  • 1. Data: 2012-11-01 16:04:09
    Temat: Nie uwazacie ze..
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    Prawo moorea zalamalo sie z 5 lat temu? Od wielu lat sprzet juz nie
    przyspiesza tak jak 15 lat temu. Moj procek E8400 3ghz@4,4 kupiny w 2008r
    nadal nie ustepuje njanowszym prockom. Ceny sprzetu w związkuu z brakiem
    postępu utrzymywane są sztucznie na wysokim poziomie jak np hdd, ktore są
    drozsze niz 2 lata temu mimo ze wszystkie powodzie huragany dawno minęły i
    nie ma właściwie na co zwalić. Z reguły kupowalem nowy sprzet gdy był 2x
    szybszy od posiadanego... teraz chyba z 10 lat trzeba bedzie poczekać.
    Jedyna "sznasa" w tworcach oprogramowania ktorzy we wspolpracy z
    producentami sprzętu wymuszą kupno nowego sprzetu na starej jak swiat
    zasadzie nikompatybilności z rozwiązaniami innymi niż własnie wdrażane przez
    sprzętowców.

    :)

  • 2. Data: 2012-11-01 16:47:18
    Temat: Re: Nie uwazacie ze..
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-11-01, miumiu <a...@b...pl> wrote:
    > Prawo moorea zalamalo sie z 5 lat temu? Od wielu lat sprzet juz nie

    Prawa Moore'a nie załamało się. I nie jest prawem tylko obserwacją
    statystyczną, którą ktoś kretyńsko nazwał.

    > przyspiesza tak jak 15 lat temu. Moj procek E8400 3ghz@4,4 kupiny w 2008r

    ...i nie dotyczy wydajności, a liczby tranzystorów.

    Wydajność komputerów będzie rosła coraz wolniej, bo:
    a) zbliżają się granice możliwości obecnej technologii,
    b) dzisiejszy sposób używania komputerów nie wymaga mocy znacznie
    większych niż dostępne dziś.

    > nadal nie ustepuje njanowszym prockom. Ceny sprzetu w zwi?zkuu z brakiem

    Najnowsze procesory (domowe, pomijam Xeon'y) w syntetycznych testach
    biją E8400 4-5-krotnie (co jest mniej więcej zgodne z przewidywaniami na
    podstawie specyfikacji).

    > postepu utrzymywane s? sztucznie na wysokim poziomie jak np hdd, ktore s?
    > drozsze niz 2 lata temu mimo ze wszystkie powodzie huragany dawno mine?y i

    2 lata temu dyski były po prostu zbyt tanie. Akcja w Tajlandii
    urealniła ceny. Po prostu produdenci zobaczyli przy jakich cenach nie
    mają problemu ze sprzedażą i okazało się, że wcześniejsza wojna obcięła
    im mnostwo zysków.

    M.in. przez słabe zyski Samsung wycofał się z tego rynku (kilka miesięcy
    przed powodzią - pewnie zachwyceni nie byli).

    > nie ma w?a?ciwie na co zwaliae. Z regu?y kupowalem nowy sprzet gdy by? 2x
    > szybszy od posiadanego... teraz chyba z 10 lat trzeba bedzie poczekaae.

    Patrz wyżej. Po prostu subiektywne odczucie jest takie, że komputery
    starzeją się wolniej. Jeśli chodzi o domowe zastosowania, to już tylko
    gry "pchają" wydajność w górę.

    Tak naprawdę dziś producenci sprzętu (i softu) skupiają się na
    zastosowaniach mobilnych, więc zamiast podnoszenia wydajności
    obniża się wymagania i prądożerność. Windows 8 ma mniejsze wymagania
    niż Windows 7 (a na w miarę współczysnych kompach wypada "lżej" niż XP).

    pozdrawiam,
    PK

  • 3. Data: 2012-11-01 16:55:22
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Thu, 1 Nov 2012 16:04:09 +0100, miumiu napisał(a):

    > Moj procek E8400 3ghz@4,4 kupiny w 2008r nadal nie ustepuje njanowszym prockom.

    Chyba troche przesadziles. Faktem jest, ze prawo moorea zwolnilo, ale nowe
    procki sa jedna wyraznie wydajniejsze, a przy tym mniej pradozerne, czyli
    takze mniej grzeja siebie i otoczenie.

    http://pclab.pl/art51473-10.html

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 4. Data: 2012-11-01 17:05:52
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Thu, 1 Nov 2012 16:55:22 +0100, R.e.m.e.K napisał(a):

> [...]

    Lub tutaj:

    http://www.cpubenchmark.net/cpu.php?cpu=Intel+Core2+
    E8400+%40+3.00GHz&id=916

    Nawet po przemnozeniu x2 wypada dzis blado.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 5. Data: 2012-11-01 17:10:50
    Od: Chris <s...@s...de>

    W dniu 2012-11-01 16:47, PK pisze:

    > Wydajność komputerów będzie rosła coraz wolniej, bo:
    > a) zbliżają się granice możliwości obecnej technologii,
    > b) dzisiejszy sposób używania komputerów nie wymaga mocy znacznie
    > większych niż dostępne dziś.

    Powiedz to programom 3D, one jakoś nie biorą sobie do serca "wystarczy
    ci mocy" :)

    > Najnowsze procesory (domowe, pomijam Xeon'y) w syntetycznych testach
    > biją E8400 4-5-krotnie (co jest mniej więcej zgodne z przewidywaniami na
    > podstawie specyfikacji).

    Nawet więcej ni 4-5x

> [...]
    > urealniła ceny. Po prostu produdenci zobaczyli przy jakich cenach nie
    > mają problemu ze sprzedażą i okazało się, że wcześniejsza wojna obcięła

    Teraz analitycy rynku oczekują takiej samej sytuacji na rynku pamięci
    które są po prostu za tanie.

    > M.in. przez słabe zyski Samsung wycofał się z tego rynku (kilka miesięcy
    > przed powodzią - pewnie zachwyceni nie byli).

    Bo miał kiepską strategię reklamową oraz słabą sprzedaż jako dostawca
    OEM dla producentów komputerów, szkoda bo byli najlepsi w dyskach jeśli

    www.bezwypadkowy.net - sprawdź auto i zobacz jego historię na forum.

  • 6. Data: 2012-11-01 17:34:22
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-11-01, Chris <s...@s...de> wrote:
    > Powiedz to programom 3D, one jakoś nie biorą sobie do serca "wystarczy
    > ci mocy" :)

    Programy 3D to nie są typowe zastosowania domowe :D.
    Rendering to złożone obliczenia jak każde inne.

    Zresztą renderer dostałby zawału i zaszyłby się w piwnicy, gdyby zobaczył
    złożoność programów w medycynie, chemii czy fizyce :). Nie mniej to są
    zastosowania profesjonalne i one napędzają trochę inny rynek (gdzie cenę
    dostosowuje się do produktu, a nie odwrotnie :)).
    Poprzednie zdanie pisałem z myślą o użytkownikach domowych (tzn.
    komputerach mieszczących się w pudełkach ~50 litrów).

    I oczywiście nie podważam tego, że możesz mieć ochotę w domu klepać
    modele na swoim PC, bo ja orientacyjnie puszczam jakieś programy
    na 3 dni i rozumiem ból :).

    Operałem się o te kolorowe tabelki PassMark (www.cpubenchmark.net).

    > Teraz analitycy rynku oczekują takiej samej sytuacji na rynku pamięci
    > które są po prostu za tanie.

    Aż tak bardzo nie śledzę, ale jest to prawdopodobne. Niedawno kupowałem
    4GB DDR2 i trochę zbladłem widząc ceny DDR3. Ostatnio w takiej sytuacji
    byłem lata temu (zwiększałem SDRAM, a były już DDR) i nie miałem aż
    takiego odczucia "bycia wydymanym", choć konkretnych kwot nie pamiętam.

    > Bo miał kiepską strategię reklamową oraz słabą sprzedaż jako dostawca
    > OEM dla producentów komputerów, szkoda bo byli najlepsi w dyskach jeśli
    > chodzi o domowe zastosowania.

    No byli. Ale Samsung to taka firma, że właściwie mogą być najlepsi
    w czymkolwiek, czym chcieliby się zająć. Pewnie nie ostatni raz
    wychodzą z rynku, na którym wygrywali jakością (inaczej musieliby
    zawładnąć całym światem :)).

    BTW: czy Seagate nie przejął całej technologii (jakieś patenty?). Nie
    żebym był złośliwy, ale ponad rok po przejęciu nie robią dysków
    zauważalnie lepszych niż ostatnie SpinPointy. Mam nawet wrażenie, że
    trochę tracą dystans do WD.

    pozdrawiam,
    PK

  • 7. Data: 2012-11-01 18:03:36
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    Użytkownik "R.e.m.e.K" <g...@d...null> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > http://www.cpubenchmark.net/cpu.php?cpu=Intel+Core2+
    E8400+%40+3.00GHz&id=916

    > Nawet po przemnozeniu x2 wypada dzis blado.

    No tak, ale zeby bylo sprawiedliwie to trzebaby porownac moc obliczeniową
    jednego rdzenia. Nowe procesory to cos jak kilka w jednej obudowie. Nadal
    mnostwo programow wykorzystuje tylko jeden rdzen. Chetnie bym porownal w
    zastosowaniu jednordzeniowym ten najbardziej wypasiony z zestawienia Intel
    Core i7-3960X @ 3.30GHz podkręcony ile sie da z tym moim E8400 (2 rdzenie),
    tez podkreconym ile się da. Wątpię żeby roznica byla większa niż 20% o ile w
    ogóle.
    Jak cos mozemy sprawdzic :)

    Pzdr

  • 8. Data: 2012-11-01 18:18:49
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

> [...]
    > urealniła ceny. Po prostu produdenci zobaczyli przy jakich cenach nie
    > mają problemu ze sprzedażą i okazało się, że wcześniejsza wojna obcięła

    Realnosc cen w tej branzy to bardzo szerokie pojecie. Realny koszt produkcji
    procesora to pewnie z 5% ostatecznej ceny, reszta to badania, know-how,
    marketing itd. Osobiscie nie widze najmniejszego powodu dla ktorego dyski
    SSD mialy by kosztowac takie krocie jak teraz, powinny byc wrecz znaczaco
    tansze od skomplikowanych mechanicznie HDD. No ale ktos musi zarobic
    najpierw na bogatych i stopniowo schodzic do mas. W marketingu ma to chyba
    nawet jakies bardzo konkretne okreslenie :)

    Pzdr

  • 9. Data: 2012-11-01 19:03:48
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "miumiu" napisał w wiadomości grup
    > No tak, ale zeby bylo sprawiedliwie to trzebaby porownac moc obliczeniow?
    > jednego rdzenia. Nowe procesory to cos jak kilka w jednej obudowie. Nadal
    > mnostwo programow wykorzystuje tylko jeden rdzen.

    Uspokój się...
    Mam i7 (4 rdzenie, 8 wątków) i jest zbyt wolny (użycie 100%). Nawet Phenom
    II X6 nie jest potworem. Zobaczymy co będzie w przyszłym roku, bo czasami
    mnie krew zalewa. :(

  • 10. Data: 2012-11-01 19:05:38
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-11-01, miumiu <a...@b...pl> wrote:
> [...]
    > tez podkreconym ile sie da. W?tpie ?eby roznica byla wieksza ni? 20% o ile w

    Różnica będzie większa niż 200%. Znacznie większa.

    a) procesory wielordzeniowe dla użytowników domowych są w sprzedaży
    od 2005 roku i bez problemu można porównywać 2-rdzeniowe CPU,
    więc o co Ci chodzi z tym jednym rdzeniem?
    b) nie jest istotne to, czy program wykorzystuje więcej niż jeden rdzeń,
    bo na kompie chodzi ich jednocześnie wiele (przynajmniej kilkadziesiąt
    mniej lub bardziej istotnych odrębnych procesów). Przejście z 1 na 2
    rdzenie to był największy szok, jaki przeżyłem w ostatnich 15 latach
    pracy na kompie.
    c) dzisiejsze rdzenie są _znacznie_ wydajniejsze niż kilka lat temu
    (20%? Skąd ta wartość?). Obejrzyj tabelki na www.cpubenchmark.net .

    pozdrawiam,
    PK