  • 11. Data: 2013-12-12 19:12:18
    Temat: Re: Netbook z wbudowanym modemem 3G
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    "pueblo" <n...@n...pl> wrote in message
    news:52a9dd13$0$2169$65785112@news.neostrada.pl...
    > Witaj spider, 12 gru 2013 w news:l8ce4s$pep$1@node1.news.atman.pl
    > Jeszcze są modemy wwan - ale tu trzeba zdaje się znawcę od
    > kompatybilności.

    to są właśnei modemy wewnętrzne, ale laptop musi mieć wolny port i wbudowaną
    antenę/anteny WWAN, Lenovo Thinkpad z serii x często miały (nie tylko z tej
    zresztą serii) jeśli mówimy o czymś małym.

    Pzdr
    Piotrek

  • 12. Data: 2013-12-13 09:06:35
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2013-12-12, o godz. 14:36:28
    spider <"spajder78[WytnijTo]"@wp.pl> napisał(a):

    > No lipa, pojeździłem jeszcze po sklepach stacjonarnych ale patrzyli
    > na mnie jak na dinozaura. Najgorsze jest to że nawet zwykłych
    > notebooków z 3g jest jak na lekarstwo. A to będzie sprzęt kilka razy
    > dziennie wyciągany/uruchamiany/chowany w różnych warunkach i
    > dodatkowe pieprzenie się z modemem na usb może być irytujące, nie
    > mówiąc już o wyrobieniu gniazda usb, czy wtyczki modemu. No nic może
    > gdzieś znajdę sprzęt z gniazdem SIM i antenką a modem na pci się
    > dokupi osobno. Ale chyba łatwiej będzie kupić telefon z możliwością
    > uruchomienia punktu dostępowego Wi-Fi do internetu.

    Z 13-calowych moja żona ma Toshibę R830 z modemem. Jak dopuszczasz
    używany to Lenovo w wielu modelach 13-calowych miał wbudowane modemy.

    Zdrówko

  • 13. Data: 2013-12-13 20:47:56
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj X-Man, 12 gru 2013 w news:l8cu9v$s0f$1@speranza.aioe.org
    napisałeś/aś:

    > to są właśnei modemy wewnętrzne, ale laptop musi mieć wolny port i
    > wbudowaną antenę/anteny WWAN, Lenovo Thinkpad z serii x często miały
    > (nie tylko z tej zresztą serii) jeśli mówimy o czymś małym.

    Ha ha ha, padłem ze śmiechu jak sobie uświadomiłem, że komuś kto pyta o
    modem wew jako alternatywę proponuję modem wew. Kuźwa niczym słynna
    Animka :))
    No ale jednak zamiast szukać notebooka z modemem wwan można też szukać
    notebooka i od razu odpowieniego modemu do niego - jak nie da rady
    inaczej.

  • 14. Data: 2013-12-15 11:50:09
    Od: Poldek <n...@g...pl>

    m wrote:

    > Kup modem na expresscard. Kiedyś były bardzo drogie a potem w okolicach
    > roku temu na allegro nagle staniały do ok. 100zł. Nie musisz się
    > pieprzyć z wkładaniem/wyjmowaniem z USB.

    Dzisiejsze laptopy/ultrabooki/netbooki itp. nie posiadają złącza
    expresscard.

  • 15. Data: 2013-12-15 11:55:16
    Od: Poldek <n...@g...pl>

    spider wrote:

> [...]
    > gniazdem SIM i antenką a modem na pci się dokupi osobno.
    > Ale chyba łatwiej będzie kupić telefon z możliwością uruchomienia punktu

    Jest mało takich sprzętów ponieważ:
    - taki laptop/ultrabook/netbook z modemem 3G jest sporo droższy niż
    analogiczny model bez modemu 3G. Różnica w cenie jest znacznie większa
    niż cena modemu 3 "luzem".
    - dość szybko zmieniają się standardy łączności mobilnej i laptop z
    modemem 3G jest przestarzały, gdy tylko wchodzi HSPA, z kolei ten z HSPA
    jest przestarzały gdy pojawia się HSPA+, a ten jest przestarzały gdy
    wchodzi LTE... Cykl wchodzenia nowych technologii w łączności mobilnej
    jest dużo szybszy niż cykl wymiany laptopa.
    - w dzisiejszych czasach aby nie pierniczyć się z wkładaniem wyjmowaniem
    modemu do laptopa uruchamiamy punkt dostępu WiFi na swoim smartfonie i
    laptop łączy się po WiFi.

    Dlatego właśnie montowanie modemu 3G w laptopie na stałe nie ma dziś sensu.

  • 16. Data: 2013-12-15 14:10:52
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Nawet na slim??
    Żartujesz :-)

    -----

  • 17. Data: 2013-12-15 14:13:58
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Głupoty wypisujesz.
    Skoro nawet w Kindle'a Amazon włożył 3G i to działające na całym świecie (i w dodatku
    za darmo).

    -----
    [...]

  • 18. Data: 2013-12-20 16:47:54
    Od: Poldek <n...@g...pl>

    666 wrote:
    > Nawet na slim??
    > Żartujesz :-)
    >
    > -----

    A mają?

  • 19. Data: 2013-12-20 19:18:14
    Od: Poldek <n...@g...pl>

    666 wrote:
    > Głupoty wypisujesz.
    > Skoro nawet w Kindle'a Amazon włożył 3G i to działające na całym świecie
> [...]

    "Za darmo, to można w papę dostać" - tak się kiedyś mówiło.
    Aby mieć to "darmowe" 3G w Kindlu, najpierw musisz zapłacić za Kindla :-)
    Druga sprawa - w jakim standardzie jest to 3G w Kindlu? Tak, to jest
    standard już przestarzały.
    Sprawa trzecia - nie pleć o darmowym internecie w Kindlu na całym
    świecie, jeżeli nie sprawdziłeś. Za "darmo" masz 50 MB misięcznie i
    tylko w Polsce. Poza Polską działa tylko strona Amazona i angielska
    wikipedia.

    A wracając do zasadniczego tematu: tablety to ciągle jeszcze nie
    laptopy. Większość tabletów w ogóle nie ma 3G ani 4G. A te, które mają,
    3G, to mają w znakomitej większości w już przestarzałym standardzie
    HSPA. Nawet te najdroższe, które mają 4G, mają 4G niepełne. A nawet jak
    mają pełne i tak za chwilę będzie 5G i wtedy 4G będzie przestarzałe, a
    modemu w tablecie nie wymienisz.

  • 20. Data: 2013-12-20 22:31:13
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Jak najbardziej.