  • 1. Data: 2009-09-20 09:29:50
    Temat: Monitory LCD & podstawka
    Od: Gupik <b...@i...pl>

    chciałbym was się zapytać czy zdazyło się wam zwalić taki monitor na
    podłogę, bo jak wiadomo śa one dość lekkie a przez to miej odporne na
    potrącenia, a może czymś dodatkowo je obciążacie kładąc na stopkę ciężki
    przedmiot ??, np. kamień lub kawałek szyny.

  • 2. Data: 2009-09-20 09:55:36
    Temat: Re: Monitory LCD & podstawka
    Od: Shreek <p...@M...onet.pl>

    Gupik napisał(a):
> [...]
    > potrącenia, a może czymś dodatkowo je obciążacie kładąc na stopkę ciężki
    > przedmiot ??, np. kamień lub kawałek szyny.

    Zależy jakie monitory.
    Mój 18' ma coś około 7kg + na tyle solidną podstawkę, która wręcz
    "wkleja" się w biurko, że ciężko go przesunąć podczas sprzątania :-)

    --
    M.

  • 3. Data: 2009-09-20 09:58:59
    Od: Maciek <f...@e...one.nospam.pl>

    Gupik napisał(a) w <h94reb$5gd$1@news.interia.pl> :

> [...]
    > potrącenia, a może czymś dodatkowo je obciążacie kładąc na stopkę ciężki
    > przedmiot ??, np. kamień lub kawałek szyny.
    Skądże. Twój pomysł jest nielogiczny, bo kamień lub kawałek szyny łatwo może
    się ześliznąć z podstawki. Szczególnie wtedy się to zdarza, jeśli bardzo
    emocjonalnie czyta się newsy, człowiek widząc rozmaite kretyńskie posty,
    wymachuje rękami i łatwo wówczas o mimowolne przesunięcie monitora, a
    kamień czy kawałek szyny może spaść na niżej stojącą jednostkę centralną.
    Najlepszym sposobem jest zakup od 4 do 6 haków budowlanych o średnicy około
    12mm i mocne wkręcenie ich w blat biurka lub stołu tak, aby przytrzymywały
    podstawkę monitora. Niestety, jak wskazują doświadczenia nie zabezpiecza to
    monitora w stu procentach przed upadkiem na ziemię. Zauważone, że
    szczególnie emocjonalny użytkownik gwałtownym ruchem ręki może dokonać
    takiego przyłożenia siły, które złamie mocowanie podstawki i monitor
    spadnie. Statystyka wskazuje, iż dzieje się tak najczęściej podczas
    wizytowanie stron redtube.

    --
    Maciek

  • 4. Data: 2009-09-20 11:58:58
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2009-09-20 11:58, Użytkownik Maciek napisał:

    > spadnie. Statystyka wskazuje, iż dzieje się tak najczęściej podczas
    > wizytowanie stron redtube.

    Poza tym taki stolik też można przewrócić.
    Kołki należy zamontować w ścianie lub suficie i tak
    zawiesić monitor. Będzie bezpieczny przynajmniej do
    czasu kiedy ktoś tej ściany czy sufitu nie przewróci.
    W przypadku telewizorów to się sprawdza.
    :-)

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2009-09-21 05:18:47
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    RadoslawF wrote:
    > Poza tym taki stolik też można przewrócić.
    > Kołki należy zamontować w ścianie lub suficie i tak
    > zawiesić monitor. Będzie bezpieczny przynajmniej do
    > czasu kiedy ktoś tej ściany czy sufitu nie przewróci.

    A co z uprzednio przygotowanym kamieniem lub szyna? ;)

    k,

  • 6. Data: 2009-09-21 07:54:42
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    Gupik pisze:
> [...]
    > potrącenia, a może czymś dodatkowo je obciążacie kładąc na stopkę ciężki
    > przedmiot ??, np. kamień lub kawałek szyny.

    Problem jest calkiem powazny, gdy ma sie kota.
    Przyklejam 2-ma pasami mocnej tasmy klejacej do czegos
    z tylu, tak by nie dal sie wychylic do przodu.

    pozdro
    --
    A S

  • 7. Data: 2009-09-21 15:07:21
    Od: "Irokez" <h...@o...pl>

    Użytkownik "Gupik" <b...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > potrącenia, a może czymś dodatkowo je obciążacie kładąc na stopkę ciężki
    > przedmiot ??, np. kamień lub kawałek szyny.

    Mam Eizo S2231 z podstawą EzUp
    Próbuję to teraz strącić i nie wiem jak to zrobić aby nie użyć siły podobnej
    jakiej by było trzeba do monitora CRT.
    Fakt, że siedzi monitor nisko, może jak bym go dał na maxa do góry...

    Więc wszysto zależy od konstrukcji.

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez