  • 1. Data: 2010-06-13 09:23:08
    Temat: Pacjent i jest diagnoza.
    Od: megrims <m...@i...pl>

    Kiedyś pisałem o problemach z "Increased battery discharge" na
    Headup Displayu w E60. Pomiar zamiast 40 mA wykazywał 90 mA.
    Po 5 tygodniach naprawiania w styczniu/lutym okazało się, że
    do wymiany lewa klamka: zawiera antenę do dostępu komfortowego,
    klema ujemna (z elektroniką podłączane do CAN), sterownik dostępu
    komfortowego, akumulator... w sumie coś prawie 6kPLN.

    Do połowy maja święty spokój.

    I 3 tygodnie temu znów "increased battery discharge". Tym razem
    180 mA. Grubo. Po 3 tygodniach jest diagnoza: Sterownik silnika
    zżera prąd - wali błędami po CAN. Niby 3500 Brutto, ale do tego
    flashowanie, wymiana, itp. Znów będzie 6kPLNa może lepiej.

    Czy E60 to na prawdę taka straszna kupa?

    Żona jeździ od 5 lat E90 i tam kompletnie nic nigdy się nie psuło.
    Fakt: nie ma tam Headup Displaya, dostępu komfortowego, domykania
    drzwi, TV i innej elektroniki robionej w Chinach i to po ciemku,
    aby było taniej. Jestem tym E60 już poważnie zmęczony.

    Czy elektronika w F10 (nowa 5-tka) też się tak wali jak E60?
    Ma ktoś jakieś doświadczenia albo zasłyszane opinie?

  • 2. Data: 2010-06-13 09:35:28
    Temat: Re: Pacjent i jest diagnoza.
    Od: "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "megrims" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Czy elektronika w F10 (nowa 5-tka) też się tak wali jak E60?
    > Ma ktoś jakieś doświadczenia albo zasłyszane opinie?

    O bosz, wiesz nie mam nic zlego na mysli... ale 12 tys zl na naprawe
    samochodu ????

    Na ja jestem i raczej pozostane zwolennikiem starej motoryzacji ;P
    Choc fakt ze ostatnio sie przekonuje iz nawet 15to letniej elektroniki w
    samochodzie niewiele osob ogarnia. Juz nie wspominajac o tej co miala 25 lat
    i nikt nawet ASO nie bylo w stanie ogarnac, dopiero koles z oscyloskopem i
    wiedza naprawil.

    PZDr
    Adam

  • 3. Data: 2010-06-13 09:43:11
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2010-06-13 09:35, Adam Szewczak pisze:
    (ciach)

    > O bosz, wiesz nie mam nic zlego na mysli... ale 12 tys zl na naprawe
    > samochodu ????
    No a co zrobić? Ubezpieczyć się tego nie da, a auto po gwarancji :(

> [...]
    > samochodzie niewiele osob ogarnia. Juz nie wspominajac o tej co miala 25
    > lat i nikt nawet ASO nie bylo w stanie ogarnac, dopiero koles z

    Auta 15-20 lat temu.. inny świat.

  • 4. Data: 2010-06-13 10:09:01
    Od: "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl>

    >W dniu 2010-06-13 09:35, Adam Szewczak pisze:
    > (ciach)

    > No a co zrobić? Ubezpieczyć się tego nie da, a auto po gwarancji :(

    > Auta 15-20 lat temu.. inny świat.

    Z tego co widze i slysze to jednak ponoc byly mniej awaryjne ;)
    Fakt ze nie bylo tylu bajerow. Moze tak wyciszone nie byly.

    Ale np starymi BMW 5/7 czy tam rekinem sie jezdzilo bardzo komfortowo.
    Mercedes starszy, tez komfort tyle ze toto paliwozerne znowu bylo.
    Renault to juz kiedys miala zapedy do elektroniki np R25, znajomy mial to
    mial duzo problemu.

    PZDr
    Adam

  • 5. Data: 2010-06-13 10:09:34
    Od: "Przemek V" <m...@p...onet.naszaojczyzna>

> [...]
    > flashowanie, wymiana, itp. Znów będzie 6kPLNa może lepiej.
    >
    > Czy E60 to na prawdę taka straszna kupa?

    Active Steering - 8 tys. zł wymiana czegoś tam bo lubił padać
    Padła skrzynia - nie wyleczone, oddana z właściwie niesprawną - brak
    redukowania i kick downu w trybie auto, w trybie manualnym jakoś działała.
    Szturchnięcie w plecy przy zahamowaniu do zera - było od zawsze i TTTM
    Dynamic Drive - raz w miesiącu przy ostrym skręcie padał. Reset pomagał
    Komunikaty o podwyższonych emisjach - po ok. godzinnej jeździe na trasie.
    Czasam ale nie zawsze.
    Obodowy lusterek skorodowany
    Gumoplastik wkoło przycisków od szyb się łuszczy
    Część sterowania fotelami "Sport" przestała działać
    Czujniki parkowania przestały działać poniżej ok. +5 stopni ale często same
    się naprawiały - raz działały, raz nie.

    Większość tych rzeczy pojawiło się po ok. 120-130 tys km. Auto oddane przy
    ok. 150 tys km. i 4 latach w moich łapach

    > Czy elektronika w F10 (nowa 5-tka) też się tak wali jak E60?
    > Ma ktoś jakieś doświadczenia albo zasłyszane opinie?

    W przyszłym tygodniu odbieram. Opinie są jak na razie pozytywne i zupełnie
    niemiarodajne bo na forach jest pewnie z 5 właścicieli z Europy (głównie
    powiązani z BMW lub dealerami) i 50 amerykanów czekających na odbiór. Auta w
    USA są na placach ale odbiory zaczynają się 19 czerwca.

    W E60 w pierwszych latach ciągle coś tam poprawiali.

  • 6. Data: 2010-06-13 10:47:26
    Od: to <t...@a...xyz>

    Przemek V wrote:

    > W przysz?ym tygodniu odbieram. Opinie s? jak na razie pozytywne i
    > zupe?nie niemiarodajne bo na forach jest pewnie z 5 w?a?cicieli z
    > Europy (g?ównie powi?zani z BMW lub dealerami) i 50 amerykanów
    > czekaj?cych na odbiór. Auta w USA s? na placach ale odbiory zaczynaj?
    > sie 19 czerwca.

    Szkoda, ze nowa 5-tka jest dużo brzydsza od starej...

  • 7. Data: 2010-06-13 10:51:21
    Od: krzyss <k...@S...com>

    W dniu 2010-06-13 09:23, megrims pisze:

    > Czy E60 to na prawdę taka straszna kupa?

    Moge tylko powiedziec ze jezdzilem E60 przez ponad rok i te same
    problemy, my finalnie wymienilismy akumulator na zelowy i jednak wiecej
    jezdzilismy. Tak czy siak w tym samochodzie raz na kwartal cos
    elektronicznego szalalo. A auto od nowosci w domu i mialo 80kkm przebiegu

    --
    ===-----== krzyss vel Qkill ==-----===
    ----===---- www.krzyss.com ----===----

  • 8. Data: 2010-06-13 12:08:24
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

> [...]
    > klema ujemna (z elektroniką podłączane do CAN), sterownik dostępu
    > komfortowego, akumulator... w sumie coś prawie 6kPLN.

    Ladnie Ciebie oskubali.
    Serwis Boscha za zdychajacy aku najpierw obwinil modul ABS a pozniej modul
    komfortu. Nie mialem sam czasu grzebac ale ich niepewne diagnozy nie
    spodobaly mi sie. Po ostawieniu do kogos innego w jeden dzien znalezli
    uwalona kleme minusowa i jakas zasniedziala mase. Przy okazji znalezli mi
    lokalizattor GPS zamontowany przez poprzedniego wlasciciela.
    Cala operacja kosztowala 650 zl...

    E60 cos im nie wyszla - w dieslach urywajace sie i wpadajace do cylindrow
    klapki i czeste problemy z elektryka.

    --
    Picasso

  • 9. Data: 2010-06-13 12:47:08
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "P_ablo" <o...@o...pl> napisał w wiadomości

    > E60 cos im nie wyszla - w dieslach urywajace sie i wpadajace do cylindrow
    > klapki i czeste problemy z elektryka.

    łooo matko to te same klapki co w starych 2,5R6 z kolektora ssącego?

    ps. to jest pierwsza rzecz jaką sie robi kupując Omege B FL 2,5DTI. Zdjąć
    kolektor ssący i wywalić blaszki :D

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    Omega X25XE

  • 10. Data: 2010-06-13 17:24:37
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2010-06-13 17:26, Jurand pisze:

    > - pokrętło "konfiguracji samochodu" w serii 7 zaprojektował jakiś debil
    > - obsługiwanie tego w miejscu innym niż na parkingu w czasie postoju
    > może skończyć się wypadkiem - ilość funkcji, które trzeba "ogarnąć",
    > żeby coś konkretnego zmienić, to jest jakaś masakra

    A nie sądzisz, że to o to właśnie chodziło? :)

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl