-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
-for-mail
From: "Adam 'Adak' Kępiński" <a...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Niestabilność samochodu przy ~50km/h - przyczyny?
Date: Sun, 7 Feb 2010 20:41:54 +0100
Organization: http://onet.pl
Lines: 49
Message-ID: <hkn523$507$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: ip-94-42-23-115.multimo.pl
X-Trace: news.onet.pl 1265571715 5127 94.42.23.115 (7 Feb 2010 19:41:55 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 7 Feb 2010 19:41:55 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3138
X-RFC2646: Format=Flowed; Original
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3198
X-Antivirus: avast! (VPS 100127-0, 2010-01-27), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2253155
[ ukryj nagłówki ]Mam Corolkę E11 z 98r, liftback, 1.4.
Niestety nie pamiętam, czy opisywane objawy dotyczą jej od chwili dzwonka
czy jeszcze przed.
Wcześniej jakoś nie zwracałem uwagi, ale interesuje mnie co to powoduje i
jak to wyeliminować.
Dzwonek był konkretny - do wymiany poszła prawa wygięta półoś, prawy
błotnik, cała prawa kolumna.
Jakie były początkowe objawy:
1. delikatne majtanie samochodem (tak jakby jajowate koło) przy prędkości
~50km/h
2. przy wyższych prędkościa wszystko się uspokajało, aż prędkość osiągała
100+ km/h
3. powyżej tych 100km/h nasilało się to "jajowate koło", dochodziło mocne
walenie na kierownicy
4. co ciekawe - przy dokładnie 124-125km/h wszystkie objawy znikały -
jechało się jak tramwajem ;-) żeby przy wyższje znów powrócić
Jako że całość pasowała do niewyważonych kół - wszystko zwaliłem właśnie na
nie.
I faktycznie, wymieniłem na zimówki (łącznie z felgami) i w mocy pozostaje
tylko punkt pierwszy.
Cały czas, jak jadę w okolicach 50km/h - samochodem ciut buja, jakbym miał
jajowate któreś koło.
Nie ma bicia na kierownicy, przy niższycyh i wyższych (tak do 130km/h -
więcej nie jechałem) prędkościach - jak skała. Najbardziej to czuć jadąc na
luzie, własnie około tych 50km/h.
No i teraz pytanie: co to powoduje?
Kołka wyważone, drugoroczne Dębice bez bąbli (poprzednio miałem letnie
Dayton i to była wina reszty punktów).
Półoś? Jeśli tak to jak to sprawdzić (wymieniona na używaną, więc kto to
wie) i czy nie byłoby tego czuć przy każdej prędkośći?
Łożysko? Troche dziwne.
Proszę bardziej doświadczonych kolegów o chociażby wróżbiarską diagnozę :-)
Ps. Dodatkowo po dzwonku, miałem mocne bicie przy hamowaniu, wymieniłem
tarcze - ustąpiło. Ale teraz tak jakbym również ponownie miał bicie przy
hamowaniu, ale bardzo delikatne. Może ma to coś z tym wspólnego?
Pozdrawiam i TIA,
--
Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327
"Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło"
Następne wpisy z tego wątku
- 07.02.10 21:17 Tomasz Pyra
- 07.02.10 21:31 Kuba \(aka cita\)
- 07.02.10 21:36 Grzegorz
- 07.02.10 22:23 Tomasz Pyra
- 07.02.10 23:03 DoQ
- 07.02.10 23:52 Tomasz Pyra
- 08.02.10 00:27 DoQ
- 08.02.10 01:09 Tomasz Pyra
- 08.02.10 06:57 DoQ
- 08.02.10 07:12 MarcinJM
- 08.02.10 08:13 J_K_K
- 08.02.10 10:55 n...@o...pl
- 08.02.10 11:56 Jakub Witkowski
- 08.02.10 22:07 Artur Maśląg
- 08.02.10 22:26 Wmak
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Tesla jest bezpieczna, wczoraj spaliła się doszczętnie na Ursynowie i nikomu się nic nie stało
- Kol. sukces po polsku: booom na budowy dróg i autostrad - czyli "proste życie na kredycie"
- Nie chcieliście Izery to będziecie kupować XPeng
- Taka ciekawostka pożarowa :)
- Re: Wypadek kolejowy na stacji Wiesiółka- analiza tragicznego zdarzenia z czerwca 2001 roku.
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
Najnowsze wątki
- 2025-08-06 Gdynia => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=
- 2025-08-06 Białystok => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-08-06 "[...] sejmowe wystąpienie posłanki Klaudii Jachiry, która zakończyła je słowami ,,Sława Ukrainie"."
- 2025-08-05 "Chiny przekraczają w wydobyciu 4 mld ton węgla, Indie i USA ponad 1 mld, a Rosja 500 mln ton [...]"
- 2025-08-05 Panuje się 181 159,42 zł./mies. na posła w 2026r.
- 2025-08-05 "Chiny przekraczają w wydobyciu 4 mld ton węgla, Indie i USA ponad 1 mld, a Rosja 500 mln ton [...]"
- 2025-08-05 Czy cos fi przechodzi przez trafo separujące?
- 2025-08-05 kajaki i promile
- 2025-08-05 Re: Tesla jest bezpieczna, wczoraj spaliła się doszczętnie na Ursynowie i nikomu się nic nie stało
- 2025-08-05 Gdynia => Przedstawiciel handlowy / KAM (branża TSL) <=
- 2025-08-05 Re: Atak na lekarza w Oławie. Policja zatrzymała sprawcę na lotnisku Polska Agencja Prasowa 4 sierpnia 2025, 12:16 FACEBOOK X E-MAIL KOPIUJ LINK W szpitalu w Oławie 37-letni pacjent zaatakował lekarza, po tym, jak ten odmówił mu wypisania długoterminowego
- 2025-08-05 B2B i książka przychodów i rozchodów
- 2025-08-04 Re: Atak na lekarza w Oławie. Policja zatrzymała sprawcę na lotnisku Polska Agencja Prasowa 4 sierpnia 2025, 12:16 FACEBOOK X E-MAIL KOPIUJ LINK W szpitalu w Oławie 37-letni pacjent zaatakował lekarza, po tym, jak ten odmówił mu wypisania długoterminowego
- 2025-08-04 Na grupie comp.os.linux.advocacy CrudeSausage twierdzi, że Micro$lop używa SI do szyfrowania formatu dok. XML
- 2025-08-04 Na grupie comp.os.linux.advocacy CrudeSausage twierdzi, że Micro$lop używa SI do szyfrowania formatu dok. XML