  • 11. Data: 2018-06-28 16:51:24
    Temat: Re: Nawigacja od innej strony
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 28 Jun 2018 14:16:42 +0200, w <5b34d1a5$0$591$65785112@news.neostrada.pl>,
    Robert Wańkowski <r...@w...pl> napisał(-a):

    > Dokładniejsze wskazanie drogi zjazdu ze skrzyżowania. Nie macie tak, że
    > jesteście na obcym dużym/małym skrzyżowaniu, gdzie pod dziwnymi kątami
    > odchodzą drogi?

    Nawigacjom wystarcza w zupełności to co jest. Może problem tkwi w odzworowaniu
    drogi na mapie?

    Musiałbyś podać jakiś przykład.

  • 12. Data: 2018-06-28 18:22:58
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2018-06-28 o 16:51, r...@k...pl pisze:

    > Nawigacjom wystarcza w zupełności to co jest. Może problem tkwi w odzworowaniu
    > drogi na mapie?
    >
    > Musiałbyś podać jakiś przykład.

    Dokładność 5 m przy rondach o średnicy 3 m to niestety za mała
    dokładność. Przy śledzeniu pasa też.
    T.

  • 13. Data: 2018-06-28 19:38:14
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-06-28 o 18:22, T. pisze:
    > Dokładność 5 m przy rondach o średnicy 3 m to niestety za mała
    > dokładność. Przy śledzeniu pasa też.
    Nawigacja ma 5 m dokładności? Mi się wydaje, że ze 20 m.

    Robert

  • 14. Data: 2018-06-28 20:12:42
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 28 czerwca 2018 12:38:11 UTC-5 użytkownik Robert Wańkowski napisał:
    > Nawigacja ma 5 m dokładności? Mi się wydaje, że ze 20 m.

    Jak sobie wrzucisz np. gps status na androida to zobaczysz co on raportuje. On tam
    pokazuje jaka masz dokladnosc pozycjonowania.

    Tyle ze masz te +-5m z GPS i kolejne +-5m z mapy (optymistycznie i do tego mocno
    zalezy od tego kiedy i jak mapa zostala obrobiona cyfrowo).
    I juz jest te +-10m.

    Nawigacje robia nieco magii aby wymyslic ktoredy jedziesz i czasem mozesz zobaczyc co
    i jak zakladaja jadac np. Autostrada z pasem dodatkowym za betonowa bariera (np.
    autostrada na wysokosci katowic). Zaleznie od nawigacji moze sie zle domyslic ktorym
    pasem rzeczywiscie jedziesz.
    Podobnie dlatego tyle trwa chwila miedzy zlym skretem a momentem kiedy nawigacja
    zaczyna przeliczac.

    A co do tematu inicjalnego:
    Masz przyklady kiedy ci nawigacja niejasno pokazuje droge?
    Ja uzywam darmowej map factor navigator opartej o mapy osm - darmowe i opensource,
    zrobione przez stado kowalskich. I tam nie widzialem tego typu problemow.
    Zazwyczaj przy zblizeniu sie do skrzyzowania masz nie tylko ikonke jak mniej wiecej
    wyglada skret ale i masz pokazane skrzyzowanie i droga jak masz jechac.
    I zazwyczaj starcza jeden rzut okiem aby stwierdzic w ktora droge trzeba wjechac.

    A sytuacje kiedy np. trzeba skrecic w prawo 3m przed rondem gdzie waziutki pasek
    chodnika rozgranicza droge ktora mamy jechac i odnoge tegoz ronda sa na tyle
    nieliczne ze nie zawadzaja a nie wyobrazam sobie znaczaco wyrazniejszego sposobu na
    oznaczenie tego niz to co jest dostepne w tym darmowym wynalazku co uzywam.

  • 15. Data: 2018-06-28 21:32:41
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-06-28 o 20:12, s...@g...com pisze:
    > Masz przyklady kiedy ci nawigacja niejasno pokazuje droge?
    Teraz nie jestem w stanie ich przytoczyć. Problemy miałem w Paryżu,
    gdzie tak jak pisałem małe rondo i wiele zjazdów powykręcanych pod
    różnym kątem czy też wąskie uliczki pomieszane z deptakami.
    Pewnie w połowie to brak obycia z nawigacją.
    I kilka razy pojechałem źle. Ale wiadomo, że tragedii w mieście nie ma,
    bo zaraz jest wyznaczona nowa trasa.

    Trzeba pewnie pobrać i sprawdzić w rzeczywistości różne. Każda nawigacja
    oferuje wersje testowe? NaviExpert wiem, ze tak.

    Robert

  • 16. Data: 2018-06-29 02:06:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 28 Jun 2018 11:12:42 -0700 (PDT), s...@g...com

    > Jak sobie wrzucisz np. gps status na androida to zobaczysz co on raportuje. On tam
    pokazuje jaka masz dokladnosc pozycjonowania.

    Nie mozna wierzyc.

    Ale gdzie te 3m ronda ?
    Tam przeciez tir musi moc skrecic...

> [...]
    > dodatkowym za betonowa bariera (np. autostrada na wysokosci
    > katowic). Zaleznie od nawigacji moze sie zle domyslic ktorym pasem

    Moze byc problem.

    > Podobnie dlatego tyle trwa chwila miedzy zlym skretem a momentem kiedy nawigacja
    zaczyna przeliczac.

    Dlatego to niekoniecznie.
    Rozne opoznienia w calym systemie zachodza, a w efekcie nawigacja sie
    spoznia.

    > A co do tematu inicjalnego:
    > Masz przyklady kiedy ci nawigacja niejasno pokazuje droge?

    Ja ostatnio doswiadczam na tych nowoczesnych autostradach.
    Nawigacja pokazuje ze skret za 2 km, a tu trzeba zmieniac pas juz ...

    J.

  • 17. Data: 2018-06-29 07:07:57
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 29-06-2018 o 03:06, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Ja ostatnio doswiadczam na tych nowoczesnych autostradach.
    > Nawigacja pokazuje ze skret za 2 km, a tu trzeba zmieniac pas juz ...

    Nawigacja do d...., względnie gps.

  • 18. Data: 2018-06-30 14:15:55
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 28 Jun 2018 18:22:58 +0200, w <5b350b63$0$594$65785112@news.neostrada.pl>,
    "T." <k...@i...pl> napisał(-a):

    > Dokładność 5 m przy rondach o średnicy 3 m to niestety za mała
    > dokładność.

    Dla kogo / dla czego?

    > Przy śledzeniu pasa też.

    Możliwość czegoś takiego przy pomocy GPS można włożyć między bajki, i to raczej
    na długo.

  • 19. Data: 2018-06-30 14:17:35
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 29 Jun 2018 02:06:56 +0200, w
    <1l3xxx5dqb1p0$.1coe27r4yvfpg$.dlg@40tude.net>, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Ja ostatnio doswiadczam na tych nowoczesnych autostradach.
    > Nawigacja pokazuje ze skret za 2 km, a tu trzeba zmieniac pas juz ...

    Bez przykładu?

  • 20. Data: 2018-06-30 14:23:35
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-06-30 o 14:15, r...@k...pl pisze:

    > Dla kogo / dla czego?

    > Możliwość czegoś takiego przy pomocy GPS można włożyć między bajki, i to raczej
    > na długo.

    Bajką jest 1 m Galileo, a nawet płatne 10 cm?

    Robert