  • 1. Data: 2009-02-16 20:53:19
    Temat: Niebezpieczne posunięcie najpopularniejszej wyszukiwarki
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Gorąco polecam artykuł:
    http://tiny.pl/vzmc

    Uważam, że to już się staje trochę niebezpieczne. Popularna wyszukiwarka
    nie dość , że wie o użytkownikach dużo, łączy podawane dobrowolnie dane
    osobowe z wynikami wyszukiwań, gromadzi ogromne ilości danych, przechowuje
    je przez nie wiadomo tak do końca jak długi czas, to jeszcze teraz
    wprowadza do sprzedaży telefony komórkowe, które nie będą najdroższe, więc
    dostępne dla przeciętnego użytkowania, ale będą wysyłać do serwerów
    informacje o położeniu telefonu i wiele dodatkowych danych.
    [nazwa specjalnie nie podawana, aby info nie zostało automatycznie
    wyfiltrowane]

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    Koleje Mazowieckie galeria Bombardier http://foto,3mam.net

  • 2. Data: 2009-02-16 21:06:02
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy pisze:
    > Gorąco polecam artykuł:
    > http://tiny.pl/vzmc
    >
    > Uważam, że to już się staje trochę niebezpieczne. Popularna wyszukiwarka
    > nie dość , że wie o użytkownikach dużo, łączy podawane dobrowolnie dane

    dobrowolne powiadasz....

    > osobowe z wynikami wyszukiwań, gromadzi ogromne ilości danych, przechowuje
    > je przez nie wiadomo tak do końca jak długi czas, to jeszcze teraz
    > wprowadza do sprzedaży telefony komórkowe

    sprzedaży... Czyli można je kupić albo nie?

> [...]
    > informacje o położeniu telefonu i wiele dodatkowych danych.
    > [nazwa specjalnie nie podawana, aby info nie zostało automatycznie

    No i artykuł jakby nie po polsku wiec trudno sie odnieść do treści...

    ToMasz

  • 3. Data: 2009-02-16 21:20:41
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Mon, 16 Feb 2009 22:06:02 +0100, ToMasz napisał(a):

    > dobrowolne powiadasz....

    tak, bo rejestrujesz się u nich dobrowolnie, nikt cie do tego nie zmusza,
    ale nie do końca jesteś poinformowany, że rejestrując się i podając jakieś
    tam dane, rezygnujesz z kawałka prywatności

    > sprzedaży... Czyli można je kupić albo nie?

    można kupić lub nie, ale jako, że wyszukiwarka ma blisko 90% udział w
    internetowym rynku wyszukiwawczym, więc znając się trochę na psychologii
    tłumu, jeśli telefon, będzie osiągalny dla budżetu domowego - klient
    wejdzie w jego posiadanie drogą kupna, nie będąc do końca poinformowanym
    jakie ukryte funkcje ten telefon posiada.

    > No i artykuł jakby nie po polsku wiec trudno sie odnieść do treści...

    Zawsze można skorzystać z tłumacza udostępnionego przez koncern popularnej
    wyszukiwarki, co prawda trochę kulawo tłumaczy, ale to tylko robot, można
    mu to wybaczyć.
    Fragment jest tu:
    http://www.tygodnikforum.pl/forum/index.jsp?place=Le
    ad03&news_cat_id=67&news_id=7058&layout=1&forum_id=5
    061&page=text
    a całość w wydaniu papierowym.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    http://grupy.3mam.net/ różne tematy

  • 4. Data: 2009-02-16 22:09:43
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Mon, 16 Feb 2009 21:53:19 +0100, Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    napisał(a):

> [...]
    > dostępne dla przeciętnego użytkowania, ale będą wysyłać do serwerów
    > informacje o położeniu telefonu i wiele dodatkowych danych.

    Systemy Carnivore oraz Echelon okazały się niewypałem, ale za to
    darmowe, globalne konta pocztowe z możliwością przechowywania oraz
    udostępniania innym własnych dokumentów, okazały się strzałem w
    dziesiątkę!
    Jeśli do tego dołożymy jeszcze wyciąg transakcji z karty płatniczej, to
    czy czegoś więcej można by jeszcze chcieć?

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 5. Data: 2009-02-17 11:05:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@m...www.pl>
    napisał w wiadomości news:gncjo2$r9r$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > serwerów
    > informacje o położeniu telefonu i wiele dodatkowych danych.

    Spoko spoko - pierwsza edycja pewnie sie rozbije o operatorow,
    ktorzy chyba chetnie obciaza za przesylane dane.
    Uzytkownicy to wylacza w cholere i na tym sie skonczy :-)
    No chyba ze w koncu Google za to zaplaci - co by az tak bardzo nie
    dziwilo, idziesz sobie ulica, a tu reklama przychodzi .. zupelnie
    jak przez bluetooth :-)
    GPS tez wylacza, bo prad zre i znow pozostanie operator.

    A wez pod uwage ze zakusy na lokalizacje dokladna uzytkownika juz
    sa i to odgorne - koniec koncow wejdzie, i wladza bedzie miala
    dostep.

    J,

  • 6. Data: 2009-02-19 17:43:43
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy wrote:
    > Gorąco polecam artykuł:
    > http://tiny.pl/vzmc

    A ja polecam to:
    http://wnet.bblog.pl/wpis,wygooglany;scroogled;-;cor
    y;doctorow;po;polsku;,7543.html

    Gdyby nie forma (opowiadanie s-f) i data powstania (nooo - troche juz
    ma) - to moznaby powiedziec, ze jest to dosc luzne tlumaczenie tego co
    powyzej :-)

    Pozdro

    Maseł