  • 151. Data: 2017-06-19 09:38:36
    Temat: Re: NTG ale może...
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 18 Jun 2017 07:57:15 -0700 (PDT), s...@g...com wrote:
    > To jest chyba jedno z podstawowych założeń.
    > Ładujemy program, działa. Nie kończymy go. Działa se w
    > tle i cos tam robi.
    > W miedzyczasie wymieniamy biblioteke, uruchamiamy drugi program.
    ten sam al
    > bo inny.
    > W tym czasie poprzedni nadal działa.
    > Gasimy ten pierwszy i uruchamiamy na nowo. Jak biblioteka
    kompatybilna to z
    > nowu zadziała.

    Windows tego nie ma? Przecież to podstawowa funkcjonalność,
    wynikająca tak na prawdę z funkcjonalnosci fsa (uyrzymanie referencji
    do "skasowanego" ale ciągle otwartego pliku)

    --
    Marek

  • 152. Data: 2017-06-19 09:55:41
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 19 czerwca 2017 09:38:39 UTC+2 użytkownik Marek napisał:
> [...]
    > wynikająca tak na prawdę z funkcjonalnosci fsa (uyrzymanie referencji
    > do "skasowanego" ale ciągle otwartego pliku)

    Nie wiem jak jest aktualnie.
    Kiedyś nie było (czasy win98 i chyba nawet XP). Kiedys to nawet bylo tak ze nawet
    nieuzywana ale scacheowana przez windows biblioteka nie mogla byc podmieniona.
    Między innymi tyle update-ów wymagało restartu i podmiany bibliotek podczas startu.

    Ale specem od wind nie jestem więc moze ktos mnie poprawi...

  • 153. Data: 2017-06-19 12:19:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Dmochowski" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    W dniu 2017-06-16 o 19:41, J.F. pisze:

    >Myślę że jednak daje, ale trzeba spojrzeć na to w szerszej
    >perspektywie.
    >Żeby uruchomić program trzeba sprawdzić czy pliki są w porządku, czy
    >są odpowiednie uprawnienia, zapisać w logu informacje o dostępie czy
    >jakieś statystyki, może jest jakiś antywirus który dokłada swoje
    >skanowanie etc. Jak już się sprawdzi taki plik i wpuści "do środka"
    >to szkoda czasu na to żeby za chwilę go wyrzucić z pamięci, a za dwie
    >chwilę większość zabawy zaczynać od początku. Mając swapa
    >minimalizujemy narzut na uruchomienie programu.

    Podejrzewam, ze to jednak inaczej dziala - sprawdza sie raz przy
    starcie procesu,
    a potem mozna go czytac wielokrotnie.

    >Zakładając że jednak za każdym razem doczytujemy zawartość z pliku
    >musimy zadbać o jego niezmienność w trakcie jego użytkowania, czyli
    >mamy dodatkowy mechanizm który komplikuje system i zabiera czas oraz
    >zachowanie a la Windows, gdzie nie można zrobić aktualizacji bez
    >restartu komputera.

    I tu:
    -unix ma na to inne mechanizmy,
    -jesli biblioteka jest ladowana przez mmap ... to tam jest chyba
    zdefiniowane jawnie jak sie funkcja ma zachowywac przy zmianach
    plikow.

    >Myślę że jak się weźmie pod uwagę koszty pamięci vs ryzyko i koszt
    >wynikający z komplikacji systemu to okaże się że swap nie jest taki
    >zły.

    Jesli jednak dobrze podejrzewam, ze biblioteki i programy sa ladowane
    z pliku, to ten swap na nie nie pomoze :-)

    J.