  • 1. Data: 2014-06-16 11:09:30
    Temat: Niedrogi laptop- dylemat
    Od: hamala uzi <h...@g...com>

    Witam,
    mam dylemat w wyborze sprzetu. Troche wypadlem z obiegu i nowosci
    dlatego ciezko jest mi podjac dobra decyzje. Glownym kryterium wyboru
    jest cena. Maksymalnie 1650zl i ani grosza wiecej. Laptop raczej bedzie
    sluzyl do internetu, filmy w HD, raz na "ruski rok" jakis projekt w
    autocadzie, jakies gry- raczej nie najnowsze bo ich nie uciagnie (via
    Watch Dogs) tylko cos tak sprzed roku/dwoch lat. Wybralem dwa notebooki
    tej samej marki (lenovo).

    1.
    http://allegro.pl/lenovo-ideapad-g580h-59-406025-i3-
    1-tb-gt710m-1gb-i4318026673.html
    z tym, ze chce aby mial 8gb nie 4gb
    2.
    http://allegro.pl/lenovo-g510-i3-4000m-8gb-1000gb-r5
    -m230-hdmi-torba-i4324904995.html

    Nie moge znalezc konkretnych info na temat grafiki w drugim laptopie.
    Wiem tyle, ze jest z tego roku i ma troszke lepsze taktowania od nvidii-
    czyli teoretycznie jest lepsza. Procesor tez jest troszke nowszy w
    sprzecie nr 2. Cos byscie polecili? Chce poprostu wybrac jak
    najmocniejszy zestaw w wymienionej cenie. Laptopy oczywiscie bez OS,
    bede sam instalowal W7.

  • 2. Data: 2014-06-16 20:46:05
    Temat: Re: Niedrogi laptop- dylemat
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2014-06-16 11:09, hamala uzi pisze:
> [...]
    > sprzecie nr 2. Cos byscie polecili? Chce poprostu wybrac jak
    > najmocniejszy zestaw w wymienionej cenie. Laptopy oczywiscie bez OS,

    W tym droższym maż trochę słabszą grafikę i karta sieciowa tylko 10/100
    za to masz znacznie lepszej jakości kamerę w tym droższym, nowszy
    procek. Porównanie karty która ma o 25MHz niższe taktowanie:
    http://laptopy.benchmark.pl/porowanie-graficznych-uk
    ladow-mobilnych/nvidia-geforce-710m__amd-radeon-hd-8
    570m.html
    Typ nr 2 będzie również dłużej działał na baterii.

  • 3. Data: 2014-06-16 20:47:53
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2014-06-16 20:46, BQB pisze:

    Mała poprawka, główna różnica między Radeon HD 8570M a Radeon R5 M230 to
    30 MHz różnicy:
    http://www.benchmark.pl/aktualnosci/amd-radeon-r5-r7
    -r9-m200-mobilna-karta-ces-2014-zapowiedz.html

  • 4. Data: 2014-06-16 22:05:06
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    hamala uzi wrote:
> [...]
    > sprzecie nr 2. Cos byscie polecili? Chce poprostu wybrac jak
    > najmocniejszy zestaw w wymienionej cenie. Laptopy oczywiscie bez OS,

    Ja bym nie brał nowego laptopa, który ma kartę sieciową LAN 100 Mbit. To
    coś jakby kupować nowy samochód, który nie ma alternatora tylko ma prądnicę.

  • 5. Data: 2014-06-16 23:14:38
    Od: Chris <a...@g...pl>

> [...]

    > sprzecie nr 2. Cos byscie polecili? Chce poprostu wybrac jak
    > najmocniejszy zestaw w wymienionej cenie. Laptopy oczywiscie bez OS,

    OS dużo nie podnosi ceny więc czemu bez ?

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 6. Data: 2014-06-16 23:43:09
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Chris wrote:

    > OS dużo nie podnosi ceny więc czemu bez ?

    Moim zdaniem taniej wychodzi kupić komputer z preinstalowanym systemem
    Windows, niż kupować osobno. Chyba, że ktoś akurat już posiada wcześniej
    zakupioną licencję na system, która pozwala zainstalować go i używać na
    takim laptopie.

  • 7. Data: 2014-06-17 09:10:56
    Od: "Chris" <c...@m...com>

    Poldek nabazgrał(a):

> [...]
    > Windows, niż kupować osobno. Chyba, że ktoś akurat już posiada wcześniej
    > zakupioną licencję na system, która pozwala zainstalować go i używać na

    Bardziej podejrzewam że ktoś ma dojście do torentów a nie wersji BOX bo
    tylko taką można oficjalnie przenieść na laptopa.

    Ja kupując swojego laptopa byłem zmuszony do wersji bez OS bo akurat tego
    modelu nie było z systemem i musiałem dokupić osobno ale przynajmniej miałem
    wybór :)

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 8. Data: 2014-06-19 16:43:12
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Teoretycznie masz rację.
    W praktyce wiele (większość?) sieci chodzi na 100 Mbps, bo "coś" (gniazda, wtyki,
    przewody, zakłócenia).

    -----

  • 9. Data: 2014-06-19 20:56:18
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2014-06-16 22:05, Poldek pisze:

    > Ja bym nie brał nowego laptopa, który ma kartę sieciową LAN 100 Mbit.
    > To coś jakby kupować nowy samochód, który nie ma alternatora tylko ma
    > prądnicę.

    A po co w laptopie LAN 1Gbit? Przecież laptop jest maszyną mobilną i ma
    mieć jak najlepsze WiFi i najlepiej dodatkowo wbudowany modem WWAN/3G/GPRS
    Kabel LAN? a czasami podłączę... raz w roku.

    --
    Irokez

  • 10. Data: 2014-06-20 09:16:11
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Mobilną pomiędzy sypialnią, a salonem ;-)
    Drut jest z różnych przyczyn, np. bezpieczeństwa, higieny (a po co te miliwaty mają
    po chałupie latać), oszczędności (np. baterii),
    ceny (laptop jak laptop, ale dla NAS dopłata do WiFi kosztuje, i pracuje gorzej niż
    drut).

    -----