    From: Bad Worm <n...@p...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Niesprawny jeden kanał w zasilaczu laboratoryjnym
    Date: Thu, 9 Jul 2020 15:49:53 +0200

    Witajcie po dłuuugiej przerwie! :)

    Próbuję naprawić czterokanałowy zasilacz laboratoryjny, który uratowałem
    przed złomowaniem. To NDN DF1743003C, dwa główne kanały 30V/3A, dwa
    pomocnicze 6V/3A i 15V/1A. Problem jest z kanałem CH2. Bez załączonych
    wyjść nastawy napięcia i prądu działają prawidłow, tak samo jak w CH1.
    Natomiast załączenie wyjścia tego kanału z podłączonym obciążeniem o
    dosyć dużej oporności daje efekt taki, że wskazywany na miernik prąd
    jest około 2x większy niż rzeczywiście płynący. Zasilacz wchodzi w tryb
    CC, napięcie powoli narasta do nastawionej wartości, zasilacz przechodzi
    w tryb CV i prąd zaczyna powoli spadać (choć rzeczywisty prąd w tym
    momencie już nie zmienia wartości).

    Schemat głównej części bliźniaczego modelu wrzuciłem tutaj:
    http://transport.prohost.pl/kolejowy/pliki/df1723005
    tc.pdf
    Są pewne różnice między tym schematem a moim modelem, ale dotyczą one
    jedynie wartości elementów.

    Moje pierwsze podejrzenie padło na wzmacniacz operacyjny N204, ale jego
    wymiana nie przyniosła poprawy. Powolne narastanie napięcia a później
    prądu sugeruje jakoby ładowała się jakaś pojemność. Gdzie kierować dalej
    swoje kroki aby naprawić ten zasilacz?

    --
    Pozdrawiam Bad Worm badworm[malpa]post[kropa]]pl
    www.kolejnafoto.pl