eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Mokry intercooler
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 31

  • 1. Data: 2010-06-13 18:43:07
    Temat: Mokry intercooler
    Od: karamba <k...@t...pl>

    Witam
    Proszę o poradę.Passat 1.9TDI AJM, Zauważyłem na posadzce w garażu
    kilka kropel oleju.
    Zajrzałem pod spód i zauważyłem że intercooler od dołu jest lekko
    wilgotny od oleju,a gumowa rura
    "poci" się i wykapuje z niej olej. Co jest grane? Olej w
    intercoolerze? Co to za objaw?
    Pozdrawiam


  • 2. Data: 2010-06-13 18:53:12
    Temat: Re: Mokry intercooler
    Od: "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl>

    Użytkownik "karamba" <k...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:d30208fe-ce07-4680-8f91-aa94f59865a7@u7g2000yqm
    .googlegroups.com...
    > Witam
    > Proszę o poradę.Passat 1.9TDI AJM, Zauważyłem na posadzce w garażu
    > kilka kropel oleju.
    > Zajrzałem pod spód i zauważyłem że intercooler od dołu jest lekko
    > wilgotny od oleju,a gumowa rura
    > "poci" się i wykapuje z niej olej. Co jest grane? Olej w
    > intercoolerze? Co to za objaw?
    > Pozdrawiam

    Zdychające turbo?

    --
    Pozdrawiam
    Lewis
    Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
    dB Race: 145,5 dB ;)


  • 3. Data: 2010-06-13 19:24:02
    Temat: Re: Mokry intercooler
    Od: "omega_fan" <o...@n...com>

    > wilgotny od oleju,a gumowa rura
    > "poci" się i wykapuje z niej olej. Co jest grane? Olej w
    > intercoolerze? Co to za objaw?

    Turbosprężarka puszcza olej do dolotu.
    Jeżeli jest tego mało, to w pewnym sensie normalne.
    Duże ilości świadczą o kończeniu się uszczelnień
    w turbosprężarce - zacznij odkładać kasę
    na regenerację.




  • 4. Data: 2010-06-13 19:39:42
    Temat: Re: Mokry intercooler
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2010-06-13 18:43, karamba pisze:
    > Witam
    > Proszę o poradę.Passat 1.9TDI AJM, Zauważyłem na posadzce w garażu
    > kilka kropel oleju.
    > Zajrzałem pod spód i zauważyłem że intercooler od dołu jest lekko
    > wilgotny od oleju,a gumowa rura
    > "poci" się i wykapuje z niej olej. Co jest grane? Olej w
    > intercoolerze? Co to za objaw?
    > Pozdrawiam

    Turbina się kończy.

    Ale mam pytanie. Krąży jako legenda miejska taka historia, że
    był sobie diesel. Puszczała turbina i silnik zaciągał rozpylony olej
    razem z powietrzem jako "mieszanke". I podobno jechał na tym "paliwie".
    Efekt, że nagle silnik dostaje "kopa". Jak da się zdusić hamulcem
    do obrotów biegu jałowego, no to turbo nie pompowało oleju z powietrzem,
    i silnik chodził pomału. Ale dodanie gazu.. jedynka.. i rakieta..
    Silnik zamykał obrotke a potem korbowód bokiem wychodził, albo coś
    takiego. Słyszałem, że w latach 2004-2006 spotkało to kilkanaście
    Lagun.

    Czy to legenda miejska (bzdura), czy to jest możliwe?

    Oczywiście moja intencją nie jest przyprawianie autora wątku o zawał.


  • 5. Data: 2010-06-13 19:48:21
    Temat: Re: Mokry intercooler
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-06-13 19:39, megrims pisze:
    > W dniu 2010-06-13 18:43, karamba pisze:
    >> Witam
    >> Proszę o poradę.Passat 1.9TDI AJM, Zauważyłem na posadzce w garażu
    >> kilka kropel oleju.
    >> Zajrzałem pod spód i zauważyłem że intercooler od dołu jest lekko
    >> wilgotny od oleju,a gumowa rura
    >> "poci" się i wykapuje z niej olej. Co jest grane? Olej w
    >> intercoolerze? Co to za objaw?
    >> Pozdrawiam
    >
    > Turbina się kończy.
    >
    > Ale mam pytanie. Krąży jako legenda miejska taka historia, że
    > był sobie diesel. Puszczała turbina i silnik zaciągał rozpylony olej
    > razem z powietrzem jako "mieszanke". I podobno jechał na tym "paliwie".
    > Efekt, że nagle silnik dostaje "kopa". Jak da się zdusić hamulcem
    > do obrotów biegu jałowego, no to turbo nie pompowało oleju z powietrzem,
    > i silnik chodził pomału. Ale dodanie gazu.. jedynka.. i rakieta..
    > Silnik zamykał obrotke a potem korbowód bokiem wychodził, albo coś
    > takiego. Słyszałem, że w latach 2004-2006 spotkało to kilkanaście
    > Lagun.
    > Czy to legenda miejska (bzdura), czy to jest możliwe?
    Możliwe, znam 2 przypadki 1.3 cdti które tak skończyły żywot, ale to nie
    jest jakoś tak że "auto dostaje kopa". Po prostu silnik rozkręca się
    samoczynnie do ogromnych obrotów, ale nie ma momentu napędowego, nie
    daje się zgasić przez stacyjkę, więc zaskoczony kierowca który nie wie
    co zrobić - i zostawi go na biegu jałowym - spowoduje kataklizm w bloku
    i głowicy. A zdławienie nawet na 2 lub 3 biegu nie jest żadnym problemem.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    | s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
    | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
    173


  • 6. Data: 2010-06-13 19:54:16
    Temat: Re: Mokry intercooler
    Od: "charwel (Oo)==:::" <c...@g...pl>

    W dniu 2010-06-13 19:39, megrims pisze:

    > Ale mam pytanie. Krąży jako legenda miejska taka historia, że
    > był sobie diesel. Puszczała turbina i silnik zaciągał rozpylony olej
    > razem z powietrzem jako "mieszanke". I podobno jechał na tym "paliwie".
    > Efekt, że nagle silnik dostaje "kopa". Jak da się zdusić hamulcem
    > do obrotów biegu jałowego, no to turbo nie pompowało oleju z powietrzem,
    > i silnik chodził pomału. Ale dodanie gazu.. jedynka.. i rakieta..
    > Silnik zamykał obrotke a potem korbowód bokiem wychodził, albo coś
    > takiego. Słyszałem, że w latach 2004-2006 spotkało to kilkanaście
    > Lagun.
    >
    > Czy to legenda miejska (bzdura), czy to jest możliwe?
    >
    > Oczywiście moja intencją nie jest przyprawianie autora wątku o zawał.

    Ja miałem podobne zjawisko w Mondeo MKII 1.8TD jak mi pompa padała.
    Nie wiem co się działo, ale jak stałem dłużej w korkach, to silnik
    zaczynał chodzić nieregularnie i dodanie gazu przy ruszaniu powodowało
    wskakiwanie na wysokie obroty, aż do odcięcia. Czasem udało mi się go
    przydusić sprzęgłem i hamulcem.
    Po regeneracji pompy się to nie powtórzyło.

    pozdrawiam
    charwel


  • 7. Data: 2010-06-13 19:56:16
    Temat: Re: Mokry intercooler
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2010-06-13 19:48, BartekK pisze:
    > W dniu 2010-06-13 19:39, megrims pisze:
    >> W dniu 2010-06-13 18:43, karamba pisze:
    >>> Witam
    >>> Proszę o poradę.Passat 1.9TDI AJM, Zauważyłem na posadzce w garażu
    >>> kilka kropel oleju.
    >>> Zajrzałem pod spód i zauważyłem że intercooler od dołu jest lekko
    >>> wilgotny od oleju,a gumowa rura
    >>> "poci" się i wykapuje z niej olej. Co jest grane? Olej w
    >>> intercoolerze? Co to za objaw?
    >>> Pozdrawiam
    >>
    >> Turbina się kończy.
    >>
    >> Ale mam pytanie. Krąży jako legenda miejska taka historia, że
    >> był sobie diesel. Puszczała turbina i silnik zaciągał rozpylony olej
    >> razem z powietrzem jako "mieszanke". I podobno jechał na tym "paliwie".
    >> Efekt, że nagle silnik dostaje "kopa". Jak da się zdusić hamulcem
    >> do obrotów biegu jałowego, no to turbo nie pompowało oleju z powietrzem,
    >> i silnik chodził pomału. Ale dodanie gazu.. jedynka.. i rakieta..
    >> Silnik zamykał obrotke a potem korbowód bokiem wychodził, albo coś
    >> takiego. Słyszałem, że w latach 2004-2006 spotkało to kilkanaście
    >> Lagun.
    >> Czy to legenda miejska (bzdura), czy to jest możliwe?
    > Możliwe, znam 2 przypadki 1.3 cdti które tak skończyły żywot, ale to nie
    > jest jakoś tak że "auto dostaje kopa". Po prostu silnik rozkręca się
    > samoczynnie do ogromnych obrotów, ale nie ma momentu napędowego, nie
    > daje się zgasić przez stacyjkę, więc zaskoczony kierowca który nie wie
    > co zrobić - i zostawi go na biegu jałowym - spowoduje kataklizm w bloku
    > i głowicy. A zdławienie nawet na 2 lub 3 biegu nie jest żadnym problemem.
    >

    No to jednak karamba niech się martwi. Może mało precyzyjnie napisałem.
    Kolega, który mi to opowiadał faktycznie: nie mówił o "kopie" ale o
    wkręcaniu się na obroty. Tak czy inaczej, problem może być.

    pozdro


  • 8. Data: 2010-06-13 20:26:54
    Temat: Re: Mokry intercooler
    Od: Marek Giżyński <_...@g...pl>

    > Ale mam pytanie. Krąży jako legenda miejska taka historia, że
    > był sobie diesel. Puszczała turbina i silnik zaciągał rozpylony olej

    To nie legenda... :-) Koledzy wielokrotnie naprawiali silniki po takich
    akcjach. Co do oleju w intercoolerze - nazywa sie to film olejowy i jest
    jak najbardziej normalne, a to, ze kolega zauwazyl krople oleju z tego
    miejsca na posadzce moze byc spowodowane jakas nieszczelnoscia w
    ukladzie dolotowym. Popraw opaski na wezu i tyle - ja bym sie absolutnie
    nie martwil.

    m.


  • 9. Data: 2010-06-13 20:33:43
    Temat: Re: Mokry intercooler
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2010-06-13 19:39, megrims pisze:

    > Turbina się kończy.
    >
    > Ale mam pytanie. Krąży jako legenda miejska taka historia, że
    > był sobie diesel. Puszczała turbina i silnik zaciągał rozpylony olej
    > razem z powietrzem jako "mieszanke". I podobno jechał na tym "paliwie".
    > Efekt, że nagle silnik dostaje "kopa". Jak da się zdusić hamulcem
    > do obrotów biegu jałowego, no to turbo nie pompowało oleju z powietrzem,
    > i silnik chodził pomału. Ale dodanie gazu.. jedynka.. i rakieta..
    > Silnik zamykał obrotke a potem korbowód bokiem wychodził, albo coś
    > takiego. Słyszałem, że w latach 2004-2006 spotkało to kilkanaście
    > Lagun.
    >
    > Czy to legenda miejska (bzdura), czy to jest możliwe?
    >
    > Oczywiście moja intencją nie jest przyprawianie autora wątku o zawał.

    Dlaczego niemożliwe ??
    Kolega miał Passata B5 - 90KM niestety tylko, zchipował go, mówiłem
    chłopie daj se spokój, nie wiadomo ile ma przebiegu ani nic o tym
    samochodzie, był głuchy.
    Podciągneli mu niby do 130KM - trochę pojeździł zadowolony jak nigdy.

    Aż w końcu dzwoni któregoś dnia że jechał do miasta (pochodzi spod
    Suwałk) po zakupy, Pasek zabuczał, pierdyknął dymem że hej i wyzionął
    ducha :) właśnie korbowód wyszedł bokiem ;)

    Co ciekawsze specjalisty "suwalskie" przełożyli silnik, zostawiając
    stare turbo.

    Po jakimś czasie niedługim na całe szczęście nie powtórka z rozrywki bo
    nie zaczął się rozkręcać, tylko zaczął niemiłosiernie kopcić ;)

    Pozdrawiam !!


  • 10. Data: 2010-06-13 20:40:01
    Temat: Re: Mokry intercooler
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>


    Użytkownik "megrims" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:hv3553$ue2$1@usenet.news.interia.pl...
    >W dniu 2010-06-13 18:43, karamba pisze:
    >> Witam
    >> Proszę o poradę.Passat 1.9TDI AJM, Zauważyłem na posadzce w garażu
    >> kilka kropel oleju.
    >> Zajrzałem pod spód i zauważyłem że intercooler od dołu jest lekko
    >> wilgotny od oleju,a gumowa rura
    >> "poci" się i wykapuje z niej olej. Co jest grane? Olej w
    >> intercoolerze? Co to za objaw?
    >> Pozdrawiam
    >
    > Turbina się kończy.
    >
    > Ale mam pytanie. Krąży jako legenda miejska taka historia, że
    > był sobie diesel. Puszczała turbina i silnik zaciągał rozpylony olej
    > razem z powietrzem jako "mieszanke". I podobno jechał na tym "paliwie".
    > Efekt, że nagle silnik dostaje "kopa". Jak da się zdusić hamulcem
    > do obrotów biegu jałowego, no to turbo nie pompowało oleju z powietrzem,
    > i silnik chodził pomału. Ale dodanie gazu.. jedynka.. i rakieta..
    > Silnik zamykał obrotke a potem korbowód bokiem wychodził, albo coś
    > takiego. Słyszałem, że w latach 2004-2006 spotkało to kilkanaście
    > Lagun.


    kiedyś podobne przypadki zdarzały sie ze Starami bodajże...
    Przy okazji z daleka wyglądało to jakby sie palił samochód, bo dymówa była
    taka.

    ps. tyle, ze OIDP to nie turbo puszczało a pompa wtryskowa i zwykło sie
    okreslać to zjawisko "wściekł sie" ;)


    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    Omega X25XE
    Dwa ogony Irma i Myszka

strony : [ 1 ] . 2 ... 4


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: