  • 1. Data: 2022-02-10 19:13:36
    Temat: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
    Od: K <n...@e...com>

    "Czarne chmury zbierają się nad hybrydami plug-in od dłuższego czasu. W
    tym miejscu warto chociażby przypomnieć testy drogowe wykonane w 2020
    roku przez Europejską Federację Transportu i Środowiska (T&E), w ramach
    których mierzono rzeczywiste emisje spalin trzech popularnych hybryd
    plug-in:

    BMW X5,
    Mitsubishi Outlandera,
    Volvo XC60.

    W najlepszym z uzyskanych wyników (start i zdecydowana większość trasy
    na prądzie) BMW X5 uzyskało rezultat 42,3 grama CO/km, czyli o 1/4
    większy od deklarowanego. Gdy jednak próbę powtórzono w trybie ładowania
    baterii (silnik spalinowy oprócz napędzania auta doładowuje wówczas
    akumulatory), wynik wyniósł już 384,6 grama CO2/km! Odpowiada to zużyciu
    paliwa na poziomie 16,5 l/100 km. Sęk w tym, że według procedury
    testowej WLPT, BMW X5 45e emitować ma średnio 32 gramów CO2/km, co
    odpowiada spalaniu na poziomie... 1,38 l/100 km!"

    https://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/producenci
    /news-afera-wieksza-niz-diesel-gate-beda-zmiany-w-tr
    ybie-pomiarowy,nId,5823031

  • 2. Data: 2022-02-10 19:40:26
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 10 Feb 2022 18:13:36 +0000, K

    > Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)

    Ciesz się ciesz...

> [...]
    > roku przez Europejską Federację Transportu i Środowiska (T&E), w ramach
    > których mierzono rzeczywiste emisje spalin trzech popularnych hybryd

    Ale wazelinujesz czy piętnujesz głupotę ludzi (w tym chyba swoją?) która
    szybciej doprowadzi do eliminacji form pośrednich w drodze do BEV? Ja w
    sumie wazelinuję, a ty to chyba zacieszasz mocno nieświadomie.

> [...]
    > testowej WLPT, BMW X5 45e emitować ma średnio 32 gramów CO2/km, co
    > odpowiada spalaniu na poziomie... 1,38 l/100 km!"

    To jest ten sam błąd co Zachar i inne dzbany motorozyzacyjne popełniały,
    włączając tryb CHARGE na postoju, albo w najlepszym wypadku jadąc ze
    średnią prędkością 40/h i im takie brednie wychodziły. Co więcej, nawet nie
    wyjeździli tego co naładowali do baterii, idioci, i taki wynik
    przedstawiali z "testu" spalania.

    Tymczasem aby tryb CHARGE miał ręce i nogi, trzeba go stosować >70/h, czyli
    w trasie, tj. przed wjazdem do miasta, kiedy to ICE się może zapiąć
    bezpośrednio pod koła i nadwyżką mocy z najwyższą sprawnością ładować
    baterię. Nie wiem jakim idiotą trzeba być aby w mieście, niektórzy to
    jeszcze na światłach, ładować baterie.

    Ja tym sposobem (używając trybu CHARGE lub lepiej SAVE jak jest jazda z
    częstym hamowaniem) nie mam nigdy spalania większego niż 7L/100 z całej
    trasy, zwykły ICE ma wtedy 10-11.

    > W opinii ekologów hybrydy plug-in stanowią obecnie furtkę dla
    > producentów, którzy za wszelką cenę (z uwagi na popyt - przyp. red.)
    > starają się utrzymać w ofercie klasyczne auta spalinowe. Dzięki obecnemu
    > protokółowi WLTP, który dopuszcza duży udział jazdy elektrycznej, w
    > przyjętych normach mieszczą się nawet reprezentacyjne suvy. Auta, które
    > - chociażby ze względu na masę wynikającą z konieczności wożenia ze sobą
    > ciężkich baterii trakcyjnych - w rzeczywistości potrafią zużywać więcej
    > paliwa niż konkurencyjne modele z klasycznym układem napędowym.

    To jest wierutne kłamstwo wyssane z brudnego palucha jakiegoś pismaka. Mój
    PHEV (akurat "mierzony" Outlander) pali 7-8L w miejskim trybie HEV (start z
    pustą baterią) vs 10-11L wersja spalinowa (z tym samym silnikiem co u
    mnie). Masa nie ma znaczenia w mieście, zresztą poza miastem PHEV do 120/h
    też pali mniej niż ICE.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 3. Data: 2022-02-10 19:46:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.02.2022 o 19:40, Myjk pisze:
    > Nie wiem jakim idiotą trzeba być aby w mieście, niektórzy to
    > jeszcze na światłach, ładować baterie.

    Ale wiesz, że niektórzy miesiącami w trasę nie jeżdzą? Tylko mi nie
    pisz, że hybryda nie jest na miasto:P

    > Masa nie ma znaczenia w mieście

    A był w tej bajce smok? W trasie nie ma specjalnego znaczenia. W mieści
    ma kapitalne.

    > zresztą poza miastem PHEV do 120/h
    > też pali mniej niż ICE.

    A fizyczne wyjaśnienie tego przekonania?

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 4. Data: 2022-02-10 20:37:13
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    A o rynkowych nowościach słyszeliście?

    "Dane dotyczące Omegi 1 są faktycznie imponujące. Kompaktowa jednostka
    napędowa generuje 160 KM i 231 Nm przy masie własnej na poziomie 16 kg."

    https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/ome
    ga-1-silnik-spalinowy-nowego-typu-to-przyszlosc/55wp
    31g

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 5. Data: 2022-02-10 20:57:49
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 10.02.2022 o 19:46, Shrek pisze:

    > Ale wiesz, że niektórzy miesiącami w trasę nie jeżdzą? Tylko mi nie
    > pisz, że hybryda nie jest na miasto:P

    Jak możesz naładować poza korkami to czemu nie.

    > A był w tej bajce smok? W trasie nie ma specjalnego znaczenia. W mieści
    > ma kapitalne.

    Na baterii? Jedziesz wolno, przy hamowaniu odzyskujesz. Pojeździj
    elektrykiem to zobaczysz że zasięg w mieście raczej większy jest niż w
    trasie.

    > A fizyczne wyjaśnienie tego przekonania?

    Mniejsze straty w wykorzystywanym zakresie mocy.

    To wszystko już było. Nie rozumiem co chcesz kwestionować i po co.

  • 6. Data: 2022-02-10 21:49:13
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.02.2022 o 20:57, ii pisze:

    > Jak możesz naładować poza korkami to czemu nie.

    Ok, żeby naładować przed miastem to się nada. Miałem na myśli trasę jako
    trasę - 300 km. Jak ktoś jeździ w trasach a nie w mieście to mu dizel
    potrzebny a nie hybryda.

    > Na baterii? Jedziesz wolno, przy hamowaniu odzyskujesz.

    Ale z ograniczoną sprawnością. Magii nie ma - im więcej masy tym więcej
    energii na przyspieszanie.

    > Pojeździj
    > elektrykiem to zobaczysz że zasięg w mieście raczej większy jest niż w
    > trasie.

    No i to powoduje w jakiś magiczny sposób, że przy ruszaniu masy nie
    trzeba dostarczać energii, której część jest potem tracona?

    > Mniejsze straty w wykorzystywanym zakresie mocy.

    Nie przekonałeś mnie. Niby dlaczego mniejsze w ustalonym punkcie pracy?
    Możesz to samo zrobić z dokładnością do kilkuset obrotów skrzynią biegów.

    > To wszystko już było. Nie rozumiem co chcesz kwestionować i po co.

    Widać niedoczytałem.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 7. Data: 2022-02-10 22:33:16
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 10 Feb 2022 20:37:13 +0100, Mateusz Bogusz

    > A o rynkowych nowościach słyszeliście?

    Te tynkowe nowości to niczym Wankel. Niby prze-łom, a jednak z-łom, bo ma
    więcej wad niż zalet. Zresztą większość z tych nowości i tak nadaj się
    głównie jako prądnica. Np. Liquid piston.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 8. Data: 2022-02-10 22:44:01
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 10 Feb 2022 20:57:49 +0100, ii

    Ten debil widzę dalej z kibla pokrzykuje... i jak nie
    umiał ze zrozumieniem czytać tak nie umie dalej.

    > Jak możesz naładować poza korkami to czemu nie.

    Często korzystam z trybu CHARGE jak jadę >70/h bo potem mogę sobie ciszej
    jechać jak już toczę się wolniej, no i lepsza sprawność tandemu jest.

    Tylko tępe trolle co nie potrafią ze zrozumieniem czytać.

    > Na baterii? Jedziesz wolno, przy hamowaniu odzyskujesz.
    > Pojeździj elektrykiem to zobaczysz że zasięg w mieście
    > raczej większy jest niż w trasie.

    Przecież piszę m.in. temu baranowi że Outlander w wersji PHEV pali w
    mieście 3-5L mniej niż ekwiwalent ICE (silnik spalinowy dokładnie ten sam w
    obydwu samochodach), bo nie kotłuje silnika na światłach, odzyskuje energię
    z hamowania, nie ma skrzyni biegów, a ten dalej swoje mundrości snuje.

    > Mniejsze straty w wykorzystywanym zakresie mocy.
    > To wszystko już było. Nie rozumiem co chcesz kwestionować i po co.

    Literalnie silnik nigdy nie chodzi na jałowo jak w spaliniaku tylko by
    napędzić pompę wody, wentylator, sprężarkę -- albo napędza silniki
    elektryczne, albo pakuje energię do baterii, albo to i to.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 9. Data: 2022-02-10 23:43:34
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 10.02.2022 o 21:49, Shrek pisze:

    > Ok, żeby naładować przed miastem to się nada. Miałem na myśli trasę jako
    > trasę - 300 km. Jak ktoś jeździ w trasach a nie w mieście to mu dizel
    > potrzebny a nie hybryda.

    Jak tylko trasy to koleją a nie samochodem :-)

> [...]
    >
    > No i to powoduje w jakiś magiczny sposób, że przy ruszaniu masy nie
    > trzeba dostarczać energii, której część jest potem tracona?

    Do rozpędzania używa się energii, którą się wcześniej odzyskało :-)

    > Nie przekonałeś mnie. Niby dlaczego mniejsze w ustalonym punkcie pracy?
    > Możesz to samo zrobić z dokładnością do kilkuset obrotów skrzynią biegów.

    To chyba moc jest tutaj istotna a nie obroty. Przy przyspieszaniu to Ty
    możesz generować dużą moc, i mieć dużą sprawność, ale potem już nie.
    Masz po prostu nadmiar mocy w przeciętnym samochodzie gdy chcesz tylko
    utrzymać 120km/h.

  • 10. Data: 2022-02-11 06:23:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.02.2022 o 23:43, ii pisze:

    > Do rozpędzania używa się energii, którą się wcześniej odzyskało :-)

    Ale z określoną i daleką od 100% sprawnością. Dalaczego
    _akurat_w_miescie_ masa nie miałaby mieć znaczenia? Akurat w mieście ma
    największe.

    > Przy przyspieszaniu to Ty
    > możesz generować dużą moc, i mieć dużą sprawność, ale potem już nie.
    > Masz po prostu nadmiar mocy w przeciętnym samochodzie gdy chcesz tylko
    > utrzymać 120km/h.

    I ile tej mocy odbierzesz w bateriach od hybrydy - 5kWh? A co potem?
    Zresztą napełnisz i co potem - silnik się wyłączy i będzie te 120 jechać
    na samym elektryku? No bo jesli nie to cudu nie ma i mniej tu nie spali.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.