  • 1. Data: 2020-04-17 13:10:40
    Temat: Nie mogę uruchomić silnika
    Od: Maniak <x...@a...com>

    Peugeot 207 Presence,  silnik benzynowy 1.4 - 75 KM.
    Nie mogę uruchomić silnika po dłuższym staniu (ponad miesiąc).
    Po przekręceniu kluczyka słyszalny jest pomruk, ale NIE piłowanie jakie
    normalnie
    słychać gdy nie można zapalić z powodu rozładowania akumulatora.
    W tym samym czasie pokazuje się  pomarańczowa kontrolka, wg opisu jest to
    kontrolka Systemu autodiagnostyki silnika, która przy stałym świeceniu
    oznacza
    Usterkę układu czystości spalin. Wg tego opisu powinna ona zgasnąć po
    uruchomieniu
    silnika, ale silnik się nie uruchamia.
    Ponadto na wyświetlaczu komputera pojawił się czerwony znak trójkąta z
    wykrzyknikiem
    w środku. W pewnym momencie również czerwona kontrola akumulatora
    zaczęła migać.

    W przeszłości, po dłuższym staniu zimą, które się czasami zdarzało,
    czerwona kontrolka
    akumulatora migała, ale nie pokazywała w/w się pomarańczowa kontrolka, a
    silnik dawało
    się uruchomić bardzo szybko.

    Mogę ewentualnie spróbować doładować akumulator, chociaż nie wydaje mi
    się żeby rozładownie
    akumulatora było przyczyną.  Ale jeśli to mogłoby pomóc to pożyczę
    prostownik. Do tej pory
    nie był mi potrzebny.

    Co mogę zrobić w warunkach domowych, co mogę sprawdzić zanim zamówię
    holowanie
    do warsztatu?

    Proszę o pomoc i pozdrawiam

  • 2. Data: 2020-04-17 13:13:26
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Możesz się jeszcze pomodlić żeby po naładowaniu akumulatora odpalił.

  • 3. Data: 2020-04-17 13:43:10
    Temat: Re: Nie mogę uruchomić silnika
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 17 kwietnia 2020 13:10:46 UTC+2 użytkownik Maniak napisał:

    > chociaż nie wydaje mi się żeby rozładownie akumulatora było przyczyną.

    Z rozładowanym akumulatorem auta raczej nie odpalają

  • 4. Data: 2020-04-17 13:49:54
    Od: Maniak <x...@a...com>

    W dniu 17.04.2020 o 13:43, Kris pisze:

    > Z rozładowanym akumulatorem auta raczej nie odpalają
    Chodziło o pomarańczową kontrolkę.

  • 5. Data: 2020-04-17 13:58:05
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 17-04-2020 o 13:10, Maniak pisze:
> [...]
    > normalnie
    > słychać gdy nie można zapalić z powodu rozładowania akumulatora.

    Nowy aku.
    Naładowanie może nic nie dać, gdy ma zwarcie na celach.

    Dla testów możesz na kablach, z innego samochodu odpalić.

  • 6. Data: 2020-04-17 14:29:31
    Od: Maniak <x...@a...com>

    W dniu 17.04.2020 o 13:58, Cavallino pisze:

    > Nowy aku.
    Zawsze można kupić nowy.

    > Naładowanie może nic nie dać, gdy ma zwarcie na celach.
    Skąd taka diagnoza?
    Czy Twoim zdaniem pojawienie się tej pomarańczowej kontrolki może mieć
    związek ze zwarciem na celach?

    Na youtube jest filmik, dotyczący co prawda Opla, ale pokazano w nim, że
    rozładowany (nie ze zwarciem)
    akumulator może powodować świecenie się bardzo różnych kontrolek,
    fałszywie informujących o awariach,
    które nie mają miejsca. Zaczynam podejrzewać, że u mnie też tak jest.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2020-04-17 14:43:39
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 17 kwietnia 2020 13:10:46 UTC+2 użytkownik Maniak napisał:

    > Ponadto na wyświetlaczu komputera pojawił się czerwony znak trójkąta z
    > wykrzyknikiem

    A w menu komputera tam gdzie kody błędów są to jakie masz błędy?

  • 8. Data: 2020-04-17 14:49:30
    Od: Maniak <x...@a...com>

    W dniu 17.04.2020 o 14:43, Kris pisze:

    > A w menu komputera tam gdzie kody błędów są to jakie masz błędy?
    Nie pokazuje się  żaden kod błędu. Przy licznikach pomarańczowa kontrolka,
    potem migająca czerwona, a na wyświetlaczu komputera czerwony trójkąt.

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2020-04-17 14:59:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Maniak x...@a...com ...

    > Po przekręceniu kluczyka słyszalny jest pomruk, ale NIE piłowanie
    > jakie normalnie

    Nie wiem co to znaczy ale jezeli dobrze rozumiem, to rozrusznik po prostu
    nie kreci?
    Jeżeli zastanawiasz sie od czego zaczac to zdecydowanie od
    akumulatora.Ale skoro tyle chciało ci sie napisac a jeszcze tego nei
    zrobiłes to cienko to widze ;-DDD

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jest tylko jedna kategoria ludzi, którzy myślą więcej o pieniądzach

  • 10. Data: 2020-04-17 15:00:30
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 17-04-2020 o 14:29, Maniak pisze:

    > Zawsze można kupić nowy.

    > Skąd taka diagnoza?

    Z doświadczenia.

    > Czy Twoim zdaniem pojawienie się tej pomarańczowej kontrolki może mieć
    > związek ze zwarciem na celach?

    Nie - ale z brakiem prądu już tak.

> [...]
    > rozładowany (nie ze zwarciem)
    > akumulator może powodować świecenie się bardzo różnych kontrolek,

    Dokładnie tak jest.
    Mi wariowały liczniki, wskazówki latały sobie w różne strony, a
    rozrusznik też nawet nie obrócił.
    A kilka sekund wcześniej nic akumulatorowi nie dolegało.
    Wyjechałem za bramę, zgasiłem silnik, zamknąłem bramę i ..... już nie
    odpaliłem.