  • 1. Data: 2011-10-16 10:54:23
    Temat: Naprawa matrycy LCD w domowych warunkach - pytania
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    Pacjent: monitor LCD:
    pl.asus.com/Display/LCD_Monitors/MB19TU

    Od jakiegoś czasu pojawiają mi się pionowe linie od samej góry do samego
    dołu o szerokości jednego piksela. Wygląda to tak jak tutaj( zdjęcie nie
    moje )
    http://obrazki.elektroda.net/95_1242023775.jpg

    Wykluczyłem kabelek do grafiki ( defekt widać również bez włączonego
    komputera na planszy "no signal input" Wykluczam również faktycznie
    spalone piksele, bo to potrafi zniknąć, a potem się pojawić, choć nie
    nagle ( stopniowo wygasa lub zapala się )
    Pozostaje więc tylko kwestia styku, a więc sprawa mechaniczna.

    1.Jak się do tego zabrać ( nigdy nie rozkręcałem monitora LCD, jakiś
    może poradnik, jakieś przykłady? )
    2.Da się to naprawić w domu? Co będzie potrzebne?
    3.Jaki tego byłby koszt, gdybym to oddał jakiemuś macherowi? ( jacyś
    chętni w Warszawie? - pacjenta dowiozę we wskazane miejsce )

    Pacjent ma ponad 4 lata, jest już poza gwarancją. Kasy na nowy nie mam,
    więc kombinuję. Wyrzucić szkoda.

  • 2. Data: 2011-10-16 16:05:04
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Tomaszek pisze tak:

    > 1.Jak się do tego zabrać ( nigdy nie rozkręcałem monitora LCD, jakiś
    > może poradnik, jakieś przykłady? )

    http://www.cizgi-tagem.org/resource/vfiles/tagem/dms
    _file/2938/lcd%20monitor%20service%20guide%20for%20m
    b19tu_mb19se(ver%201.0).pdf

    --
    Piter

  • 3. Data: 2011-10-16 16:42:30
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2011-10-16 18:05, PiteR pisze:

    > http://www.cizgi-tagem.org/resource/vfiles/tagem/dms
    _file/2938/lcd%20monitor%20service%20guide%20for%20m
    b19tu_mb19se(ver%201.0).pdf

    Pięknie dziękuję, zapoznam się z instrukcją serwisową i zobaczę, czy
    starczy mi umiejętności, żeby sobie poradzić.