  • 31. Data: 2012-11-02 16:37:01
    Temat: Re: Nie uwazacie ze..
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "$heikh el $hah" napisał w wiadomości grup
    > Z drukarką podobnie. Drukowała, kopiowała, ale programu do skanowania nie
    > szło już zainstalować.

    A po co kombajn do skanowania? Ja zawsze używam irfanview.

  • 32. Data: 2012-11-02 19:02:36
    Od: "$heikh el $hah" <s...@g...com>

    W dniu 2012-11-02 16:37, qwerty pisze:
    > Użytkownik "$heikh el $hah" napisał w wiadomości grup
    >
    > A po co kombajn do skanowania? Ja zawsze używam irfanview.

    IrfanView jest świetny, przyznaję, dla mnie zresztą domyślny do zdjęć i
    skanów, jednak oprogramowanie dostarczone przez Epsona dawało większe
    pole do popisu (Irfan ma opcję ładnego skanowania do pdf?). Ale i tak
    już swoje przeżyła, więc ostatnio kupiłem nową, też Epsona i już na
    Wi-Fi, co dla mnie jest wielką wygodą.

    --
    ?(?.?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 33. Data: 2012-11-03 12:33:19
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "$heikh el $hah" napisał w wiadomości grup
    > IrfanView jest świetny, przyznaję, dla mnie zresztą domyślny do zdjęć i
    > skanów, jednak oprogramowanie dostarczone przez Epsona dawało większe pole
    > do popisu (Irfan ma opcję ładnego skanowania do pdf?).

    Ma zapis do pdf

  • 34. Data: 2012-11-03 19:05:42
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    Użytkownik "R.e.m.e.K" <g...@d...null> napisał w wiadomości

    > A poza tym w tle pracowalo (istnialo) podczas testu 148 procesow. Nie
    > obciazaly komputera zbytnio (1-2%) ale jednak procesor tez nimi sie musial
    > zajmowac (zarzadzanie watkami).
    >
    > --
    > pozdro
    > R.e.m.e.K

    No niezle, 30% szybciej. Toretycznie da sięzapuscic takie obliczenia x2 lub
    x4 zeby wykorzystac wszystkie rdzenie. W tym programie akurat by to było
    uzasadnione, bo algorytm genetyczny analizuje kombinacje rozwiazan wg
    pewnego "widzimisie", co oznacza ze zapuszczone programy z tym samym
    zadaniem nie wykonują dokładnie tych samych obliczen. ALe to taka dygresja.

    Pozdr

  • 35. Data: 2012-11-03 19:07:06
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    > Przed chwilą chciałeś test na 1 rdzeniu. Zdecyduj się :D.

    No i p[odalem test na jednym rdzeniu. SKoro na dwurdzeniowym chodzi równo
    na 50% mocy to jest spora doza pewnosci ze wykorzystuje tylko jeden rdzeń.
    Przy 4-rdzeniowym byloby 25% mocy. W takim zastosowaniu chocby ich było 100,
    program i tak nie zrobi obliczen szybciej.

    Pzdr

  • 36. Data: 2012-11-03 19:38:15
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2012-11-01 16:04, miumiu pisze:
    > Prawo moorea zalamalo sie z 5 lat temu? Od wielu lat sprzet juz nie
    > przyspiesza tak jak 15 lat temu. Moj procek E8400 3ghz@4,4 kupiny w 2008r

    bo zakonczyla sie wojna Intel vs AMD. Wtedy ona napedzala postep i
    redukowala ceny (budzetowe procki byly nawet ponizej 100 zł!!!). Nagle
    rynek sie tak powiekszyl (kazdy laik chce laptopa, potem netbooka), ze
    jzu nie ma o co sie bic, tylko trzeba eksplorowac samootwierajace sie rynki.
    --
    the_foe

  • 37. Data: 2012-11-03 19:57:32
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-11-03, miumiu <a...@b...pl> wrote:
    > No i p[odalem test na jednym rdzeniu. SKoro na dwurdzeniowym chodzi równo
    > na 50% mocy to jest spora doza pewnosci ze wykorzystuje tylko jeden rdzen.

    Nie. Wykorzystuje 2 rdzenie (tzn. zapewne 2 wątki)..

    > Przy 4-rdzeniowym byloby 25% mocy. W takim zastosowaniu chocby ich by?o 100,
    > program i tak nie zrobi obliczen szybciej.

    Nie. Jeśli program wykorzystuje 2 wątki, to przy 4-rdzeniach pewnie też
    zajmie po połowie dwóch z nich.

    Twój problem polega na tym, że chyba nie do końca rozumiesz software.
    Tu nie chodzi tylko o szybkość procesora, a testy sprawdzające działania
    na dwóch liczbach niczego nie pokazują. Procesory mogą coraz więcej,
    a wielowątkowość zwiększa możliwości programistów.

    Stare procesory albo w ogóle nie obsługują nowych rozwiązań albo muszą
    je jakoś emulować. Wielowątkowy program "zrzucony" na 1-wątkowy CPU
    będzie działał dużo wolniej niż wskazuje na to prosto rozumiana
    wydajność. Program wykorzystujący więcej instrukcji będzie chodził
    dużo wolniej na procesorze, których ich nie obsługuje (i to w
    wariancie optymistycznym, w którym programista zadbał o takich
    użytkowników).

    pozdrawiam,
    PK

  • 38. Data: 2012-11-03 20:02:34
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-11-03, the_foe <t...@w...pl> wrote:
> [...]
    > jzu nie ma o co sie bic, tylko trzeba eksplorowac samootwierajace sie rynki.

    Nie przypominam sobie tych budżetowych procesorów poniżej 100 zł. Jakiś
    konkret? Zresztą byłaby to cena zdecydowanie za niska. Ceny procesorów
    dziś są na dobrym poziomie (za to np. RAM jest za tani).

    Nawet jeśli tak było, to dziś nie brakuje CPU poniżej 200 czy nawet 150
    złotych. Semprona 140 można dostać poniżej 110 zł.

    pozdrawiam,
    PK

  • 39. Data: 2012-11-04 12:04:03
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2012-11-03 20:02, PK pisze:
    > Nie przypominam sobie tych budżetowych procesorów poniżej 100 zł. Jakiś
    > konkret? Zresztą byłaby to cena zdecydowanie za niska. Ceny procesorów
    > dziś są na dobrym poziomie (za to np. RAM jest za tani).

    http://web.archive.org/web/20080611151316/http://www
    .proline.pl/sklep.php?g=Procesory

    (lub) http://tinyurl.com/cm3ej6y

    Intel Celeron 420 1.6 Ghz 512 Cache 800 BOX 95 zł
    Sempron LE-1200 AM2 BOX 95 zł
    dane z 11 czerwca 2008 roku, sklep proline.pl

    --
    the_foe

  • 40. Data: 2012-11-04 12:27:12
    Od: Netx <n...@i...pl>

    W dniu 2012-11-03 19:57, PK pisze:

    > Nie. Wykorzystuje 2 rdzenie (tzn. zapewne 2 wątki)..

    E8400 ma dwa rdzenie i obsługuje "na raz" tylko dwa wątki
    http://ark.intel.com/products/33910/Intel-Core2-Duo-
    Processor-E8400-6M-Cache-3_00-GHz-1333-MHz-FSB

    50% obciążenia może oznaczać że aplikacja obciąża jeden rdzeń i jest
    jednowątkowa.