  • 11. Data: 2019-04-13 19:55:45
    Temat: Re: Najbliższa przyszłość motoryzacji - nowa norma
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-04-13 o 18:59, Budzik pisze:

    > W czym hybryda jest bardziej ekologiczna od jezdzacego płynnie
    > benzynowca?

    Choćby w tym, że w czasie wolnej miejskiej jazdy - jest znacznie
    sprawniejsza.

    --
    MN

  • 12. Data: 2019-04-13 20:34:03
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.04.2019 o 19:55, Marcin N pisze:

    > Choćby w tym, że w czasie wolnej miejskiej jazdy - jest znacznie
    > sprawniejsza.

    W pierwszej chwili twoje stwierdzenie wygląda legitnie, ale potem dusza
    inżyniera zaczyna domagać się twardych danych - masz? Z naciskiem na
    znacznie?

    Shrek

  • 13. Data: 2019-04-13 22:02:13
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Po co od razu z naciskiem na znacznie. Na niewiele bedzie trudno znalezc. Jak na sile
    wprowadzali jazde na swiatlach w sloneczny dzien to dziennikarzyny wypytywali ludzi
    na ulicach. W tv oczywiscie puszczali Tylko wypowiedzi po lini i na fali. Jeden
    pytany polglowek stwierdzil ze ma eletrtownie w samochodzie i ma prad darmo to moze
    swiecic. A kilowatogodzina wytworzona w samochodzie jest najdrozsza z produkowanych.

  • 14. Data: 2019-04-13 22:59:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marcin N m...@o...pl ...

    > Choćby w tym, że w czasie wolnej miejskiej jazdy - jest znacznie
    > sprawniejsza.

    Wiesz, ja jezdze bardzo duzo po miescie. Jakies 200km dziennie z czego
    powiedzmy 150 to jest rzeczywiscie po miescie. Ale takiej naprawde wolnej
    jazdy w korku to jest w tym moze z 10%...
    Czyli co? Cały ambaras o te troche lepsza sprawnosc przez te 10%?

    Ile pali hybryda vs benzyna?
    Dobrze rozumiem, ze w najlepszym razie przez te 10% czasu spali powiedzmy
    4 zamiast 6 litrów a przez pozostały czas spalanie bedzie bez zmian?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Zbyt wiele wiedzy nigdy nie ułatwia decyzji."

  • 15. Data: 2019-04-14 00:07:33
    Od: j...@i...pl

    On Sat, 13 Apr 2019 15:06:13 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >A swoja droga - VW ma jakas hybryde w ofercie ?

    Na targach był hybrydowy Passat.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 16. Data: 2019-04-14 00:11:11
    Od: j...@i...pl

    On Sat, 13 Apr 2019 19:55:45 +0200, Marcin N
    <m...@o...pl> wrote:

    >Choćby w tym, że w czasie wolnej miejskiej jazdy - jest znacznie
    >sprawniejsza.

    Nic z tego. W takim hybrydowym Yarisie, typowym miejskim toczydle, aku
    w korku rozładowuje się szybko prawie do zera (włączona
    klima/ogrzewanie, światła dzienne, radio) i zaczyna działać silnik
    spalinowy. Nawet jak auto w tym korku stoi.

  • 17. Data: 2019-04-14 00:42:17
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak bez zmian? A ladowanie akumulatora na te 10% to z powietrza jest czy z paliwa.
    Sprawnosc elektrowni gazowej opartej na turbinie gazowej to max 55%. Elektrowni
    weglowej z trudem przekracza 40%. W elektrowniach wszystko jest zoptymalizowane zeby
    byly najbardziej sprawne. Sprawnosc silnika spalinowego w jezdzie miejskiej ok 10%.
    Sprawnosc alternatora samochodowego nie wiecej niz 50%. Sprawnosc silnika
    elektrycznego z 90%. Jedyna zaleta w miescie samochodow na 5% elektrycznych i 95
    spalinowych ze w korkach silnik nie pracuje. Zamiast hybryd opekali to bez
    udziwniania ukladami start stop. To ze hybryda to nie znaczy ze bierze energie z
    czarnych dziur.

  • 18. Data: 2019-04-14 04:39:32
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-04-14 o 00:11, j...@i...pl pisze:

> [...]
    > klima/ogrzewanie, światła dzienne, radio) i zaczyna działać silnik
    > spalinowy. Nawet jak auto w tym korku stoi.

    Jednak silnik spalinowy w hybrydzie działa w optymalnych dla siebie
    warunkach. Stąd ta lepsza sprawność.

    Czy będziecie się upierać, że jazda na trzecim i na piątym (szóstym)
    biegu ma tę samą sprawność i to samo zużycie paliwa na 100 km przy tej
    samej prędkości? Jakoś nigdy mi się to nie udało, żeby komputer pokazał
    takie samo chwilowe zużycie paliwa.

    --
    MN

  • 19. Data: 2019-04-14 06:33:03
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.04.2019 o 04:39, Marcin N pisze:

> [...]
    > biegu ma tę samą sprawność i to samo zużycie paliwa na 100 km przy tej
    > samej prędkości? Jakoś nigdy mi się to nie udało, żeby komputer pokazał

    NIe będziemy, aczkolwiek dalej prosiłbym o mocne i niezależne (w sensie
    nie z prospektu producenta) dane.

    Shrek

  • 20. Data: 2019-04-14 06:38:42
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-04-14 o 06:33, Shrek pisze:

    > NIe będziemy, aczkolwiek dalej prosiłbym o mocne i niezależne (w sensie
    > nie z prospektu producenta) dane.

    Oczekujesz, że przeprowadziłem kompleksowe niezależne badania? Nie
    przeprowadziłem.

    Mój Yaris benzynowy pali w mieście 7.0. Hybryda pali poniżej 5 w tym
    samym mieście (plotka głosi, że nawet 4).

    --
    MN