eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronika › Poznań !! Ważąca ok. 2 tony łopata śmigła turbiny wiatrowej z wielkim hukiem runęła na ziemię z wysokości 70 m. https://wiadomosci.onet.pl/poznan/to-chyba-pierwszy-taki-wypadek-w-polsce-mieszkancy-sa-przerazeni/qgedvyj

  • 1. Data: 2023-04-17 16:05:45
    Temat: Poznań !! Ważąca ok. 2 tony łopata śmigła turbiny wiatrowej z wielkim hukiem runęła na ziemię z wysokości 70 m. https://wiadomosci.onet.pl/poznan/to-chyba-pierwszy-taki-wypadek-w-polsce-mieszkancy-sa-przerazeni/qgedvyj
    Od: a a <m...@g...com>

  • 2. Data: 2023-04-17 17:24:58
    Od: M M <m...@g...com>

    Czy tam zawiodła jakaś elektronika, turbinka bez obciążenia za szybko się rozbiegła i
    urwała?
    Bo skoro "mieszkańcy już od dłuższego czasu mieli słyszeć niepokojące dźwięki
    dochodzące z wiatraka" to chyba raczej jakaś mechaniczna usterka - NTG.

  • 3. Data: 2023-04-17 20:00:53
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 17 April 2023 at 17:24:59 UTC+2, M M wrote:
> [...]
    dochodzące z wiatraka" to chyba raczej jakaś mechaniczna usterka - NTG.
    Było już ponad 100 wielkich awarii wiatraków i albo się zapalił smarł, albo zatarły
    łożyska
    a wszystko ma przyczynę w hytrości

    Do Polski, Europy, trafiło 100 milionów adliwych solarów z Hameryki, w wadliwej
    technologii glass-2-glass
    i wszystkie sie wyginaly pod wpływem słońca i rozwarstwiały i moc uzyteczna spadała
    10 krotnie.

    Do Polski trafiły tysiące używanych wioatraków z Mimiec, po okresie gwarancji,
    zużyte, leżały Mimcach na ziemi do odbioru w cenie złomu.

    Częśc Zenki kupiły, naprawiły, zainstalowały i albo się zapalą i spadnie cały wirnik,
    albo odpadną poszczególne łopaty i dlugości 100 metrów i albo utną głowę człowiekowi,
    albo krowie

    Ale i tak za utylizację żywicznego syfu z włóknami szklanymi zapłaci Polska, tak jak
    za pożary tysięcy wysypisk śmieci przywożonych z zachodu

    Polska to smietnikowy syfilis świata, gorsza od dzikiej Afryki.

    Wszystko to co na zachodzie ktos wypierdzi, trafia do Polski jako nufka, bo granic
    nikt nie pilnuje.

  • 4. Data: 2023-04-18 09:46:15
    Od: M M <m...@g...com>

    poniedziałek, 17 kwietnia 2023 o 20:00:55 UTC+2 a a napisał(a):
    > Było już ponad 100 wielkich awarii wiatraków i albo się zapalił smarł, albo zatarły
    łożyska
    Czyli nic wspólnego z elektroniką - NTG.

> [...]
    technologii glass-2-glass
    > i wszystkie sie wyginaly pod wpływem słońca i rozwarstwiały i moc uzyteczna spadała

    Jakieś konkretne marki? Mam akurat na dniach dokładać 8*450W bifacial w ogródku,
    były w dobrej cenie na alle..., mam nadzieję że to nie te - ale one raczej z Chin.
    Będę monitorować, akurat taką usterkę łatwo zauważyć. Pojawia się od razu, czy
    dopiero po iluś latach pracy?

    > Częśc Zenki kupiły, naprawiły, zainstalowały i albo się zapalą i spadnie cały
    wirnik, albo odpadną poszczególne łopaty i dlugości 100 metrów i albo utną głowę
    człowiekowi, albo krowie

    To nie podlega pod jakiś UDT? A jak usterkę słychać wcześniej, to chyba jest czas
    zareagować zanim dojdzie do nieszczęścia. Przy koszcie całości zamontować tam na
    górze jakieś akcelerometry wykrywające w porę nadmierne wibracje to chyba też nie
    jakiś kosmiczny wydatek. Właścicielowi też powinno zależeć by długo to pracowało i
    zarabiało na siebie.

    > Wszystko to co na zachodzie ktos wypierdzi, trafia do Polski jako nufka, bo granic
    nikt nie pilnuje.

    Na wschodzie też, np. zboże nie spełniające norm do spożycia które miało tylko
    przejechać tranzytem. Pilnują tylko pewnie ktoś przymyka oko, zwłaszcza jak za
    wałkami stoi ktoś powiązany z aktualną władzą...
    Korupcja i tyle. Ale to już zdecydowanie nie ma nic wspólnego z elektroniką.

  • 5. Data: 2023-04-18 15:04:00
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 18 April 2023 at 09:46:17 UTC+2, M M wrote:
> [...]
    wałkami stoi ktoś powiązany z aktualną władzą...
    > Korupcja i tyle. Ale to już zdecydowanie nie ma nic wspólnego z elektroniką.

    Problem jest taki, że wiatrak to wieża o wysokości `100 metrów i więcej
    i każdy przegląd serwisowy kosztuje 100.000 zł i więcej.

    A naprawa ?

    Cóż z tego, że mieszkancy słyszeli od dawna, że się zaciera regulacja kąta natarcia
    łopaty wirnika,
    gdy wirnik cięzki, na dużej wysokości i naprawa wymaga sprowadzenia wysokiego,
    drogiego dźwigu, demontażu calego wirnika i sprowadzenia go na poziom gruntu, a
    następnie demontaż łopat i transportu do firmy w celu naprawy.

    I całość takiej naprawy zamknie się pewnie w okolicach miliona i operator, serwis o
    tym wie i dlatego zwleka, bo póki się interes kręci, to jakaś kasa z tego leci, a
    jak pojedzie do serwisu to wróci za miesiąc, albo nigdy, bo zabraknie częsci
    zamiennych do używanego sprzetu.

    Dlatego Mimiec kupuje wszystko nowe, na gwarancji, 5-10 lat, a potem to wypierdziela
    do Polski w cenie złomu.

    A te panele, o które pytasz, to miała byc rewelacyjna, innowacyjna technologia z
    Hameryki i profesor co to wynalazł, zdobył wielką slawę, że można panele napylać na
    szkle tanio i szybko, a następnie zamykać warstę napyloną 2-gą taflą szkła
    hartowanego.

    Tyle , że to działało w teorii, a w praktyce warstwa wystawiona na słonce się mocniej
    nagrzewala niż ta spodnia i szkło pierwszej warstwy się rozszerzało jako płaszczyzna
    i to wywoływało wyoblenie i mechaniczne niszczenie napylonej warstwy światłoczułej i
    degenerację mocy.

    Już ich nie produkują, a wszystkie panele przyjechaly do Europy albo poszly do
    utylizacji.

    Bo to co się sprawdzało w kalkulatorach, taki maly solarek szklany, to był element
    jednowarstwowy, lakierowany z tyłu.

    Teoretycznie mogli te napylone solary laminowac z tylu, lakierować, ale pewnie uznali
    , że trwałość tylnej warstwy będzie ograniczona, no i poplynęli.

    Profesora nie ukarali za straty, bo on nie producent, a jeno inowator.

    One miały małe rozmiary i moc nominalną 50W