  • 1. Data: 2014-03-08 01:25:18
    Temat: Remont starszego peceta: czy wystarczy wymienić video na GTX660?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Siostrzeniec lubi pogrywać w gierki takie jak Battlefield 3 (ostatnio 4).
    Ma leciwego peceta i wypadałoby mu go nieco odnowić:

    Intel core 2 duo E7500 2.93GHz
    4GB RAM
    Asus PSQ Pro Turbo http://www.asus.com/Motherboards/P5Q_PRO_Turbo/
    Pogania to mały monitor VGA LCD 15", więc rozdziałki nie są ogromne...

    Zastanawiam się czy obejdzie się na wydaniu ~600zł na jakąś kartę
    GeForce GTX660 i czy to poprawi sprawność peceta w gierkach?
    Czy może trzeba wybebeszyć równiez płytę główną, proca i pamięć?

    Acha, czy karty GTX660 wymagają jakiś specjalnych złączek od zasilaczy?

  • 2. Data: 2014-03-08 10:01:05
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-03-08 01:25, Użytkownik Pszemol napisał:
> [...]
    > GeForce GTX660 i czy to poprawi sprawność peceta w gierkach?
    > Czy może trzeba wybebeszyć równiez płytę główną, proca i pamięć?

    Wymiana karty poprawi sprawność w grach jeśli ta poprzednia
    była wyraźnie słabsza.

    > Acha, czy karty GTX660 wymagają jakiś specjalnych złączek od zasilaczy?

    Takich samych jak inne prądożerne karty.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2014-03-08 11:08:39
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-03-08 01:25, Pszemol pisze:
> [...]
    > GeForce GTX660 i czy to poprawi sprawność peceta w gierkach?
    > Czy może trzeba wybebeszyć równiez płytę główną, proca i pamięć?
    Raczej pytanie - czy zasilacz jest w miarę żwawy, dla GTX660 trochę mocy
    potrzeba (i złączki zasilania 12v pcie 6pin). Jak to jest jakiś
    noname/starszy zapchany kurzem i z puchnącymi kondensatorami - to nie
    wróżę stabilności po dodaniu mocnej karty.

    > Acha, czy karty GTX660 wymagają jakiś specjalnych złączek od zasilaczy?
    j.w.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 4. Data: 2014-03-08 16:42:22
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote in message

    > Wymiana karty poprawi sprawność w grach jeśli ta poprzednia
    > była wyraźnie słabsza.

    > Takich samych jak inne prądożerne karty.

    Karta obecnie w tym komputerze geforce 9800GT chyba do takich nie należy?

  • 5. Data: 2014-03-08 16:43:58
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "BartekK" <s...@d...org> wrote in message

> [...]
    > noname/starszy zapchany kurzem i z puchnącymi kondensatorami
    > - to nie wróżę stabilności po dodaniu mocnej karty.

    OK, zapomniałem o tym - sprawdzę zasilacz - dzięki!

    A co z kwestią PCIe 2.0 na płycie głównej i PCIe 3.0 x16 jakie chce karta
    GTX660?

  • 6. Data: 2014-03-08 16:49:00
    Od: miab <m...@w...pl>

    W dniu 2014-03-08 16:42, Pszemol pisze:
    > "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote in message

    > Karta obecnie w tym komputerze geforce 9800GT chyba do takich nie należy?

    Jest dość blisko:

    GeForce 9800 GT TDP:105W
    GeForce GTX660 TDP:140W

    Natomiast jest ze 3-4x wolniejsza.

    miab

  • 7. Data: 2014-03-08 17:23:37
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

> [...]

    >OK, zapomniałem o tym - sprawdzę zasilacz - dzięki!

    >A co z kwestią PCIe 2.0 na płycie głównej i PCIe 3.0 x16 jakie chce karta

    Pójdzie bez problemu. Trochę wolniej ale w tym wypadku i tak bez znaczenia
    gdyż proc skutecznie ograniczy możliwości karty. Ale i tak, per saldo,
    wzrost wydajności będzie bardzo duży. Tylko obowiązkowo, jak już ktoś pisał,
    trza porządny zasilacz. Porządny tzn. sprawdzonej marki a nie a nie jakiś
    salcesonix 1200W :)

  • 8. Data: 2014-03-09 13:17:47
    Od: "jakson" <j...@e...org>

    > salcesonix 1200W :)

    Niefortunnie brzmi bardzo podobnie do "SeaSonic" -
    - dosyc porzadnej marki :).

    Rozumiem, ze miales na mysli cziftesex / modekomsex / itd? :P

  • 9. Data: 2014-03-09 14:17:54
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

    Użytkownik "jakson" napisał w wiadomości grup

    > salcesonix 1200W :)

    >Niefortunnie brzmi bardzo podobnie do "SeaSonic" -
    >- dosyc porzadnej marki :).

    Faktycznie dość niefortunnie. Wszak Seasonic zacny jest jak najbardziej :)

    >Rozumiem, ze miales na mysli cziftesex / modekomsex / itd? :P

    Miałem na myśli wszystkie które niewiele ważą :)

  • 10. Data: 2014-03-09 16:21:59
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Santana" <s...@i...pl> wrote in message
    > Użytkownik "jakson" napisał w wiadomości grup

    > Faktycznie dość niefortunnie. Wszak Seasonic zacny jest jak najbardziej :)

    > Miałem na myśli wszystkie które niewiele ważą :)

    Ech... dalej pokutuje pogląd z lat 80-tych że dobre musi być ciężkie?
    Zrozumcie, że elektronika posuwa się naprzód, zasilacze impulsowe
    wykorzystują coraz wyższe częstotliwości a co za tym idzie coraz
    mniejsze mogą być cewki i transformatory które dużo ważą w starszych
    rozwiązaniach... Duży procent wagi ma też metalowa obudowa zasilacza
    która przecież nie ma wpływu na trwałość jego elektroniki...