  • 11. Data: 2011-10-01 18:11:34
    Temat: Re: Nawigacja JAVA - szukam
    Od: ALdroid <a...@n...ma.takiego.adresu.pl>

    Dnia Sat, 1 Oct 2011 10:26:05 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> naskrobał przy słoiku:
    > To w zasadzie wcale nie jest nawigacja.
    > I nie ma zadnych map w komplecie - trzeba organizowac.

    Się nie zgodzę. Fakt, to nie jest nawigacja samochodowa. To jest
    nawigacja turystyczna.
    Map nie trzeba organizować - je się samemu przygotowuje. A najlepiej
    całe atlasy z mapami w różnej skali. Do tego jest darmowa aplikacja.

    --
    AL

  • 12. Data: 2011-10-02 09:43:55
    Od: Pendrive <P...@d...pl>

    W dniu 2011-09-30 19:04, Tulipson pisze:
    > Poszukuje programu do nawigacji napisanej w javie , ktora nie laczy sie z
    > internetem
    > Kupilem jakis dziwny telefon z GPSem, ktory obsluguje tylko jave
    > Zna ktos jakies programy
    > Znalazlem we-travel ale nie dziala :-/
    >
    > Pozdrawiam

    to sprawdz wczesniej czy dopuszcza polaczenie z gps z poziomu programu
    napisanego w javie.

  • 13. Data: 2011-10-02 10:39:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 01 Oct 2011 20:11:34 +0200, ALdroid napisał(a):
    > Dnia Sat, 1 Oct 2011 10:26:05 +0200, "J.F."
    >
    > Się nie zgodzę. Fakt, to nie jest nawigacja samochodowa. To jest
    > nawigacja turystyczna.

    Polemizowalbym - funkcje _nawigacyjne_ sa tam bliskie zeru.
    To jest pokazywacz pozycji na mapie.
    Pod tym wzgledem bardzo dobry.

    > Map nie trzeba organizować - je się samemu przygotowuje. A najlepiej
    > całe atlasy z mapami w różnej skali. Do tego jest darmowa aplikacja.

    I sam je sobie narysujesz ?.

    Napiszmy szczerze - jesli ktos mysli ze zainstaluje i poprowadzi go ta
    "nawigacja" z Poznania do Warszawy - to sie bardzo grubo myli.
    Jesli mysli ze go poprowadzi z Krupowek na Giewont we mgle, podobnie jak
    samochodowa - to tez sie myli.

    Ale jesli pojdzie do sklepu, kupi mape, zeskanuje, skalibruje, obrobi, nie
    wiadomo czy nie naruszajac jakis copyrightow, zabierze notebooka zeby
    kalibracje poprawic na miejscu - to mu pokaze "tu jestes, kreska czerwonego
    szlaku faktycznie gdzies blisko i wyglada na to ze powinienes isc na
    polnoc"

    Alternatywnie moze poszukac czy takiej mapy gotowej gdzies nie ma (uwaga o
    copyright), albo kupic gotowe u Compasa.

    J.

  • 14. Data: 2011-10-02 20:02:57
    Od: ALdroid <a...@n...ma.takiego.adresu.pl>

    Dnia Sun, 2 Oct 2011 12:39:51 +0200, "J.F."
> [...]

    > Alternatywnie moze poszukac czy takiej mapy gotowej gdzies nie ma
    (uwaga o
    > copyright), albo kupic gotowe u Compasa.

    Po Twojej wypowiedzi śmiem twierdzić - nie, ja to wiem napewno, że
    nigdy nie używałeś TrekBudy w praktyce.
    Tyle w temacie.

    --
    AL

  • 15. Data: 2011-10-02 20:55:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 02 Oct 2011 22:02:57 +0200, ALdroid napisał(a):
    > Dnia Sun, 2 Oct 2011 12:39:51 +0200, "J.F."

    > Po Twojej wypowiedzi śmiem twierdzić - nie, ja to wiem napewno, że
    > nigdy nie używałeś TrekBudy w praktyce.
    > Tyle w temacie.

    A dasz sobie za to cos obciac wiecej niz paznokiec ?
    To obcinaj i przyslij fotke.

    TB jak najbardziej uzywalem i uzywam, nawet czesto, i wlasnie dlatego wiem
    co potrafi, a czego nie.

    J.

  • 16. Data: 2011-10-03 09:35:15
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2011-10-02 22:55, J.F. pisze:

    > A dasz sobie za to cos obciac wiecej niz paznokiec ?
    > To obcinaj i przyslij fotke.
    >
    > TB jak najbardziej uzywalem i uzywam, nawet czesto, i wlasnie dlatego wiem
    > co potrafi, a czego nie.

    No to chyba zle go, nie do konca poznales, piszac chocby swoja uwage o
    mapach/ich weryfikacji w terenie/kalibracje/etc
    Kalibracji wymagal program PathAway, bo tam mapy sie wprost skanowalo.

    Nie bede Ci przysylal obetnietego paznokcia, ale opisze - moze komus
    innemu rowniez sie przyda jak przygotowac mape do TrekBuddy :)

    Do TrekBuddy masz wspaniala aplikacje do przygotowywania map i atlasow,
    z ktorej:
    1. wynierasz sposrod 45 serwisów z mapami (w tym UMP) - przynajmniej u
    mnie tyle widac (nie wszystkie nadaja sie na kazdy teren, ale sposrod
    tych co sa mozna przebierac
    2. zaznaczasz teren, ktory Cie interesuje
    3. ile stopni szczegolowosci (zoomu) - max to 18 stopni
    4.klikasz Create i program sam tworzy atlas okolicy - w jednym atlasie
    mozesz dodwac po pare niezaleznych map.

    Aplikacja zwie się: 'Mobile Atlas Creator'.

    Oczywiscie powyzsze kroki robisz na komputerze a gotowa mape/atlas
    przegrywasz na telefon.

    I gwarantuje Ci, ze to co uzyskasz jest lepsze (a na pewno nie gorsze)
    niz kupowanie map do TrekBuddy z Compass (tak jak to polecales koledze)
    Chwala firmie Compass, ze takie cos przygotowywuje (nie kazdemu sie chce
    cos samemu przygotowac).
    Mapy w serwisach dostepnych z w/w aplikacji sa juz na tyle dokladne, ze
    raczej nie wymagaja dod. kalibracji w terenie.

    W aplikacji Trekbuddy przygotowujesz sobie marszrute/trase za pomoca
    waypointow lub wczytujesz gotowy slad GPX (nawiguj po sladzie - aby
    np.powtorzyc wycieczke kolegi/swoja/etc lub wstecz).
    Nastepnie menu->Nawigaja i wybierasz gdzie Cie ma prowadzic i Start.

    Oczywiscie program bedzie pokazywal azymut w jakim masz sie poruszac do
    nast. punktu - ale tak m.in. wyglada nawigacja w terenie, gdy brak drog.

    Niestety nawigacja turystyczna jeszcze dlugo nie bedzie pokazywac/mowic
    komunikatow w stylu nawigacji samochodowej, np: "skręć w prawo za
    trzecim krzakiem - uważaj na dołek z prawej strony" ;)

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 17. Data: 2011-10-05 07:55:37
    Od: Janeo <j...@g...com>

    On 3 Paź, 11:35, AL <a...@s...tam> wrote:
    > Niestety nawigacja turystyczna jeszcze dlugo nie bedzie pokazywac/mowic
    > komunikatow w stylu nawigacji samochodowej, np: "skr w prawo za
    > trzecim krzakiem - uwa aj na do ek z prawej strony" ;)
    I nigdy nie będzie ;)

  • 18. Data: 2011-10-05 23:11:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 03 Oct 2011 11:35:15 +0200, AL napisał(a):

> [...]
    > 1. wynierasz sposrod 45 serwisów z mapami (w tym UMP) - przynajmniej u
    > mnie tyle widac (nie wszystkie nadaja sie na kazdy teren, ale sposrod

    Nowka instalacja - tylko 24

> [...]
    > niz kupowanie map do TrekBuddy z Compass (tak jak to polecales koledze)
    > Chwala firmie Compass, ze takie cos przygotowywuje (nie kazdemu sie chce

    To z ktorego serwisu mam przygotowac mape Tatr, Slezy czy
    Teplicko-Adrspaskich Skal ?

    Bo na razie to co widze to jest niedostateczne, ale lepszy rydz niz nic.
    I sie nie umywa do map Compasa (ktorych bynajmniej nie polecalem, tylko
    informowalem ze sa).

    > Mapy w serwisach dostepnych z w/w aplikacji sa juz na tyle dokladne, ze
    > raczej nie wymagaja dod. kalibracji w terenie.

    Ok. Gdybys sobie jednak przygotowal lepsza mape, to TB w telefonie nie ma
    mozliwosci poprawienia kalibracji.

    > W aplikacji Trekbuddy przygotowujesz sobie marszrute/trase za pomoca
    > waypointow lub wczytujesz gotowy slad GPX (nawiguj po sladzie - aby
    > np.powtorzyc wycieczke kolegi/swoja/etc lub wstecz).

    Ale powiedzmy ze nie masz gotowego sladu, wiec sobie przygotowujesz trase,
    recznie wprowadzajac punkty na podstawie kiepskiej mapy.

    > Nastepnie menu->Nawigaja i wybierasz gdzie Cie ma prowadzic i Start.
    > Oczywiscie program bedzie pokazywal azymut w jakim masz sie poruszac do
    > nast. punktu - ale tak m.in. wyglada nawigacja w terenie, gdy brak drog.

    Tylko nieliczne telefony maja kompas :-)

    > Niestety nawigacja turystyczna jeszcze dlugo nie bedzie pokazywac/mowic
    > komunikatow w stylu nawigacji samochodowej, np: "skręć w prawo za
    > trzecim krzakiem - uważaj na dołek z prawej strony" ;)

    A czemu nie ? Kwestia tylko wprowadzenia tych szlakow/drozek czy po czym
    tam chcemy sie poruszac. Na rower nawet przydatne.

    No ale podsumujmy - najpierw przegladamy 45 serwisow sprawdzajac ktory ma w
    ogole mapy danego terenu, po czym wybieramy najlepsze, przygotowujemy sobie
    mape, odpalamy google, szukamy gpx ze sladami, nie znajdujemy, rysujemy
    sobie trase ... inni juz dawno wstali i poszli w gory, a my sie ciagle
    przygotowujemy do wyprawy :-)

    A kolega pewnie myslal ze wpisze sobie cel "warszawa, ul xxx" i nawigacja
    go poprowadzi - i to wlasnie prostowalem.

    J.