eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNiestabilność samochodu przy ~50km/h - przyczyny? › Niestabilność samochodu przy ~50km/h - przyczyny?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: "Adam 'Adak' Kępiński" <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Niestabilność samochodu przy ~50km/h - przyczyny?
    Date: Sun, 7 Feb 2010 20:41:54 +0100
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 49
    Message-ID: <hkn523$507$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: ip-94-42-23-115.multimo.pl
    X-Trace: news.onet.pl 1265571715 5127 94.42.23.115 (7 Feb 2010 19:41:55 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 7 Feb 2010 19:41:55 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3138
    X-RFC2646: Format=Flowed; Original
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3198
    X-Antivirus: avast! (VPS 100127-0, 2010-01-27), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2253155
    [ ukryj nagłówki ]

    Mam Corolkę E11 z 98r, liftback, 1.4.
    Niestety nie pamiętam, czy opisywane objawy dotyczą jej od chwili dzwonka
    czy jeszcze przed.
    Wcześniej jakoś nie zwracałem uwagi, ale interesuje mnie co to powoduje i
    jak to wyeliminować.

    Dzwonek był konkretny - do wymiany poszła prawa wygięta półoś, prawy
    błotnik, cała prawa kolumna.

    Jakie były początkowe objawy:
    1. delikatne majtanie samochodem (tak jakby jajowate koło) przy prędkości
    ~50km/h
    2. przy wyższych prędkościa wszystko się uspokajało, aż prędkość osiągała
    100+ km/h
    3. powyżej tych 100km/h nasilało się to "jajowate koło", dochodziło mocne
    walenie na kierownicy
    4. co ciekawe - przy dokładnie 124-125km/h wszystkie objawy znikały -
    jechało się jak tramwajem ;-) żeby przy wyższje znów powrócić

    Jako że całość pasowała do niewyważonych kół - wszystko zwaliłem właśnie na
    nie.
    I faktycznie, wymieniłem na zimówki (łącznie z felgami) i w mocy pozostaje
    tylko punkt pierwszy.

    Cały czas, jak jadę w okolicach 50km/h - samochodem ciut buja, jakbym miał
    jajowate któreś koło.
    Nie ma bicia na kierownicy, przy niższycyh i wyższych (tak do 130km/h -
    więcej nie jechałem) prędkościach - jak skała. Najbardziej to czuć jadąc na
    luzie, własnie około tych 50km/h.

    No i teraz pytanie: co to powoduje?
    Kołka wyważone, drugoroczne Dębice bez bąbli (poprzednio miałem letnie
    Dayton i to była wina reszty punktów).
    Półoś? Jeśli tak to jak to sprawdzić (wymieniona na używaną, więc kto to
    wie) i czy nie byłoby tego czuć przy każdej prędkośći?
    Łożysko? Troche dziwne.
    Proszę bardziej doświadczonych kolegów o chociażby wróżbiarską diagnozę :-)

    Ps. Dodatkowo po dzwonku, miałem mocne bicie przy hamowaniu, wymieniłem
    tarcze - ustąpiło. Ale teraz tak jakbym również ponownie miał bicie przy
    hamowaniu, ale bardzo delikatne. Może ma to coś z tym wspólnego?

    Pozdrawiam i TIA,

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327
    "Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło"


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: