  • 1. Data: 2014-03-09 13:50:23
    Temat: Monitor Philips 19"
    Od: "A_K" <a...@p...onet.pl>

    Witam,

    Posiadam moniotor Philips 190S (4:3) i ostatnio dwa dni wcześniej pokazała
    mi się plama na monitorze, tak jakby ktoś pomazał długopisem.
    Tu jest zdjecie, plame zaznaczyłem w obramowce czerwonej
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e33acec9372093b5
    .html
    Czysciłem sprayem/pianką do monitorów i nic to nie daje. Czy ktoś może
    określić czy to koniec matrycy - sypie się?

    Pzdr.
    Andrzej

  • 2. Data: 2014-03-09 14:20:20
    Temat: Re: Monitor Philips 19"
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

    Użytkownik "A_K" napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]

    >Czysciłem sprayem/pianką do monitorów i nic to nie daje. Czy ktoś może
    >określić czy to koniec matrycy - sypie się?

    To, niestety na 99,9% matryca :( Pocieszenie jest takie że obecnie taki
    monitor można nabyć śmieszną kwote.

  • 3. Data: 2014-03-09 15:19:54
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 9 Mar 2014 14:20:20 +0100, Santana napisał(a):

    > To, niestety na 99,9% matryca :(

    A jaki według ciebie jest mechanizm powstania wady? Bo na mój rozum, jakiś
    byk w hardwerze matrycy powodowałby pasy przez całą wysokość albo szerokość
    matrycy.
    --
    Jacek

  • 4. Data: 2014-03-09 15:24:02
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

    .net...

> [...]

    >byk w hardwerze matrycy powodowałby pasy przez całą wysokość albo szerokość

    Myślę że matryca po prostu się rozlała.

  • 5. Data: 2014-03-09 16:21:45
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2014-03-09 15:24, Santana pisze:

    > Użytkownik "Jacek" napisał w wiadomości grup
    .net...

    > Myślę że matryca po prostu się rozlała.

    Tak właśnie wygląda, ale to tak jakby się rozszczelniła od wewnątrz, co
    jest dziwne. Może ktoś t ten ekran uderzył od przodu i akurat z taką
    siłą, że szkło z przodu jeszcze nie pękło, ale sama matryca LCD już się
    uszkodziła i ciekły kryształ popłynął niżej? Jak dotkniesz palcem, w tym
    miejscu, to następuje zmiana? Odwracalna czy nie? Możesz używać tego
    monitora, jak Ci to nie przeszkadza.

  • 6. Data: 2014-03-09 17:30:26
    Od: fifak <f...@o...pl>

    W dniu 2014-03-09 15:19, Jacek pisze:

    > A jaki według ciebie jest mechanizm powstania wady? Bo na mój rozum, jakiś
    > byk w hardwerze matrycy powodowałby pasy przez całą wysokość albo szerokość
    > matrycy.

    wewnętrzne rozlanie

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 7. Data: 2014-03-09 18:34:32
    Od: "A_K" <a...@p...onet.pl>

    Santana <s...@i...pl> typed:
> [...]
    .pl...

    .html

    > To, niestety na 99,9% matryca :( Pocieszenie jest takie że obecnie taki

    Tak przypuszczałem ;-)
    No cóż, 8 lat pracy i do piachu.

    Dzięki!.

  • 8. Data: 2014-03-09 18:42:21
    Od: "A_K" <a...@p...onet.pl>

    BQB <a...@a...spamowy.com.invalid> typed:

> [...]
    > siłą, że szkło z przodu jeszcze nie pękło, ale sama matryca LCD już się
    > uszkodziła i ciekły kryształ popłynął niżej?

    Pierwsza plamka (po czyszczeniu monitora) powstała bliżej środka monitora i
    co dzień to szła do góry ekranu, i tak się zatrzymała przy górnej krawędzi.

    > Jak dotkniesz palcem, w tym
    > miejscu, to następuje zmiana? Odwracalna czy nie? Możesz używać tego
    > monitora, jak Ci to nie przeszkadza.

    Matryca po dotknięciu palcem, delikatnie zmienia na kolor ciemniejszy i
    zaraz wraca do stanu pierwotnego.
    Teraz, w sumie to mi nie przeszkadza i mogę go używać.

  • 9. Data: 2014-03-11 23:29:27
    Od: Grzegorz Tomczyk <g...@N...wp.pl>

    W dniu 09.03.2014 13:50, A_K pisze:
    > Posiadam moniotor Philips 190S (4:3)

    Warto przypomnieć, że jeśli natywna rozdzielczość monitora to 1280x1024
    piksele, wtedy jego proporcje wynoszą 5:4.

    --
    Pozdrawiam,
    Grzegorz Tomczyk

  • 10. Data: 2014-03-12 02:45:40
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2014-03-11 23:29, Grzegorz Tomczyk pisze:

    > Warto przypomnieć, że jeśli natywna rozdzielczość monitora to 1280x1024
    > piksele, wtedy jego proporcje wynoszą 5:4.

    Rozdzielczość na tym monitorze powinna być 1440:900. Trzeba wziąc płytkę
    od tego monitora albo zapisany w komputerze sterownik z płytki z
    zainstalować.
    Ten głupi monitor tak już ma. Trzeba się trochę namęczyć.

    --
    animka