  • 11. Data: 2012-11-01 19:05:43
    Temat: Re: Nie uwazacie ze..
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Thu, 1 Nov 2012 18:03:36 +0100, miumiu napisał(a):

    > No tak, ale zeby bylo sprawiedliwie to trzebaby porownac moc obliczeniową
    > jednego rdzenia. Nowe procesory to cos jak kilka w jednej obudowie. Nadal
    > mnostwo programow wykorzystuje tylko jeden rdzen. Chetnie bym porownal w
    > zastosowaniu jednordzeniowym ten najbardziej wypasiony z zestawienia Intel
    > Core i7-3960X @ 3.30GHz podkręcony ile sie da z tym moim E8400 (2 rdzenie),
    > tez podkreconym ile się da. Wątpię żeby roznica byla większa niż 20% o ile w
    > ogóle.
    > Jak cos mozemy sprawdzic :)

    W pierwszym linku masz test SuperPI, on jest zrobiony na jednym rdzeniu, co
    prawda nie ma tam E8400 ale jest za to najmocniejszy Quad z tamtej epoki,
    wypadl duzo slabiej niz tylko 20%.
    Co do sprawdzania to no problem, mam w kompie i7 2600K podkrecony do 4,2Ghz.
    Jaki test proponujesz?

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 12. Data: 2012-11-01 19:13:30
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-11-01, miumiu <a...@b...pl> wrote:
    > Realnosc cen w tej branzy to bardzo szerokie pojecie. Realny koszt produkcji
    > procesora to pewnie z 5% ostatecznej ceny, reszta to badania, know-how,

    Realna cena nie ma niczego wspólnego z ceną produkcji. Producent
    jedynie chciałby, aby nie była niższa niż jego koszty. Powyżej już
    zarabia, a przecież chce zarobić jak najwięcej.

    > marketing itd. Osobiscie nie widze najmniejszego powodu dla ktorego dyski
    > SSD mialy by kosztowac takie krocie jak teraz, powinny byc wrecz znaczaco

    Powód jest taki, że klienci zgadzają się tyle płacić. Czemu producenci
    mieliby sprzedawać taniej?

    Czemu przy każdym wątku o cenach trzeba komuś to tłumaczyć? :/

    pozdrawiam,
    PK

  • 13. Data: 2012-11-01 19:15:12
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-11-01, qwerty <q...@p...fm> wrote:
    > Uspokój się...
    > Mam i7 (4 rdzenie, 8 wątków) i jest zbyt wolny (użycie 100%). Nawet Phenom
    > II X6 nie jest potworem. Zobaczymy co będzie w przyszłym roku, bo czasami
    > mnie krew zalewa. :(

    No ale w czym problem? To chyba dobrze, że użycie 100%. Kupiłbyś
    procesor, który można używać tylko w 60%?
    Możesz wyjaśnić ten argument? :D

    pozdrawiam,
    PK

  • 14. Data: 2012-11-01 19:16:10
    Od: aL <b...@w...pl>

    W dniu 2012-11-01 18:03, miumiu pisze:

> [...]
    > tez podkreconym ile się da. Wątpię żeby roznica byla większa niż 20% o ile w

    http://www.anandtech.com/bench/Product/56?vs=443
    aL

    --
    There's no normal life, Wyatt. There's just life.

  • 15. Data: 2012-11-01 19:19:52
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-11-01, R.e.m.e.K <g...@d...null> wrote:
> [...]
    > wypadl duzo slabiej niz tylko 20%.
    > Co do sprawdzania to no problem, mam w kompie i7 2600K podkrecony do 4,2Ghz.

    Jeśli będzie się czymś różnił od tych dziesiątków (setek?) łatwo
    dostępnych online, to i ja się mogę pobawić ;].

    Mam E5400 i T8100. Oba w ogóle nie podkręcone, więc będzie lepiej
    widoczna różnica :D.

    pozdrawiam,
    PK

  • 16. Data: 2012-11-01 19:48:32
    Od: "$heikh el $hah" <s...@g...com>

    W dniu 2012-11-01 16:04, miumiu pisze:
    > Jedyna "sznasa" w tworcach oprogramowania ktorzy we wspolpracy z
    > producentami sprzętu wymuszą kupno nowego sprzetu na starej jak swiat
    > zasadzie nikompatybilności z rozwiązaniami innymi niż własnie wdrażane przez
    > sprzętowców.

    Na bank tak będzie. Ja mam np. kilkuletnią, zewnętrzną kartę dźwiękową
    5.1 Toshiba, która pełną funkcjonalność miała tylko na XP. Uruchamianie
    płyty z oprogramowaniem w trybie zgodności z XP nic nie daje, wywala
    błąd, tak samo ingerencja w plikach sterowników sugerowana przez
    programistów nic nie dawała. Działa tylko stereo, no i ma 4 porty USB,
    więc robi też za hub. Z drukarką podobnie. Drukowała, kopiowała, ale
    programu do skanowania nie szło już zainstalować.

    --
    ?(?.?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 17. Data: 2012-11-01 20:47:20
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    http://www.anandtech.com/bench/Product/56?vs=443
    aL

    Fajne zestawienie, jednak uwzgledniajace wielordzeniowosc.W takim
    zestawieniu i testach w aplikacjach wykorzystujacych wiele rdzeni E8400
    oczywiscie nie ma szans. Tymczasem postęp technologiczny widać po tym co
    potrafi jeden rdzeń :)

    Pzdr

  • 18. Data: 2012-11-01 20:58:03
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

> [...]
    > wypadl duzo slabiej niz tylko 20%.
    > Co do sprawdzania to no problem, mam w kompie i7 2600K podkrecony do

    Sciagnalem, odpalilem. Nie wiem dokładnie o co chodzi w tym tescie SuperPI,
    ale po zakonczeniu uploadowalem wyniki przyciskiem "upload" i wsrod wynikow
    jestem od kilku do kilkudziesieciu procent od czolowki w zaleznosci od
    testu -> user : xrafik .
    TO moze test w realu - program genexprotools 4.3 demo ze strony
    www.gepsoft.com
    Odpalamy pierwszy z brzegu przyklad "Concrete strenght" -> start -> czekamy
    3 minut z zegarkiem w ręku i -> stop
    U mnie 5141 generacji (kombinacji algorytmu genetycznego) zdazyl w tym
    czasie przeanalizowac.
    Program jest chyba dobry do takiego testu bo u mnie na dwoch rdzeniach
    chodzi równo na 50% mocy.

    Pzdr

  • 19. Data: 2012-11-01 21:00:13
    Od: Mr Misio <m...@g...pl>

    Użytkownik R.e.m.e.K napisał:

    > W pierwszym linku masz test SuperPI, on jest zrobiony na jednym rdzeniu, co
    > prawda nie ma tam E8400 ale jest za to najmocniejszy Quad z tamtej epoki,
    > wypadl duzo slabiej niz tylko 20%.

    Dla mnie wazniejsze od wzrostu wydajnosci jest spadek energochlonnosci cpu.

  • 20. Data: 2012-11-01 21:02:09
    Od: Mr Misio <m...@g...pl>

    Użytkownik aL napisał:

    > http://www.anandtech.com/bench/Product/56?vs=443
    > aL

    Mile :) Znaczy moj leciwy c2d sprzed wielu lat jeszcze daje rade, w
    sensie nie odstaje drastycznie jak na przepasc jaka dzieli te procesory...