  • 1. Data: 2009-07-23 09:08:44
    Temat: Nie sadzicie ze ten sezon jest jakiś taki nieudany? ;) [pzdr z SPZOZ]
    Od: The_EaGle <t...@p...onet.pl>

    Ten sezon był całkiem udany do 16 VI kiedy to w Raszynie pewien pan
    postanowił zajechać mi drogę oplem omega. Jak postanowił tak zrobił.
    Jednak mała moja prędkość około 30km/h i miejsce pozostawione pozwoliło
    mi tylko musnąć ten samochód. Efekt chłodnica do wymiany i crashpad
    urwany o zderzak. Nawet sie nie przewróciłem, mi sie nic nie stało.
    Stwierdziłem że to będzie moja nauczka i choć szybko nie jezdze
    postanowiłem jeszcze wolniej. Pacjent przyznał się do winy i po miesiącu
    w serwisie na Parowcowej moto było gotowe.

    Motocykl odebrałem w sobotę, przejachełem 500km i wczoraj wracałem z
    pracy i znow!

    Znów ten cholerny Raszyn.

    Tym razem jechałem wolno 20-30km/h po miedzy stojącymi w korku
    samochodami po miedzy pasem lewym a srodkowym. Wlasciwie to po lewym
    pasie. Nagle widze jak facet w vectrze na srodkowym pasie (znow opel!)
    poprawia sobie marynarkę i otwiera drzwi od strony kierowcy! Jechałem
    sąsiednim pasem! Jechałem wolno i...facet postanowił otworzyć kiedy ja
    byłem na poziomie jego tylnych świateł, zrobił to tak szybko że zero
    reakcji z mojej strony i dolny róg drzwi wbił mi się w prawą stopę. Nie
    przwróciłem się, nie bolało myślałem że nic sie nie stało. Jechałem w
    pełnym rynsztunku. Buty motocyklowe - może nie high end ale z
    ochraniaczami.
    Zatrzymujemy sie na poboczu, patrze na moją prawą nogę a tam but
    przecięty od góry oraz krew i mięsko...
    Koleś w samochodzie oczywiście pełne przekonanie że jak się zatrzymał
    to prawo otworzyć drzwi. Nie zgodziłem sie z nim wiec wezwałem policji i
    pogotowie.
    Policja naturalnie nienawidzi motocyklistów wiec zaproponowała mi
    współwinę lub dla mnie mandat, kiedy leżałem w karetce. Podziękowałem i
    będę bronił sie w sądzie.
    Policja zapytała co z moto - czy mam kogoś kto by przyjechał teraz i
    odjechał motocyklem bo oni mogą mi na depozytowy go zabrać. Byłem w
    szoku nie zastanawiałem się zbytnio - nikt mi do głowy nie przychodził w
    końcu jeden z saniaturiuszy powiedział że jest motycklistą i jak chce to
    może podjechać pod szpital na parking. No i się zgodziłem . Tak wiec
    moja podróż do szpitala na Lindleya wczoraj wyglądała tak że ja w
    karetce a sanitatiusz w moim kasku i kurtce za karetką :) . Musze mu za
    to publicznie podziękować i jak będę miał z nim kontakt chętnie postawie
    mu duuuużo browarów :>
    Po za tym świetna opieka medyczna w karetce i miła w szpitalu. A efekty
    : otwarte załanie kości śródstopia i miesiąc w gipsie...

    Po za tym sąd mnie czeka w Pruszkowie.

    A tak w ogóle to pozdrawiam wszystkich na jednośladach i uważajcie na
    otwarte drzwi!

    Pozdrawiam
    Rafał

    CBF500

  • 2. Data: 2009-07-23 09:21:23
    Od: gildor <g...@N...gazeta.pl>

    The_EaGle pisze:
> [...]
    > Policja naturalnie nienawidzi motocyklistów wiec zaproponowała mi
    > współwinę lub dla mnie mandat, kiedy leżałem w karetce. Podziękowałem i

    Art. 45. 1. Zabrania się:
    3. otwierania drzwi pojazdu, pozostawiania otwartych drzwi lub
    wysiadania bez upewnienia się, że nie spowoduje to zagrożenia
    bezpieczeństwa ruchu lub jego utrudnienia;

    trzym się

    --
    gildor
    9'99

  • 3. Data: 2009-07-23 09:38:21
    Od: "Kefir" <k...@r...pl>

    Elou!
    "The_EaGle" <t...@p...onet.pl> wrote in message
    [...]
    > Motocykl odebrałem w sobotę, przejachełem 500km i wczoraj wracałem z pracy
    > i znow!
    >
    > Znów ten cholerny Raszyn.

    Wspolczuje szczerze i zycze powrotu do zdrowia bez zadnych perturbacji.
    Niejedno chcialoby sie w tym miejscu powiedziec lecz, zaprawde, nie chce
    kusic losu ;)
    Tyle rzekne: by jezdzic na moto trzeba miec duzo szczescia, napewno sporo
    powyzej przecietnej.
    Trzym sie i odzywaj jesli mozna bedzie jakos pomoc, urzeduje w poblizu - w
    cholerrrnych Jankach ;)

    weFAQ&v=qvj

  • 4. Data: 2009-07-23 10:12:44
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-07-23 11:21:23 +0200, gildor <g...@N...gazeta.pl> said:

    > Art. 45. 1. Zabrania się:
    > 3. otwierania drzwi pojazdu, pozostawiania otwartych drzwi lub
    > wysiadania bez upewnienia się, że nie spowoduje to zagrożenia
    > bezpieczeństwa ruchu lub jego utrudnienia;

    Może tam ciągła była? Bo aż mi trudno uwierzyć w takie nieuctwo
    policmastrów... A do The_EaGle - gratsy za trzeźwość umysłu - niejeden
    w takiej sytuacji zgodził się na brednie stróżów prawa. Grunt że nic
    bardzo poważnego, wyliżesz się i może nawet jeszcze w tym sezonie
    polatasz ;-)

    Sebastian
    Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

  • 5. Data: 2009-07-23 10:22:32
    Od: gildor <g...@N...gazeta.pl>

    de Fresz pisze:

    > Może tam ciągła była? Bo aż mi trudno uwierzyć w takie nieuctwo
    > policmastrów...

    co z tego? kto mu udowodni, że jechał po ciągłej? zresztą pisał
    "właściwie po lewym". poza tym, jazda po ciągłej nie była przyczyną
    wypadku, lecz otwarcie drzwi. nawet jak dostanie mandat (jeśli jechał),
    to nie ma tu mowy o współwinie, a już na pewno nie o winie.

    --
    gildor
    9'99

  • 6. Data: 2009-07-23 10:44:41
    Temat: Re: Nie sadzicie ze ten sezon jest jakiś taki nieudany? ;) [pzdr z SPZOZ] ODSZKODOWANIE
    Od: "Power" <p...@i...pl>

    "The_EaGle" <t...@p...onet.pl> wrote in message
    > Tym razem jechałem wolno 20-30km/h po miedzy ... (ciach) Wlasciwie to po
    > lewym pasie.

    NIE jechałeś pomiedzy, tylko jechałeś swoim pasem ruchu obok stojącymi
    pojazdami. I tego się trzymamy.

    > Po za tym sąd mnie czeka w Pruszkowie.

    Nie sąd Cie czeka tylko jego czeka Sąd. Tak jak Glidor napisał masz temat
    jasny. Walcz i odwoluj się jak nie dostaniesz satysfakcjonującego
    rozstrzygniecia. Znajdź firme/ freelancera który specjalizujesie w sprawach
    odszkodowaniach komunikacyjnych. Będziesz negocjował, układał się a jak się
    nie da to sądził się z TU które bedzie zaniżało jak może wartość
    odszkodowania.

    A na razie zbieraj papiery wszystkie i koszty. Bo wyłożysz teraz na to
    leczenie, buty, utrudnienia z 2-5 tys zł. Będziesz musiał te koszty
    udowodnić (dostarczyć rachunki, dowody, zdjecia, opis) w wyczerpujacej
    dokumentacji. Dostarczyć Rachunki, Faktury, Opisy. Masz komputer, masz czas
    opisuj sobie i zbieraj papiery:

    a) uszkodzenia motocykla. Może sie coś wygieło jednak albo zarysowało.
    Zdjecia, rachunek z warsztatu za wymiane dzwigni hamulca, setów czy
    czegokolwiek innego.
    b) uszkodzenia garderoby - zniszczone buty ( znajdź paragon, rachunek,
    popros przyjaciela by wystawił Ci fakturę zakupu, zrób zdjecia zalanego
    pociętego buta i ściągnij z netu zdjecia nowego. Dobre buty motocyklowe
    kosztują z 1500 zł) Być moze coś jeszcze, spodnie 200-500 zł,
    c) pobyt w szpitalu, leczenie, koszt wizyt lekarskich i konsultacji
    prywatnych także, wizyt na rehabilitacji. Leki, materiały opatrunkowe, kule,
    ochraniacze, usztywniacze, wszelki sprzęt rehabilitacyjny przepisany przez
    lekarza. Może szyny / braces będziesz miał przepisane - koszt 2000 zł? ,
    d) koszty opieki osoby trzeciej nad tobą. Jeśli nie mozesz sie ruszać i
    potrzebujesz by brat, siotra, kolega opiekowali sie Tobą przez tydzień i nie
    mogli chodzić wówczas do pracy to jest to koszt przeliczalny na pieniądze.
    Na pewno mozesz leżeć w domu? Może powinienneś pójść na konsultacje do
    przychodni i tam powinienneś leżeć przez 7 dni w celu zapewnienia właściwej
    opieki medycznej. Wiesz jak to jest .
    e) utrata zdrowia. Moze lekarz stwierdzi że ruchomośc stawu /śródstopia
    zmniejszy sie o 50%. Jak to sie przekłada na utratę zdrowia procentowo? Nie
    wiem. Ale to moze być wręcz małe kalectwo. Moze nie będziesz w stanie używac
    hamulca w moto ani prowadzić samochodu - należy ci sie za to odszkodowanie
    f) koszty dojazdów. Prowadzić motocykla ani samochodu nie mozesz. Autobusem
    o kulach nie pojedziesz. Koszty taksówek (nie paragon tylko rachunek z
    napisaną data, pieczątką i skad - dokąd trasa. (np do lekarza i z powrotem).
    Twoi bliscy chcą Cie odwiedzać. Ponoszą koszty. Rachunki zbieraj.
    g) Niemożność wykonywania pracy zawodowej ze wzgledu na uszkodzenie. Może
    masz działalnosć gospodarczą, moze pracujesz na etacie i nie możesz
    pracować. Może stracisz projekt warty x tys zł. Moze stracisz premie Załatw
    potwierdzenie tych faktów w forie korespondencji oficjalnej z pracodawcą lub
    klientem na ten temat. Należy ci się wyrównanie utraconej częsci dochodu
    h) konieczność odwołania zaplanowanych wyjazdów. Musiałeś zrezygnowac z
    zaplanowanej wycieczki za którą zapłaciłeś? Nalezy Ci się odszkodowanie.
    i) szkody moralne, przenikliwy ból który moze Ci utrudniać życie przez
    miesiac lub dwa.. lub czy lub pół roku...
    j) ból i problemy wyinkajace z przyjmowania leków przeciwzakrzepowych któe
    powinienneś brac skoro masz ranę, wylew i unieruchomioną kończynę. Zastrzyki
    w brzuch. To boli, trwa dlugo, osłabia organizm. I tu piszę absolutnie
    serio. Kolega skręcił kostkę, gips i dostał zawału płuca i tetnicy płucnej.
    Ledwo przeżył.
    k) może wystapić u Ciebie syndrom lęków komunikacyjych .. opinia lekarska,
    opieka psychologiczna, terapia.. odszkodowanie.
    l) przy cieżkim wypadku wszelkie te nawarstwione problemy mogą być podstawą
    do przyznania renty na okres xx miesiecy w kwocie xxxx zł.
    m) moze bedziesz musiał sie przekwalifikowac na inny zawód. Np byłeś
    rozwozicielem pizzy, a musisz ukończyc kurs obslugi komputera czy jezyka
    niemieckiego by podjac pracę w firmie x na stanowisku y (na pewno masz
    znajomego ktor Cie zatrudni na x miesiecy czasu)

    Tutaj w niektórych obszarach popusciłem wodze fantazji, ale to co powyżej
    jest do wykorzystania w innych przypadkach.

    pozdr.
    Power
    http://www.bikepics.com/members/power997/

  • 7. Data: 2009-07-23 10:45:19
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-07-23 12:22:32 +0200, gildor <g...@N...gazeta.pl> said:

    >>> Art. 45. 1. Zabrania się:

    > co z tego? kto mu udowodni, że jechał po ciągłej?

    Mogliby się upierać.

> [...]
    > przyczyną wypadku, lecz otwarcie drzwi. nawet jak dostanie mandat
    > (jeśli jechał), to nie ma tu mowy o współwinie, a już na pewno nie o

    Tak zachodzę w głowę skąd im się ta współwina wzięła i stąd pomysł
    ciągłej. Bo niby gdyby była ciągła, to obecność motocyklisty w tym
    miejscu mogłaby się stać dyskusyjna. Ale oczywiście jak dla mnie, winna
    jest w 100% po stronie otwierającego drzwi.

  • 8. Data: 2009-07-23 10:47:27
    Od: "Power" <p...@i...pl>

    "de Fresz" <d...@n...o2.pl> wrote in message
> [...]

    > ciągłej. Bo niby gdyby była ciągła, to obecność motocyklisty w tym miejscu
    > mogłaby się stać dyskusyjna. Ale oczywiście jak dla mnie, winna jest w

    Jechał swoim pasem omijając stojace pojazdy. Nie ma znaczenia jaka linia.
    Jestem przekonany ze jak jest mądry to znajdzie świadka który widział
    zdarzenie i zgłosił się do niego bo czyta to właśnie na preclach.

  • 9. Data: 2009-07-23 10:49:56
    Od: "Power" <p...@i...pl>

    "Power" <p...@i...pl> wrote in message

    Nie wspomnialem o kosztach holowania motocykla ze szpitala (skoro już
    sanitariusz się przejechał) i wszelkich kosztach obsługi prawnej które
    ponosisz.

  • 10. Data: 2009-07-23 11:11:39
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > Jechał swoim pasem omijając stojace pojazdy. Nie ma znaczenia jaka linia.
    > Jestem przekonany ze jak jest mądry to znajdzie świadka który widział
    > zdarzenie i zgłosił się do niego bo czyta to właśnie na preclach.

    Jeżeli jechał lewym pasem do skrętu w lewo i nikogo nie miał ze swojej lewej
    strony, to policja go może cmoknąć.
    Jeżeli jechał lewym pasem i pas ten był do skrętu w lewo i równocześnie do
    jazdy na wprost, a wszyscy przed nim skręcali w lewo, to jw.
    Jeżeli jechał lewym pasem, a pas ten był tylko do skrętu w lewo, więc mijał
    samochody skręcające w lewo z prawej strony (samemu także skręcając w lewo),
    to za to mogą się już przyczepić, jednak nie było to bezpośrednią przyczyną
    zdarzenia, więc nie ma mowy o współwinie, a jedynie o mandacie za
    nieodpowiednie omijanie pojazdu.
    Co innego jeżeli jechałby środkowym pasem i nie przekraczał lini ciągłej
    (omijając rzeczonego kierowcę otwierającego drzwi z jego lewej strony), to
    wtedy policja także miałaby prawo go cmoknąć.
    Nie znamy układu skrzyżowania i dokładnego opisu sytuacji.
    Pozdrawiam !
    WOJO