-03-19 18:44:18
    Od: "Darek R." <d...@p...onet.pl>

    a...@p...pl pisze:
> [...]
    >
    > Wiem, ze sa zegary do kupienia w sklepie, ale one pod wzgledem zmiany
    > stref czasowych sa uposledzone. Po prostu ich nie ma.

    Na http://www.conrad.pl/ możesz kupić gotowe wskazówkowe mechanizmy DCF.
    By ustawić w nich inna strefę wystarczy odpowiednio obrócić wskazówki
    przed ich osadzeniem.

    --
    Pozdrawiam,
    Dariusz Rzońca

  • 4. Data: 2009-03-19 20:13:43
    Od: ToMasz <twitek4@no_spam.gazeta.pl>

    Darek R. pisze:

    > Na http://www.conrad.pl/ możesz kupić gotowe wskazówkowe mechanizmy DCF.
    > By ustawić w nich inna strefę wystarczy odpowiednio obrócić wskazówki
    > przed ich osadzeniem.

    potem budzisz sie w nocy bo COŚ hałasuje. napierdizela jak mała myszka
    na karuzeli. Szukasz po mieszkaniu, przy podłodze, na mablach - nic. już
    i tak nikt nie śpi wiec włączasz górne światło, pokonujesz ból adaptacji
    źrenic do jasnego oświetlenia, ustawia Ci sie ostrość i widzisz! oto
    jest źródło dzwieku! Nowy zegarek wskazówkowy, wiszący od przedwczoraj
    na ścianie, właśnie TERAZ, w środku nocy, zapragnął sie uzstawić.... i
    zeby przestawić sie o minus 2 minuty potrzebuje 17 minut terkotania
    (musi przelecieć 23godziny 58 minut).

    ToMasz

  • 5. Data: 2009-03-19 20:30:00
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    ToMasz wrote:

    > zeby przestawić sie o minus 2 minuty potrzebuje 17 minut terkotania

    Ej, a nie może na te 2 minuty stanąć?

    Z resztą - skąd mu się wzieła taka różnica? Przez miesiąc nie odbierał
    DCF-a?

    Mirek.

  • 6. Data: 2009-03-20 08:30:23
    Od: a...@p...pl

    On Thu, 19 Mar 2009 19:44:18 +0100, "Darek R."
    <d...@p...onet.pl> wrote:

    >Na http://www.conrad.pl/ możesz kupić gotowe wskazówkowe mechanizmy DCF.
    >By ustawić w nich inna strefę wystarczy odpowiednio obrócić wskazówki
    >przed ich osadzeniem.

    tak nie do konca, bo taki standardowy mechanizm z DCF chodzic bedzie
    wg czasu europejskiego, ktory rozni sie od czasu UTC o 1-2 w
    zaleznosci od pory letni/zimowy. A ja chce miec zegar z UTC, ktory sie
    nie moze sie zmieniac. A twoje rozwiazanie, ktore proponujesz takze
    zmianialoby czas ale z przesunieciem.

    No chyba, ze sa mechanizmy, ktore mozna dowolnie przestawic na dowolna
    strefe (z wlaczona opcja czasu letniego/zimowego).

    --
    ThinkXtra

  • 7. Data: 2009-03-20 10:54:18
    Od: <k...@w...pl>

    Uzytkownik <a...@p...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    >
    > Wiem, ze sa zegary do kupienia w sklepie, ale one pod wzgledem zmiany
    > stref czasowych sa uposledzone. Po prostu ich nie ma.

    Idziesz do sklepu kupujesz zegarek za 1-5zl (wskazówki, silnik krokowy)*
    tyle ile trzeba
    sterujesz jednym za pomoca procka a inne biora z tej samej lini z
    przesunieciem wskazówek.

  • 8. Data: 2009-03-22 10:38:35
    Od: a...@p...pl

    On Fri, 20 Mar 2009 11:54:18 +0100, <k...@w...pl> wrote:

    >Idziesz do sklepu kupujesz zegarek za 1-5zl (wskazówki, silnik krokowy)*
    >tyle ile trzeba sterujesz jednym za pomoca procka a inne biora z tej samej lini z
    >przesunieciem wskazówek.

    no dobra, ale jak zrobic takie cos, ze zegar (procek) wie, ze
    wskazowki sa np. na 00:00 (pozycja startowa od ktorej zaczyna sie
    sterowanie wskazowkami).

    Moj zegar po wlozeniu baterii ustawia wskazowki na 00:00:00 i startuje
    zaczynajac odliczanie.....i tak sobie chodzi do czasu az odbierze
    poprawny czas z dcf77 i wtedy przyspiesza i ustawia wskazowki na
    wlasciwej pozycji. A potem to juz normalnie zegar (procek) wie, gdzie
    ma wskazowki i jest normalne sterowanie wskazowkami.

    Macie jakies pomysly? Ktos moze rozbieral taki wskazowkowy modul
    zegara dcf77??

    --
    ThinkXtra

  • 9. Data: 2009-03-22 19:00:58
    Od: grg12 <g...@c...at>

    Mirek pisze:

    > Ej, a nie może na te 2 minuty stanąć?
    >
    > Z resztą - skąd mu się wzieła taka różnica? Przez miesiąc nie odbierał
    > DCF-a?

    Niepoprawnie odebrał poprzednią transmisję. Teoretycznie mało
    prawdopodobne bo większość ustawia dopiero po odebraniu dwóch
    kompletnych (i pasujących) sygnałów czasu - ale mimo wszystko - zdarza
    się. Jeśli chodzi o "zatrzymanie" - kolega który buduje takie zegary
    (jakaś fucha - zegary wskazówkowe wielkości dworcowych przeznaczone dla
    stacji wyciągów narciarskich) twierdzi że przy zmianie czasu "wstecz"
    nie może zatrzymać zegara bo ktoś mógłby źle odczytać czas - a jak
    wskazówka minutowa zasuwa co sekundę przynajmniej wiadomo że coś jest
    nie tak. Z drugiej strony - DCF fajnie wygląda an papierze, ale często
    się okazuje że w planowanym miejscu zamocowania sygnał jest zbyt słaby -
    przy każdej zmianie czasu muszę odstać parę minut na balkonie z zegarem
    w ręku :)
    Pozdrawiam
    GRG

  • 10. Data: 2009-03-22 21:30:49
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    grg12 wrote:

    > Niepoprawnie odebrał poprzednią transmisję.

    ... i uwierzył, że w ciągu 1 minuty pospieszył się o 2 ;)

    > nie może zatrzymać zegara bo ktoś mógłby źle odczytać czas

    W przypadku o którym piszesz chodzi raczej o to, żeby nie spóźniał - o
    określonej godzinie zatrzymują wyciąg albo kończy się ważność karnetu i
    czasem nie ma czym wrócić, zresztą czytniki kart (karnetów) mają swój
    zegar albo są wpięte w sieć tak, że logicznie byłoby je synchronizować.
    A tak taki narciarz stoi 17 minut żeby się dowiedzieć, że wyciąg
    zamknęli 15 minut temu.

    Mirek.