  • 1. Data: 2023-04-21 21:38:10
    Temat: [NTG] BIOS - nietypowa sygnalizacja błędu?
    Od: stary grzyb <s...@o...pl>

    Wiem, że NTG, ale ze zbliżonych tematycznie tylko ta grupa żyje i
    odpowiada (z pewnymi wyjątkami) sensownie.

    Problem:
    Głośniczek starego peceta (dotąd sprawnego), przy włączaniu zaczął
    wydawać dźwięki jak w linku:
    http://www.mm.pl/~beru/pip.mp3

    Pierwszą grupę dźwięków (pipanie) zidentyfikowałem bez trudu, i to (o
    dziwo!) z pamięci.

    Pytanie dotyczy drugiej grupy dźwięków (buczenie): czy ktoś z szanownych
    grupowiczów wie co ona oznacza?
    (z pecetami mam do czynienia od chwili ich powstania, ale takiego
    sygnału błędu - jeśli to rzeczywiście jest sygnał błędu! - nigdy nie
    słyszałem: podobne brzmienie pamiętam tylko z gier na ZX Spectrum).

    PS. Nie proszę o pomoc w naprawie peceta, a jedynie o pomoc w określeniu
    znaczenia tych "buczków".

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2023-04-21 22:38:55
    Temat: Re: [NTG] BIOS - nietypowa sygnalizacja błędu?
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 21/04/2023 21:38, stary grzyb wrote:
    > Pytanie dotyczy drugiej grupy dźwięków (buczenie): czy ktoś z szanownych
    > grupowiczów wie co ona oznacza?

    Niektórzy producenci (bodaj Lenovo) stosują dodatkowe dzwięki, które
    pozwalaja dokładniej określić co się stało. One nie są przeznaczone dla
    człowieka, tylko dla aplikacji na telefon, która je dekoduje.

    https://youtu.be/X2rzkO3jwko?t=37

    Co prawda Twoje nie brzmią w ten sposób, ale nie wykluczam, że to nie
    jedyny producent z takim bajerem. Sprawdź, czy twój producent
    płyty/biosu nie ma jakiejś appki.

  • 3. Data: 2023-04-21 23:19:16
    Od: stary grzyb <s...@o...pl>

    > Sprawdź, czy twój producent płyty/biosu nie ma jakiejś appki.

    Dzięki: ASUS - poszukam.