  • 1. Data: 2006-02-02 10:30:19
    Temat: NTG? Rejestracja domeny...
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello All,

    Nie jestem pewien, czy NTG czy nie ale zaryzykuję:

    Pilnie poszukuję rejestratora domeny (.com), wystawiającego faktury i
    przyjmującego płatnośc kartą bez doliczania dodatkowych opłat nie
    wykazanych na fakturze.
    Dotychczasowy rejestrator zaczął przerzucać prowizję na kupującego ale
    na fakturze tej prowizji się nie uświadczy... Sprawa duperelna ale nie
    do zaksięgowania.

    Sprawa o tyle pilna, że kończy się ważność domeny a rejestrator
    odrzucił płatność i musze szybko przenieść domenę do kogos innego.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 2. Data: 2006-02-02 10:45:52
    Temat: Re: NTG? Rejestracja domeny...
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Pilnie poszukuję rejestratora domeny (.com), wystawiającego faktury i
    > przyjmującego płatnośc kartą bez doliczania dodatkowych opłat nie
    > wykazanych na fakturze.

    Taki dym o 9 USD robisz?

    j.

  • 3. Data: 2006-02-02 11:01:24
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello januszek,

    Thursday, February 2, 2006, 11:45:52 AM, you wrote:

    > Taki dym o 9 USD robisz?

    O jeszcze mniej - 2 PLN z groszami. Jak się jest na pełnej księgowosci
    i na celowniku urzedu kontroli skarbowej, to nawet o te 2 PLN bez
    faktury problemów się nie chce mieć.

    Nie robię dymu - szukam rejestratora, który nie żąda większej opłaty
    niż wykazana na fakturze. Dla swojego i jego spokoju. Nie podałem
    jakichkolwiek danych rejestratora, piszę z adresu niezwiązanego z tym
    rejestratorem (z całkiem innej domeny), żeby właśnie dymu nie robić.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 4. Data: 2006-02-02 11:17:37
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > O jeszcze mniej - 2 PLN z groszami. Jak się jest na pełnej księgowosci
    > i na celowniku urzedu kontroli skarbowej, to nawet o te 2 PLN bez
    > faktury problemów się nie chce mieć.

    Nie musisz mieć faktury. Płacisz firmową kartą, wystarczy więc wyciąg z
    konta. Rzecz w tym, że w koszty tego nie możesz potem wrzucić. I już.

    j.

  • 5. Data: 2006-02-02 11:35:16
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello januszek,

    > Nie musisz mieć faktury. Płacisz firmową kartą, wystarczy więc wyciąg z
    > konta. Rzecz w tym, że w koszty tego nie możesz potem wrzucić. I już.

    Jasne. I UKS prześwietla, komu to i za co ja płacę. Robi kontrolę
    krzyżową i okazuje się, że rejestrator nie odprowadził VATu od
    prowizji (patrz problem refakturowania opłat pocztowych).

    Widzę, że nie dość, że ja zacząłem temat NTG, to Ty robisz z niego
    off-topic. Myślę, że nie ma sensu dalsze rozwodzenie się nad kwestiami
    księgowo-podatkowymi.

    Ja po prostu szukam rejestratora, który wystawia faktury na _całość_
    kwoty jakiej żąda. Czy to aż tak nienormalne?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 6. Data: 2006-02-02 11:56:47
    Od: orzel <o...@p...onet.pl>

    > Ja po prostu szukam rejestratora, który wystawia faktury na _całość_
    > kwoty jakiej żąda. Czy to aż tak nienormalne?

    No chyba bardzo nienormalne, bo jak rejestrator ma Ci wystawic FV na
    usluge ktorej nie sprzedal on tylko bank? Zrozumiales juz?

    P.S. Jak Ci bedzie kontrolowac US to Ci znajdzie w papierach wieksze
    problemy niz 2 zl (a te ksiegujesz na podstawie wyciagu z konta).

  • 7. Data: 2006-02-02 12:13:01
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello orzel,

    > No chyba bardzo nienormalne, bo jak rejestrator ma Ci wystawic FV na
    > usluge ktorej nie sprzedal on tylko bank? Zrozumiales juz?

    Nie sprzedał mi również usługi sprzątania własnego biura a jednak w
    cenie usługi, jaką sprzedaje jakaś część też to jest. Cena usługi ma
    obejmować _całość_ a nie fragment płatności. Zrozumiałeś już?

    > P.S. Jak Ci bedzie kontrolowac US to Ci znajdzie w papierach wieksze
    > problemy niz 2 zl (a te ksiegujesz na podstawie wyciagu z konta).

    UKS kontrolował i nie znalazł. I właśnie dlatego jestem na celowniku
    UKS. A po problemach z InterNASKiem (właśnie zaczyna się proces) wolę
    dmuchać na zimne.

    Dla zainteresowanych: InterNASK/WAP SA/CRM SA itd. był dość aktywnym
    rejestratorem i dostawcą usług hostingowych. Problem jednak był taki,
    że istniał tylko wirtualnie i sprawił mnóstwo kłopotów swoim klientom.
    Obecnie toczy się sprawa karna przeciw jednej z osób zamieszanych w
    sprawę. Poszkodowanych jest kilkaset firm i osób.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 8. Data: 2006-02-02 12:20:10
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    orzel <o...@p...onet.pl> writes:

    > No chyba bardzo nienormalne, bo jak rejestrator ma Ci wystawic FV na
    > usluge ktorej nie sprzedal on tylko bank? Zrozumiales juz?

    Bzdura.

    MJ

  • 9. Data: 2006-02-02 13:15:37
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    [...]

    > Jasne. I UKS prześwietla, komu to i za co ja płacę. Robi kontrolę
    > krzyżową i okazuje się, że rejestrator nie odprowadził VATu od
    > prowizji (patrz problem refakturowania opłat pocztowych).

    Misiu... Rejestrator jest rezydentem w USA... ;P

    j.

    http://tinyurl.com/dpuad (kto pierwszy kliknie ten głupi)

  • 10. Data: 2006-02-02 13:49:20
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello januszek,

    > Misiu... Rejestrator jest rezydentem w USA... ;P

    Robaczku... Rejestrator (np. eNom) działa przez swoich przedstawicieli,
    prowadzących normalną dzialalność gospodarczą w Polsce, płacących w
    Polsce podatki i wystawiających polskie faktury płatne na polskie
    konta w polskich bankach. W przypadku płatności kartą idzie to przez
    (prawie) polski Polcard i jest płatne w polskich złotych. A jak
    rejestrator zaczyna cudować i koszty prowizji pośrednika
    (platnosci.pl) w operacji kartą przerzuca na klienta, to zaczynają się
    absurdy takie, jak wystąpiły w tym przypadku.

    Godzina tłumaczenia księgowej, jak ma rozksięgować różnicę pomiędzy
    fakturą a obciążeniem karty kosztuje mnie znacznie więcej niż ta
    różnica.

    Wyczerpałeś cakowicie zapas mojej cierpliwosci, maglując zupełnie nie
    na temat. To nie jest Mydelniczka na Allegro, żeby rozmydlać każdy
    temat.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl